2007-10-29, 10:18
  #8293
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brandfarlig
http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.902165%21slot100slotWide75ArticleFull/1594019189.jpg

Vankas det analkärlek månne?


Skämtåsido, hur många gånger har AB/Expressen kört med detta efter att t.ex Färjestad vunnit guld i hockey? Kan tänka mig att hela redaktionen sitter och runkar ikapp nrä dom får se bilderna. Äckliga bögfittor...

Å fy fan, nu mår jag helt seriöst riktigt illa.
Citera
2007-10-29, 10:32
  #8294
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordson
Fullsatt.
Vad tror du?

Var faktiskt inte helt fullsatt, fanns en del tomma platser uppe i en av bågarna. Säkert 100 st


BeerMeUp, var han du träffade närmare 3 meter lång så var det feldgrau...


FY FAN VA GÖTT MED GULD!
Citera
2007-10-29, 10:40
  #8295
Medlem
East Clintwoods avatar
Jaja, grattis då IFK.

Kort summering:
IFK och KFF - stabilast och bäst, inget snack om det
DIF - bra säsong med några plumpar i protokollet
IFE - tar sig upp till godkänt
Aik - normal standard
HaIF - med något bättre bänk hade det blivit bättre
HBK - jösses, ord är överflödiga. Hamnar dock där de brukar
HIF - besvikelse
MFF - katastrofsäsong
GIF - strålande säsong
GAIS - var de med, brydde sig någon?
ÖSK - något av en besvikelse, men hängde kvar
TFF - turligt kvar
BP - inte mer än väntat.
Citera
2007-10-29, 10:52
  #8296
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Jaja, grattis då IFK.

Tackar.

Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Kort summering:
IFK och KFF - stabilast och bäst, inget snack om det
DIF - bra säsong med några plumpar i protokollet
IFE - tar sig upp till godkänt
Aik - normal standard
HaIF - med något bättre bänk hade det blivit bättre
HBK - jösses, ord är överflödiga. Hamnar dock där de brukar
HIF - besvikelse
MFF - katastrofsäsong
GIF - strålande säsong
GAIS - var de med, brydde sig någon?
ÖSK - något av en besvikelse, men hängde kvar
TFF - turligt kvar
BP - inte mer än väntat.

Svårt att invända något mot korta summeringen faktiskt.
MFF gör en riktig katastrofal säsong och Rolle har mycket
att jobba med. Får Yksel fortsätta? Junior ska göra många mål
9 st räcker knappast. Jonatan ska också göra mer mål.
Citera
2007-10-29, 10:57
  #8297
Medlem
gunnarks avatar
Några reflektioner från en Kalmarit

då skall man försöka ge några bra svar på vad man anser om denna sässong

det första är ju givetvis att man är jävligt glad över cupguldet och 2:a platsen i serien

sen fick jag samtal från en som sa att om inte änglarnas mål dom gjorde mot AIK hade godkännts så hade Kalmar vunnit serien,det tror jag dock inte
för då hade DIF haft ett bra mycket bättre läge inför sin sista match
och då hade inte den förlusten kommit mot BP

sen ang änglarna så vill jag bara säga att ÖSK blev tvångsnerflyttade för 500 tusen kronor,o degerfors verkar vara enda lag som drabbats skattejuridiskt av alla lag i serien
hade blåvitt åkt på samma smällar?,tveksamt!!!


men det tar absolut inte bort vad göteborg gjorde på planen,och en tabell ljuger aldrig,så enkelt är det

så stort grattis till spelare och dom nya tränarna samt till nya styrelsen


ang Djurgårn så vill jag säga att dom på något vis skjuter sig själva i foten med deras uttalade om vissa lag,o speciellt Kalmar då
skall man namge klubbar som man spelar tråkigt så skall man först se hur man själv spelat under sässongen,och jag tror nog den mest inbitna Djurgårdare håller med om att inte spelas det champangefotboll där längre
det andra man skall göra är ju inte göra som Bajen alltid gjort innan,att redan innan matcherna mot Kalmar så gick man in med inställningen att dom är så tråkiga att möta,då har man förlorat matchen redan innan den ens börjat


ang AIK så tror jag att dom har något stort på Gång,dom har en tränare som verkar får dom att dra åt samma håll,dock så sa Noring det själv att han hittade inget vapen efter deras försäljning dom gjorde
men det lägger han bara in på lärlingskontot,så Aik kommer vara en toppklubb nästa år


Som Kalmarit o hela tiden bli förknippad att hålla på ett lag som spelar tråkigt så tar jag upp andra laget som anser spela tråkigt nämligen Gefle
dom har nu gjort sin 3:e sässong i allsvenskan o detta år tog mest poäng under en sässong,vilket är riktigt starkt


ang andra lag så kan jag återkomma om det finns andra som har nyanserade åsikter nu när medaljer är uttdelade
Citera
2007-10-29, 11:18
  #8298
Medlem
Mad Fer Its avatar
Måste kännas kul för Alex, TO, bjäsrmyr, islänningen och alla andra att tobbe är med på alla bilder, blir målad i guld och annat lajbans när han varit med i 5(?) matcher och knappast varit över medel vad jag förstått?


Nej , jag är inte bitter, finner det hela lite lustigt dock.
Citera
2007-10-29, 11:35
  #8299
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Jaja, grattis då IFK.

Kort summering:
IFK och KFF - stabilast och bäst, inget snack om det
DIF - bra säsong med några plumpar i protokollet
IFE - tar sig upp till godkänt
Aik - normal standard
HaIF - med något bättre bänk hade det blivit bättre
HBK - jösses, ord är överflödiga. Hamnar dock där de brukar
HIF - besvikelse
MFF - katastrofsäsong
GIF - strålande säsong
GAIS - var de med, brydde sig någon?
ÖSK - något av en besvikelse, men hängde kvar
TFF - turligt kvar
BP - inte mer än väntat.

Instämmer i stort sett med detta. Vad gäller AIK (inga asterisker behövs när säsongen är över) så verkar det ganska tydligt att Figureido-säljet förstörde säsongen för dem. Dels kompetensmässigt, men även på något vis psykologiskt i gruppen. Något att se och ta lärdom av för andra klubbar. Med WF hade man nästan säkert slagits om guldet. HeIF var en stor besvikelse, men tydligen kan inte ens Stuart Baxter trolla ombord på ett kantrande skepp. MFF är ett mysterium som jag avhåller mig från kommentarer till.

Har redan gratulerat IFK Göteborg i chat-tråden, men för ordningens skull: grattis till guldet 2007.

Djurgården gör som sagt en "OK" säsong, och hade vi vunnit hemma mot Trelle när slutstriden drog igång så tror jag vi hade tagit hela serien. Det var upplagt för ett s k guldryck, och vi sumpade chansen. Några andra plattmatcher bidrar till intrycket av att den sista 5% som gör en guldmedaljör saknades. Det finns en del specifikt att säga om laget och spelarna men jag skiter i det nu och koncentrerar mig på Serie A, EM-kval och CL...

- F.G
Citera
2007-10-29, 11:42
  #8300
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Instämmer i stort sett med detta. Vad gäller AIK (inga asterisker behövs när säsongen är över) så verkar det ganska tydligt att Figureido-säljet förstörde säsongen för dem. Dels kompetensmässigt, men även på något vis psykologiskt i gruppen. Något att se och ta lärdom av för andra klubbar. Med WF hade man nästan säkert slagits om guldet. HeIF var en stor besvikelse, men tydligen kan inte ens Stuart Baxter trolla ombord på ett kantrande skepp. MFF är ett mysterium som jag avhåller mig från kommentarer till.

Har redan gratulerat IFK Göteborg i chat-tråden, men för ordningens skull: grattis till guldet 2007.

Djurgården gör som sagt en "OK" säsong, och hade vi vunnit hemma mot Trelle när slutstriden drog igång så tror jag vi hade tagit hela serien. Det var upplagt för ett s k guldryck, och vi sumpade chansen. Några andra plattmatcher bidrar till intrycket av att den sista 5% som gör en guldmedaljör saknades. Det finns en del specifikt att säga om laget och spelarna men jag skiter i det nu och koncentrerar mig på Serie A, EM-kval och CL...

- F.G

Säsongen förstördes i våras.
Citera
2007-10-29, 11:43
  #8301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Var faktiskt inte helt fullsatt, fanns en del tomma platser uppe i en av bågarna. Säkert 100 st

BeerMeUp, var han du träffade närmare 3 meter lång så var det feldgrau...


FY FAN VA GÖTT MED GULD!

Och dom ägde nog dom där äckliga svartabörsen-försäljarna.
Kräks varje gång jag ser dom.
Citera
2007-10-29, 11:46
  #8302
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Säsongen förstördes i våras.

Ni ledde ju för fanken serien när det gick som bäst i somras. Sedan försvann Wilton, och sen kom raset. Eller vad menar du?
Citera
2007-10-29, 11:47
  #8303
Medlem
karlsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad Fer It
Måste kännas kul för Alex, TO, bjäsrmyr, islänningen och alla andra att tobbe är med på alla bilder, blir målad i guld och annat lajbans när han varit med i 5(?) matcher och knappast varit över medel vad jag förstått?


Nej , jag är inte bitter, finner det hela lite lustigt dock.

Så är det när man han en pappa som heter Glenn.

Svinkallt på Stadion, andra förlusten mot säsongens bottenlag, bränt stålar på en onödig söndagsfylla, bakis på en måndag, det regnar, toppen!
Citera
2007-10-29, 11:55
  #8304
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
TFF - turligt kvar
Pyttsan, Ni ska vara glada att vi inte sprang hem skiten redan innan midsommar.

Ärligt talat så håller jag med om att vi hade tur. Jag är faktiskt stolt över att vi hade tur sista två omgångarna. Det är den enda tur vi haft under hela säsongen. Vi har exempelvis inte fått en enda straff med oss under hela serien. När hände det senast att ett lag inte fick en enda straff på 26 omgångar? Däremot har vi fått närmare tio emot oss, varav majoriteten gått in. Vi har haft ett sagolikt oflyt med stolpar och ribbor och försvararben som alltid stått ivägen på mållinjen. Vi har haft problem med skador (främst målvakten Fritz Persson och backprofilen Fakhro) och avstängningar, Mensah har slagit något slags klubbrekord i tilldelade kort. Vi har haft en monumental osis med resultaten med Andreas Jacobsons slumpskott i 94e minuten som blev 2-3-målet mot HIF i ösregnet hemma som värsta ögonblick. Vi har haft en sån katastrofal otur den här säsongen så att det inte är mer än rättvist att vi som avslutning får lite resultat med oss i de sista två omgångarna. Det har varit många bittra tårar och tomma hål i bröstet när man lämnat Vångavallen under hela säsongen.

Vi hade tur som klarade oss kvar och den turen har vi fanimig gjort oss förtjänta av.

// Roger P.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in