2024-04-19, 12:41
Medlem
Byxfuckers avatar
Själv blir jag alltid lättirriterad och grinig när våren kommer, varför vet jag inte men misstänker att det har något att göra med pollen.

Eller så blir jag undermedvetet bitter över att man genomlidit hela förbannades halvåret med att inte sett solens strålar mer än en handfull gånger och det enda man får är myggor och täppt näsa
Citera
2024-04-19, 12:51
Medlem
Jag tycker mig märka att allt fler i Svenska Samhället blir allt argare o elakare sen EKONOMIN gick åt fanders för de flesta? I dessa sämre tider med höjda hyror o sjukt dyr mat så förstår jag att folk tappar tålamodet, har man inte ens råd o köpa sin favorit-ost som tidigare kostade 70 kr idag 150 kr, så är Samhället sjukt, o man blir arg på allt o alla, i alla fall jag blir det, med, så, där har vi svaret på det.
Citera
2024-04-19, 13:10
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Fan så tröttsamt att höra det där..
Jag är på gymmet varje dag. Det löser inte alla problem.
Dessutom är jag inte ett dugg arg. Bara klantig.

Stackare...du har det värre än folk i Ukraina som vill ha cyanid.
Citera
2024-04-19, 14:01
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Gå ut och slåss som en riktig man istället.

Vem ska jag slå? Dig?
Citera
2024-04-19, 14:05
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aprak69
Om du redan har haft en konstaterad depression, är irritabel, elak, rastlös, söker kickar (partyknarkar)…. Säger du ”sanningen” till folk på fyllan? Det låter ju som en person som skulle kunna vara bipolär. Men det blir bara gissningar. Du ska nog bli utredd innan det händer något tråkigt. Folk tröttnar till slut.

Källa: Mitt eget liv

Tack för dina tankar, jag har faktiskt bipolär typ 2 så du tänker rätt där.
Säger "sanningen" till folk på fyllan? Hur menar du?
Och ja jag planerar att sluta på stört, är ju därför jag ber om hjälp.
Citera
2024-04-19, 14:09
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittoria
Lite typ fest

Knark påverkar hela ens beteende.
Längre än du tror.

Du drar säkert cola som gör dig dum i huvudet och aggressiv.

Skärp dig för fan och sluta knarka.

Ja jag vet. Jag ska sluta. Men det är inte när jag är påverkad det händer.
Citera
2024-04-19, 14:14
Medlem
Har du problem med dig själv?
Citera
2024-04-19, 14:16
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller7
Jag förstår att det är ledsamt.
Jag frågade om du känner dig älskad. Om inte så kanske det spiller över på andra.

Är du otrygg? Orolig.
Var inte rädd.

Ta hand om dig och dina vänner
Och ovänner.

I Jesaja 41:10 står det ”Var inte rädd, jag är med dig. Ängslas inte, jag är din Gud. Jag ger dig styrka och hjälper dig, jag stöder dig och räddar dig med min hand”.

Sök Gud.

Citat:
Ursprungligen postat av Traveller7
Verkar som du känner dig ensam. Jag känner igen mig en del i det du beskriver.

Jag sökte Gud och har nu kunnat ta hjälp. Jag har fått en bättre identitet.

Hebreerbrevet 13:5-6 SFB98
Lev inte för pengar, utan nöj er med vad ni har. Gud har själv sagt: "Jag skall aldrig lämna dig eller överge dig". Därför kan vi frimodigt säga: " Herren är min hjälpare, jag skall inte frukta. Vad kan en människa göra mig? "

Ja jag känner mig ofta otrygg och ensam men jag förstår inte anledningen till det. Jag har en fin familj och massa fina polare. Är aldrig ensam, alltid nån som finns där och hör av sig osv och jag får massa kärlek. Men ändå har jag känslan av ensamhet ofta. Det är helt skevt. Jag kan dissa ofta när folk vill träffas och sen sitter jag hemma och känner mig ensam. Hahaha! 😅
Det är helt jävla sjukt..
Citera
2024-04-19, 14:27
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Vem ska jag slå? Dig?

Nej din dumme jävel, blattesvinen som håller på att ta över ditt land? Ditt feminiserade, judeiserade lilla transäckel!
Citera
2024-04-19, 14:33
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Kan du ge några exempel? Säger du uppriktigt taskiga saker?

Tänk dig en mobbare, de mobbar för de vill själva må bra. Det fungerar också.

Du kanske inte alls är fri din depression?

Det kan va allt möjligt, både högt och lågt. Men jag har märkt att det som jag går igång på mest är att få människor att tro att dom är nåt dom inte är eller gjort nåt dom inte gjort. Det är tex inte intressant för mig att kalla en tjock person för tjock, eller en osmart person för osmart osv. Om du förstår hur jag menar?
Det som va droppen igår som fick mig att skriva den här tråden var att jag gav mig på min egen mamma.
Jag fick för mig att jag skulle chocka henne med att kalla henne ful. För jag tror att hon aldrig nånsin har fått höra det i sitt liv för hon väldigt fin och alltid varit populär. Just därför fick jag en kick av det, just att se en reaktion på nåt hon absolut inte va beredd på och gjorde henne stum.
Men det blev mycket värre än jag trodde. Så förmodligen var det ett känsligare ämne än jag visste om.

Jag är också en jävel på att styra samtal så att motparten blir förvirrad, får hxn att tro att hxn har sagt saker hxn inte sagt osv så att jag tillslut kan dumförklara hxn och även få andra att skratta runtomkring.

Angående depressionen så är jag uppe, det låter inte så men jag är mestadels glad, positivt och produktiv på dagarna, jobbar hårt och får massa gjort och gör roligare grejer. Allt det kan jag absolut inte göra i mina depressioner. Det är bara ibland jag får såna här skeva attacker då jag måste dryga mig mot nån. Men det spelar ingen roll om jag varit glad och snäll 99% av dagen. Bara en enda kommentar förstör allt sen när det dåliga samvetet kommer ikapp.
Citera
2024-04-19, 14:36
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InPain
adhd och du har precis haft en depression. Hur är det mat och andra rutiner?
Det är inte så att dessa impulser är värre när du har långt blodsocker?
Annars så är det bara att träna på att inte säga exakt vad du tänker när du gör det. Vänta 5 min att svara på sms mm när du kan.
Känner du att du är lite bättre och smartare än den du angriper?

Mat och rutiner är hur bra som helst just nu när jag är uppe ur svackan. Absolut inte lågt blodsocker eller nånting sånt.
Citera
2024-04-19, 14:37
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllAnother
Det påminner om bipolär sjukdom... Vad handlar din signatur om, är det ett skämt eller har du en sådan diagnos sen innan? Tror inte att det har någon egentlig koppling till din barndomsilska, utan snarare depressionen du beskriver.

Jag hade kontaktat en psykolog och tagit upp att du känner dig uppvarvad efter en tids depression, det är ofta en varningsklocka. Behöver inte vara att du är arg som flera andra säger, alla starka känslor kan vara tecken.

Ja jag är bipolär. Det är inget skämt.
Och nej som du säger, jag är inte arg, snarare glad. Men blir ledsen på kvällarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in