Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Jaja, grattis då IFK.
Kort summering:
IFK och KFF - stabilast och bäst, inget snack om det
DIF - bra säsong med några plumpar i protokollet
IFE - tar sig upp till godkänt
Aik - normal standard
HaIF - med något bättre bänk hade det blivit bättre
HBK - jösses, ord är överflödiga. Hamnar dock där de brukar
HIF - besvikelse
MFF - katastrofsäsong
GIF - strålande säsong
GAIS - var de med, brydde sig någon?
ÖSK - något av en besvikelse, men hängde kvar
TFF - turligt kvar
BP - inte mer än väntat.
Instämmer i stort sett med detta. Vad gäller AIK (inga asterisker behövs när säsongen är över) så verkar det ganska tydligt att Figureido-säljet förstörde säsongen för dem. Dels kompetensmässigt, men även på något vis psykologiskt i gruppen. Något att se och ta lärdom av för andra klubbar. Med WF hade man nästan säkert slagits om guldet. HeIF var en stor besvikelse, men tydligen kan inte ens Stuart Baxter trolla ombord på ett kantrande skepp. MFF är ett mysterium som jag avhåller mig från kommentarer till.
Har redan gratulerat IFK Göteborg i chat-tråden, men för ordningens skull: grattis till guldet 2007.
Djurgården gör som sagt en "OK" säsong, och hade vi vunnit hemma mot Trelle när slutstriden drog igång så tror jag vi hade tagit hela serien. Det var upplagt för ett s k guldryck, och vi sumpade chansen. Några andra plattmatcher bidrar till intrycket av att den sista 5% som gör en guldmedaljör saknades. Det finns en del specifikt att säga om laget och spelarna men jag skiter i det nu och koncentrerar mig på Serie A, EM-kval och CL...
- F.G