2024-04-19, 03:59
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Istället för att bli nere (deprimerad) av lågt serotonin så blir du agressiv. Du har hittat ett sätt att ta dig runt depressionen genom att kanalisera det på det sättet. Jag har också haft det elakhetsflowet som du beskriver när man bara går på och på.

Jag vet inte exakt vad det fyller för funktion rent evolutionärt men det är som att man spelar på offensiven i samlivet istället för defensiven (depression, dra sig undan).

Alltså jag är inte direkt aggressiv. Jag är faktiskt rätt glad och trevlig för det mesta, positiv och kul. Men ibland hoppar det fula grodor ur mun som jag inte kan kontrollera. Kan inte låta bli. Det kan lika gärna vara mitt i en trevlig konversation som i ett tjafs.
Citera
2024-04-19, 06:26
Moderator
pbos avatar
Tråden handlar främst om TS psykiska tillstånd och inte relationer.

Relationer och samlevnad --> Psykisk hälsa
/Moderator
Citera
2024-04-19, 06:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Förlåt, var jag otacksam mot dig? Det var inte meningen isåfall. Jag är tacksam för allt du skrivit. Jag försöker ta det till mig. Men svårt att veta hur jag ska göra bara. Känner att jag sitter fast.

Nej du har inte varit otacksam.

Var kanske otydlig. Min poäng att tro på snälla ord från andra och säga tack (eller whatever snällt svar) är att bli mindre hård mot dig själv, mindre besviken och därmed mindre elak. Få in lite mer milda ord.

Vi är ofta våra egna största kritiker, då kan det vara bra att också lyssna på andras ord så det blir lite nyanser
Citera
2024-04-19, 07:11
Avstängd
Citat:
Nej du vet inte svaret. Bara för att du har kopplat ihop din elakhet med CS betyder inte det att alla andra har samma koppling. Om alla blev elaka av CS skulle det inte säljas.

Vet du har FEL
Skriv till mig när du insett der
Citera
2024-04-19, 07:13
Medlem
pyroclasms avatar
Den här tråden kunde lika gärna heta: Hjälp, jag har börjat bli elak av Tjack.
- Så hade frågetecknen inte varit så många. Ta upp det med din doktor.
Citera
2024-04-19, 07:34
Medlem
Citat:
Hur gräver man i sig själv? Jag vet inte hur jag ska göra. Jag tänker som fan på det på kvällarna om jag är ensam. Men kommer inte fram till ett skit. Det var därför jag skrev här. Har börjat försöka va upptagen på kvällarna eller sänka mig med för mycket stesolid för att slippa ångesten. Men jag vill göra nånting åt det här. Kan inte hålla på..
Obehandlad ADHD i kombination med för mycket stesolid.

Kan lova dig att de bara blir värre ju längre du käkar benz så är lika bra att du ger upp på det nu.
Citera
2024-04-19, 07:56
Medlem
Indianerna i Kanada sa samma sak när de förlorade sitt land till kolonisatörer. De blev mer mörka i själen och kan kallas för undergångsmekanism.

Vi håller på att dö ut och din spontana ilska är ditt undermedvetna som försöker överleva.
Citera
2024-04-19, 08:00
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Obehandlad ADHD i kombination med för mycket stesolid.

Kan lova dig att de bara blir värre ju längre du käkar benz så är lika bra att du ger upp på det nu.

Har inte obehandlad adhd. Har haft medicin sen jag va 17..
Citera
2024-04-19, 08:05
Medlem
Det är ju också någon slags respektlöshet mot människor. Får du en reaktion från de som du är elak mot?

Jag har också lite av det elaka i mig men för mig handlar det om någon slags allmänt förakt mot människor och även empatilöshet.
Citera
2024-04-19, 08:20
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Det är ju också någon slags respektlöshet mot människor. Får du en reaktion från de som du är elak mot?

Jag har också lite av det elaka i mig men för mig handlar det om någon slags allmänt förakt mot människor och även empatilöshet.

Ja jag får reaktioner, vilket jag är ute efter i stunden. Men det känns bara bra en jättekort stund.
Sen ångrar jag mig och kan ha ångest för vissa av dom. Beror på situation. Finns även fall då jag inte ångrar mig alls. Men då har dom verkligen förtjänat det.
Citera
2024-04-19, 08:21
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Indianerna i Kanada sa samma sak när de förlorade sitt land till kolonisatörer. De blev mer mörka i själen och kan kallas för undergångsmekanism.

Vi håller på att dö ut och din spontana ilska är ditt undermedvetna som försöker överleva.

Det där är din rassenoja som talar. Inte min ångest.
Citera
2024-04-19, 08:23
Medlem
Citat:
Det där är din rassenoja som talar. Inte min ångest.

Att stötas ut ur en grupp och gå från att vara en värdefull tillgång till onödig existens har psykologiska konsekvenser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in