Citat:
Ursprungligen postat av
Ballalaila
Vilken lightweight Gunnar Wall är altså. Sitter i en intervju med Krister Petersson och påstår att Engström sagt att han pratat med vakterna i två minuter. Det sa ju aldrig SE, det var ju väktaren som påstod det.
Ju mer man kollar omständigheterna kring tidpunkten för utstämplingen ju mer fattar man att det här på inget sätt går att använda som bevis. Varken ena eller andra vägen. Då tycker jag det är lite fattigt av Wall att hålla på så. Typiskt lightweight-beteende.
Jag har respekt för Walls generella kunnande i ämnet.
Han har närmast blivit en institution inom MOP.
Dock fallerar det stenhårt i flera led när det kommer till slutledning.
1. Sista PU gjorde vad de kunde för att utreda Stay Behind.
2. Sista PU gjorde tillslut bedömningen att Stig Engström var misstänkt. Till den grad att de valde att lägga ner utredningen då han är död.
Det är nu Wall kliver in.
"Så....Ni menar att ni egentligen tror att det var Stay Behind? Men att ni behövde en syndabock?"
Hans senaste bok som alltså fick en guldspade ska handla om just detta.
Inte någonstans i boken finns det 1 mening som på något sätt ger något underlag till ovanstående slutledning. Titeln har närmast inget alls att göra med vad som faktiskt står i boken.
Jag vill hävda att Wall sysslar med förtal.
Och tydligen är det känsligt att syssla med förtal mot avliden då han vill ge Engström "upprättelse".
Men förtal mot levande individer (tex KP) är det ingen som fäller några tårar över...