Citat:
Ursprungligen postat av
HaveFun
Kan du ge några exempel? Säger du uppriktigt taskiga saker?
Tänk dig en mobbare, de mobbar för de vill själva må bra. Det fungerar också.
Du kanske inte alls är fri din depression?
Det kan va allt möjligt, både högt och lågt. Men jag har märkt att det som jag går igång på mest är att få människor att tro att dom är nåt dom inte är eller gjort nåt dom inte gjort. Det är tex inte intressant för mig att kalla en tjock person för tjock, eller en osmart person för osmart osv. Om du förstår hur jag menar?
Det som va droppen igår som fick mig att skriva den här tråden var att jag gav mig på min egen mamma.
Jag fick för mig att jag skulle chocka henne med att kalla henne ful. För jag tror att hon aldrig nånsin har fått höra det i sitt liv för hon väldigt fin och alltid varit populär. Just därför fick jag en kick av det, just att se en reaktion på nåt hon absolut inte va beredd på och gjorde henne stum.
Men det blev mycket värre än jag trodde. Så förmodligen var det ett känsligare ämne än jag visste om.
Jag är också en jävel på att styra samtal så att motparten blir förvirrad, får hxn att tro att hxn har sagt saker hxn inte sagt osv så att jag tillslut kan dumförklara hxn och även få andra att skratta runtomkring.
Angående depressionen så är jag uppe, det låter inte så men jag är mestadels glad, positivt och produktiv på dagarna, jobbar hårt och får massa gjort och gör roligare grejer. Allt det kan jag absolut inte göra i mina depressioner. Det är bara ibland jag får såna här skeva attacker då jag måste dryga mig mot nån. Men det spelar ingen roll om jag varit glad och snäll 99% av dagen. Bara en enda kommentar förstör allt sen när det dåliga samvetet kommer ikapp.