2024-04-18, 23:50
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Jag har börjat bli så dryg och elak mot folk. Får bita ihop för att inte gå för långt ibland men det funkar absolut inte alltid för jag är en person som pratar innnan jag tänker.
Jag var såhär när jag va barn också men tror att det berodde på att jag var den "stackars lilla lillebrorsan" som bara ville härma dom tuffa storebröderna. Efter barndomen och fram till nu (31) har jag ändå haft många snälla år. Känt mig såhär nåt halvår nu. Blev värre nyligen när jag tog mig ur en helvetesdepression och mår bra igen.
Fattar att många har det här beteende i sin personlighet, men att det är nåt nytt jag börjat med som jag inte kan hejda helt plötsligt. Varför??

I stunden går jag igång på det, får en kick. Men sen kan jag ångra mig snabbt efteråt och får dåligt samvete. Känner mig som en idiot. Beror på om det är nån jag bryr mig om eller inte.
Det är som ett jävla toruettes.
Det går bättre om jag skriver för då kan jag tänka efter innan jag skickar men är jag i ett flow finns ingen hejd. Dålig impulskontroll som fan.

Varför är jag så störd? Varför?
Sitter bara här och är ledsen på mig själv just nu.
Vad kan det röra sig om? Exempel.
Varför vill du vara elak?

Vill du skada folk?
Citera
2024-04-18, 23:56
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller7
Vad kan det röra sig om? Exempel.
Varför vill du vara elak?

Vill du skada folk?

Menar du exempel på vad jag kan säga?

Jag vill varken va elak eller skada folk. Lästa du inte hela texten? Mår piss för att det blir så.
Citera
2024-04-19, 00:01
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Menar du exempel på vad jag kan säga?

Jag vill varken va elak eller skada folk. Lästa du inte hela texten? Mår piss för att det blir så.
Ja precis. Sorry. Jo jag läste att det var tourettes liknande. Men du får ju lära dig att behärska dig. Eller få hjälp. Det finns hjälp att få.
Det kommer ju från hjärtat nånstans.

Känner du dig älskad?
Citera
2024-04-19, 00:09
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ja precis. Sorry. Jo jag läste att det var tourettes liknande. Men du får ju lära dig att behärska dig. Eller få hjälp. Det finns hjälp att få.

Känner du dig älskad?

Det är inte tourettes. Jag bara skrev så får att jag har svårt att kontrollera det. Har haft dålig impulskontroll hela livet pga adhd men det här är ett nytt beteende. Blir ledsen.
Citera
2024-04-19, 00:11
Avslutad
Testa gå till en psykolog..
Citera
2024-04-19, 00:29
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:

Känner du dig älskad?

Sorry glömde svara på frågorna.
Jag kan säga alla möjliga dumma grejer. Beror på vem det är och vad jag kommer på just då. Men tex så är jag bra på att trixa konversationer så att den andra leds åt förvirring så att jag kan dumförklara honom osv.
Idag sa jag också till min mamma att hon är ful fast hon egentligen är skitfin. Fan vilken jävla sopa jag är.

Jag har många omkring mig som säger att dom älskar mig och visar det ofta men jag har svårt att ta det. Blir osäker på om det är på riktigt. Om nån säger att hxn älskar mig så säger jag det aldrig tillbaka. Bara i text ibland.

Varför undrar du det?
Citera
2024-04-19, 00:34
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Testa gå till en psykolog..

Det är på gång
Citera
2024-04-19, 00:37
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Varför är jag så störd? Varför?
Sitter bara här och är ledsen på mig själv just nu.

Det är väldigt få människor som är elaka bara så där rakt upp och ner.
Om du är som jag, så ser du dig själv för mycket ur andras ögon. Folk diggar inte dina cynismer, och därför tror du att du är ond.
Ta reda på vad du egentligen tycker och anser, och VARFÖR. Du ha förmodligen goda skäl, och när du kan presentera dina åsikter för dig själv och andra som rättfärdiga, så kan du sluta känna dig elak. För det är du förmodligen inte, om du inte har ständig tandvärk eller nåt.
Citera
2024-04-19, 01:02
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det är väldigt få människor som är elaka bara så där rakt upp och ner.
Om du är som jag, så ser du dig själv för mycket ur andras ögon. Folk diggar inte dina cynismer, och därför tror du att du är ond.
Ta reda på vad du egentligen tycker och anser, och VARFÖR. Du ha förmodligen goda skäl, och när du kan presentera dina åsikter för dig själv och andra som rättfärdiga, så kan du sluta känna dig elak. För det är du förmodligen inte, om du inte har ständig tandvärk eller nåt.

Fattar faktiskt inte alls vad du menar här. Vadå mina cynismer?
Citera
2024-04-19, 01:02
Avstängd
Citat:
Lite.. typ fest.

Adhd?
Citera
2024-04-19, 01:08
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat: