2024-04-20, 15:21
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
Kanske har något med din bipolära sjukdom att göra. Eller att du är väldigt sadistisk av dig.

Ja det kanske det har. Men sadistisk haha verkligen inte 😆 Då hade jag 100% inte skrivit en sån här tråd utan bara fortsatt.
Citera
2024-04-20, 15:24
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alcatra
Har liknande problem som TS. Hade en bråkig personlighet som yngre upp i tonåren. Hamnade senare i en djup depression där jag istället blev "snäll" och ångrade mitt tidigare beteende och blev undanfallen.

För att sen efter att ha kommit ur denna svacka är tillbaks i gamla spår om inte värre och bara vill spöa första bästa som kaxar. Man kanske har förtryckt dessa känslor under depressionen och nu kommer de tillbaks tiofald. Dock aldrig några oskyldiga offer det har jag samvete för. Utan snarare andra bråkstakar. Gärna små dryga fjantar som sätter ton och inte kan ta för sig eller allmänna skitsnackare. Dock försöker jag sluta upp med att bry mig och störa mig på dem. Bättre att lägga sin energi på annat.

Har en teori att det sitter djupt rotad i en efter att ha växt upp med bröder där hela uppväxten var en enda lång hockeymatch som gav inställningen att nån får böja på ryggen men det kommer fan inte bli jag.

Låter rätt likt men ändå inte. Skillnaden är att det här är nytt för mig. Jag har haft depressiva perioder i hela mitt liv men adrig hänt att det blivit såhär innan. Förutom att det va nåt liknande en period som barn, men det var ändå annorlunda på nåt sätt.
Citera
2024-04-20, 15:34
Medlem
-Andreas-s avatar
Är snart 40 o har lagt ner, stegvis, allt detta med att vara alla till lags, fejka leende o tramsa socialt.
Nu är det No Bullshit som gäller, sen ett tag, det beror nog på att man blivit mindre hämmad, inte pallar bry sig om vad sk 'folk' tycker o att man blivit mer bekväm o funnit acceptans för hur man är som innerst inne äkta person.

Och, ja, då är det säkert många som kan uppleva att man blivit mer 'fräck i mun', i beteendet också, du kanske har begett dig in på samma spår som jag gjorde oavsiktligt, TS?
Citera
2024-04-20, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Eller hur att du gör..
Jodå.. Lagom hårt så han tappar luften. Så ingen grov misshandel. Han behöver landa och nollställas emellanåt. Det är ju en typ av människa som gillar att ligga på gränsen jämt och ständigt. Oftast är dom korta i rocken.
Citera
2024-04-20, 15:53
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Jodå.. Lagom hårt så han tappar luften. Så ingen grov misshandel. Han behöver landa och nollställas emellanåt. Det är ju en typ av människa som gillar att ligga på gränsen jämt och ständigt. Oftast är dom korta i rocken.

Du är inte häftig om du tror det. Ännu mindre om det är på riktigt. Måste va en riktigt sunkig arbetsplats du jobbar på. Ute i nån bortglömd håla.
Citera
2024-04-20, 15:54
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Är snart 40 o har lagt ner, stegvis, allt detta med att vara alla till lags, fejka leende o tramsa socialt.
Nu är det No Bullshit som gäller, sen ett tag, det beror nog på att man blivit mindre hämmad, inte pallar bry sig om vad sk 'folk' tycker o att man blivit mer bekväm o funnit acceptans för hur man är som innerst inne äkta person.

Och, ja, då är det säkert många som kan uppleva att man blivit mer 'fräck i mun', i beteendet också, du kanske har begett dig in på samma spår som jag gjorde oavsiktligt, TS?

Nej. Skillnaden mellan dig och mig är ju att jag bryr mig. Annars skulle jag ju inte skriva den här tråden och ha dåligt samvete.
Citera
2024-04-20, 15:57
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Nej. Skillnaden mellan dig och mig är ju att jag bryr mig. Annars skulle jag ju inte skriva den här tråden och ha dåligt samvete.
Alltså, du måste släppa offerkoftan/vredet/missnöjet o kasta bakåt o aldrig blicka bakåt igen o komma in i matchen igen. Vad ska det vara bra att ränna omkring o vara ilsk för, mer än nödvändigt, menar jag?
Citera
2024-04-20, 16:01
Medlem
Citat:
Du är inte häftig om du tror det. Ännu mindre om det är på riktigt. Måste va en riktigt sunkig arbetsplats du jobbar på. Ute i nån bortglömd håla.
Finns ingen anledning att verka häftig. Jag menar att en viss typ av människor behöver en läxa emellanåt för att landa deras ego... Förstår du? Är du kort i rocken?
Citera
2024-04-20, 16:29
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Alltså, du måste släppa offerkoftan/vredet/missnöjet o kasta bakåt o aldrig blicka bakåt igen o komma in i matchen igen. Vad ska det vara bra att ränna omkring o vara ilsk för, mer än nödvändigt, menar jag?

Det är inte bra alls. Därför jag skrev tråden som sagt. Ska sluta.
Citera
2024-04-20, 16:30
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Finns ingen anledning att verka häftig. Jag menar att en viss typ av människor behöver en läxa emellanåt för att landa deras ego... Förstår du? Är du kort i rocken?

Jag slår inte folk på jobbet. På en normal arbetsplats får man sparken om man gör det.
Citera
2024-04-20, 16:36
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Det är inte bra alls. Därför jag skrev tråden som sagt. Ska sluta.
Gör det.
Själv gick jag på 'ART'/anger replacement therapy o det hjälpte mig från att bli arg som en geting för minsta lilla, till att vara väldigt harmonisk, faktiskt. Googla ART vet jag.
Citera
2024-04-20, 17:11
Medlem
Citat:
Jag har inga problem med utländska män. Ingen av dom tar min plats.
Som sagt det är dina problem, inte mina.
Patetiskt att skylla ditt mående på att du blir förtryckt av andra män som skiter fullständigt i dig. Har du inte mer stake så förtjänar du fan att bli utrotad.

Haha vilken undermänniska. Ingen frågade mig om jag ville bo i ett zoo det är ni gamlingar som ställt till det.

Kanske det är skuld över hur naiv och lättlurad du varit som bubblar upp nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in