2007-09-29, 18:59
Medlem
swedishsteels avatar
Djurgår'n till toppen på ett sånt helvetes JÄVLA lagarbete, inte setts på länge. Plus till Tauer och Jones. Näsblod, vinnarvilja, gnagarhat!!
Citera
2007-09-29, 19:04
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Ni ska vara glada om ni inte torskar mot Gefle.

En blick i tabellen säger att Gefle inte har något att spela för. Oavgjort är inte ett alternativ

Dock ska ett antal andra mycket viktiga matcher spelas först. Oavgjort är definitivt ett alternativ i dessa.
Citera
2007-09-29, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
?

Du skrev att det aldrig kommer att fungera mot köttmurarna som finns kvar på schemat, det berättade att det inte räcker SM Guld. Därav svaret!

Fått för mig att du är gnagare, ni spelar sprudlande champagnefotboll av internationellt snitt.
Citera
2007-09-29, 19:22
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Du skrev att det aldrig kommer att fungera mot köttmurarna som finns kvar på schemat, det berättade att det inte räcker SM Guld. Därav svaret!

Fått för mig att du är gnagare, ni spelar sprudlande champagnefotboll av internationellt snitt.
Nej, jag är djurgårdare. Visst fick vi se fin fotboll idag men jag är fortfarande väldigt orolig för hur det kommer att se ut när vi möter ett lag som inte ens försöker att flytta upp som Örebro gjorde idag.
Citera
2007-09-29, 19:23
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
En blick i tabellen säger att Gefle inte har något att spela för. Oavgjort är inte ett alternativ

Dock ska ett antal andra mycket viktiga matcher spelas först. Oavgjort är definitivt ett alternativ i dessa.

Tror nog att Gefle gärna vill avsluta snyggt och bangar säkert inte för att sätta käppar i hjulen för guldkandidater från fjollträsk.

För BP:s skull får du hålla på AIK i matchen mot Trellehult i nästa omgång din gamla Bromma-huligan.
Citera
2007-09-29, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Nej, jag är djurgårdare. Visst fick vi se fin fotboll idag men jag är fortfarande väldigt orolig för hur det kommer att se ut när vi möter ett lag som inte ens försöker att flytta upp som Örebro gjorde idag.

Då ber jag om ursäkt, tröttnat på alla gnagare som klagar på vårat tråkiga spel samtidigt som de hyllar sitt jävla champagnefotboll. Så jävla tröttsamt, med tanke på att det helt verkar glömt hur det såg ut senast när de vann Allsvenskan.

Annars håller jag helt med dig.
Citera
2007-09-29, 19:29
Medlem
Det är sådana här dagar man verkligen älskar fotboll, höstmatch och säker vinst där varje poäng och mål är livsviktiga. Gefle blir jobbiga nu när både Jonson och Aki är borta.
Citera
2007-09-29, 19:30
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:

För BP:s skull får du hålla på AIK i matchen mot Trellehult i nästa omgång din gamla Bromma-huligan.

Det vore trist om det krävs att BP åker ut för att Djurgården ska vinna serien, och helt osannolik är inte den situationen.

Men så som Örebro såg ut idag har de knappast i Allsvenskan att göra, det verkligen stank Superettan om deras spel, en massa otekniska landsorts-blonda elektriker och truckförare... så det kanske blir lösningen på kruxet.

BP har inte alls gjort bort sig i högsta serien, och om de hänger kvar kan de nog göra en bra andra-säsong. Guterstam har t ex inte kommit igång riktigt, och med ett par värvningar så...
Citera
2007-09-29, 20:23
Medlem
swedishsteels avatar
Citat:
Tror nog att Gefle gärna vill avsluta snyggt och bangar säkert inte för att sätta käppar i hjulen för guldkandidater från fjollträsk.

Fjollträsk? Är det vad ni i Solna kallar Stockholm? Du är minst lika mycket Norrland som nån i Gävle. Förlora igen tönt.
Citera
2007-09-29, 20:30
Medlem
Lill-Einars avatar
Stundtals rolig fotboll idag. Komiskt att minnas 0-0 matchen från i somras i Örebro. Då var det inte många rätt, och man skämdes som fotbollsvän att DIF var ett av topplag en i vår högsta serie. Som spelet såg ut idag behöver man inte skämmas för toppplaceringen längre.

Jag väl inte lika förtjust i Tauer som swedishsteel är, men i övrigt håller jag med. Det ser skapligt ut.
Citera
2007-09-29, 21:11
Medlem
swedishsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Einar
Jag väl inte lika förtjust i Tauer som swedishsteel är, men i övrigt håller jag med. Det ser skapligt ut.
Tyskens bästa match på länge ju, 50/50 bakåt och " Vernichtet gnaget" attityden framåt, coolaste frissan i allsvenskan, blicken som kollrar upp motståndarnas flickvänner på läktaren..luktar seger..
Citera
2007-09-29, 21:37
Medlem
Skön vinst. Gefle borta blir en skön bortaresa.
Prickar vi in 7 poäng av 9 möjliga räcker det nog till att skörda guld nr 4 på 2000 talet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in