2024-04-19, 08:26
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Att stötas ut ur en grupp och gå från att vara en värdefull tillgång till onödig existens har psykologiska konsekvenser.

Tråkigt att du känner dig utstött, men det gör inte jag och mitt problem beror inte på invandring.
Citera
2024-04-19, 08:43
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Gå ut och slåss som en riktig man istället.
Citera
2024-04-19, 08:52
Medlem
Aprak69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Jag har börjat bli så dryg och elak mot folk. Får bita ihop för att inte gå för långt ibland men det funkar absolut inte alltid för jag är en person som pratar innnan jag tänker.
Jag var såhär när jag va barn också men tror att det berodde på att jag var den "stackars lilla lillebrorsan" som bara ville härma dom tuffa storebröderna. Efter barndomen och fram till nu (31) har jag ändå haft många snälla år. Känt mig såhär nåt halvår nu. Blev värre nyligen när jag tog mig ur en helvetesdepression och mår bra igen.
Fattar att många har det här beteende i sin personlighet, men att det är nåt nytt jag börjat med som jag inte kan hejda helt plötsligt. Varför??

I stunden går jag igång på det, får en kick. Men sen kan jag ångra mig snabbt efteråt och får dåligt samvete. Känner mig som en idiot. Beror på om det är nån jag bryr mig om eller inte.
Det är som ett jävla toruettes.
Det går bättre om jag skriver för då kan jag tänka efter innan jag skickar men är jag i ett flow finns ingen hejd. Dålig impulskontroll som fan.

Varför är jag så störd? Varför?
Sitter bara här och är ledsen på mig själv just nu.

Om du redan har haft en konstaterad depression, är irritabel, elak, rastlös, söker kickar (partyknarkar)…. Säger du ”sanningen” till folk på fyllan? Det låter ju som en person som skulle kunna vara bipolär. Men det blir bara gissningar. Du ska nog bli utredd innan det händer något tråkigt. Folk tröttnar till slut.

Källa: Mitt eget liv
Senast redigerad av Aprak69 2024-04-19 kl. 08:57.
Citera
2024-04-19, 08:53
Medlem
Citat:
Lite.. typ fest.

Lite typ fest

Knark påverkar hela ens beteende.
Längre än du tror.

Du drar säkert cola som gör dig dum i huvudet och aggressiv.

Skärp dig för fan och sluta knarka.
Citera
2024-04-19, 09:21
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Det är inte tourettes. Jag bara skrev så får att jag har svårt att kontrollera det. Har haft dålig impulskontroll hela livet pga adhd men det här är ett nytt beteende. Blir ledsen.
Jag förstår att det är ledsamt.
Jag frågade om du känner dig älskad. Om inte så kanske det spiller över på andra.

Är du otrygg? Orolig.
Var inte rädd.

Ta hand om dig och dina vänner
Och ovänner.

I Jesaja 41:10 står det ”Var inte rädd, jag är med dig. Ängslas inte, jag är din Gud. Jag ger dig styrka och hjälper dig, jag stöder dig och räddar dig med min hand”.

Sök Gud.
Citera
2024-04-19, 09:30
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Sorry glömde svara på frågorna.
Jag kan säga alla möjliga dumma grejer. Beror på vem det är och vad jag kommer på just då. Men tex så är jag bra på att trixa konversationer så att den andra leds åt förvirring så att jag kan dumförklara honom osv.
Idag sa jag också till min mamma att hon är ful fast hon egentligen är skitfin. Fan vilken jävla sopa jag är.

Jag har många omkring mig som säger att dom älskar mig och visar det ofta men jag har svårt att ta det. Blir osäker på om det är på riktigt. Om nån säger att hxn älskar mig så säger jag det aldrig tillbaka. Bara i text ibland.

Varför undrar du det?
Verkar som du känner dig ensam. Jag känner igen mig en del i det du beskriver.

Jag sökte Gud och har nu kunnat ta hjälp. Jag har fått en bättre identitet.

Hebreerbrevet 13:5-6 SFB98
Lev inte för pengar, utan nöj er med vad ni har. Gud har själv sagt: "Jag skall aldrig lämna dig eller överge dig". Därför kan vi frimodigt säga: " Herren är min hjälpare, jag skall inte frukta. Vad kan en människa göra mig? "
Citera
2024-04-19, 09:42
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Jag har börjat bli så dryg och elak mot folk. Får bita ihop för att inte gå för långt ibland men det funkar absolut inte alltid för jag är en person som pratar innnan jag tänker.
Jag var såhär när jag va barn också men tror att det berodde på att jag var den "stackars lilla lillebrorsan" som bara ville härma dom tuffa storebröderna. Efter barndomen och fram till nu (31) har jag ändå haft många snälla år. Känt mig såhär nåt halvår nu. Blev värre nyligen när jag tog mig ur en helvetesdepression och mår bra igen.
Fattar att många har det här beteende i sin personlighet, men att det är nåt nytt jag börjat med som jag inte kan hejda helt plötsligt. Varför??

I stunden går jag igång på det, får en kick. Men sen kan jag ångra mig snabbt efteråt och får dåligt samvete. Känner mig som en idiot. Beror på om det är nån jag bryr mig om eller inte.
Det går bättre om jag skriver för då kan jag tänka efter innan jag skickar men är jag i ett flow finns ingen hejd. Dålig impulskontroll som fan.

Kan du ge några exempel? Säger du uppriktigt taskiga saker?

Tänk dig en mobbare, de mobbar för de vill själva må bra. Det fungerar också.

Du kanske inte alls är fri din depression?
Citera
2024-04-19, 10:00
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Du pundar och har "kontakt med psykiatrin" och nu undrar du varför du är elak. Det mest sannolika är att du är personlighetsstörd. Men den pillan lär du inte svälja.
Citera
2024-04-19, 10:03
Avslutad
Citat:

adhd och du har precis haft en depression. Hur är det mat och andra rutiner?
Det är inte så att dessa impulser är värre när du har långt blodsocker?
Annars så är det bara att träna på att inte säga exakt vad du tänker när du gör det. Vänta 5 min att svara på sms mm när du kan.
Känner du att du är lite bättre och smartare än den du angriper?
Citera
2024-04-19, 10:06
Medlem
Det påminner om bipolär sjukdom... Vad handlar din signatur om, är det ett skämt eller har du en sådan diagnos sen innan? Tror inte att det har någon egentlig koppling till din barndomsilska, utan snarare depressionen du beskriver.

Jag hade kontaktat en psykolog och tagit upp att du känner dig uppvarvad efter en tids depression, det är ofta en varningsklocka. Behöver inte vara att du är arg som flera andra säger, alla starka känslor kan vara tecken.
Citera
2024-04-19, 10:09
Avslutad
Citat:
Har inte obehandlad adhd. Har haft medicin sen jag va 17..

Du käkar benzo som tar bort/ändrar effekten. Det gör att du inte har stor på impulserna alls.
Sluta med det om du måste hitta en sort som inte är så sederande. Du käkar en medicin för att fokusera och en som gör tvärtom och även gör att tankar och impulser blir svåra att kontrollera. Vad förväntar du dig och hur tänker länkaren?
Citera
2024-04-19, 10:11
Medlem
Citat:

Du får väl skärpa till dig och börja tänka efter innan du uttrycker dig. Du är 30+ och borde ha impulskontroll nog att tänka till innan du öppnar käften. Klarar du inte det så har du antagligen någon diagnos du inte vet om eller så är ditt psykiska mående sämre än vad du tror.

Blir du elak när du dricker/drogar eller är du lika elak i nyktert tillstånd? Ska jag ge dig en en hobbydiagnos så gissar jag på att du inte mår så bra egentligen och att din självkänsla är nere på botten. Du får kickar av att sänka andra, som den där tragiska mobbaren man kunde se i plugget.

Dessa kickar är kortvariga. Därför som du får skuldkänslor efteråt och sen fortsätter jaga fler kickar. Du är i en ond spiral och behöver vård.

Andra teorin är att det är något med sammansättningen av medicinen som gör dig fucked up i hjärnan.
Senast redigerad av Kimma7 2024-04-19 kl. 10:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in