2007-10-29, 12:08
Medlem
erikbes avatar
Hysén har faktiskt varit riktigt dålig i 2-3 matcher. Ska dock bli kul att se honom med en försäsong i kroppen

Stoltare kan ingen vara!
Citera
2007-10-29, 12:19
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnark
då skall man försöka ge några bra svar på vad man anser om denna sässong

det första är ju givetvis att man är jävligt glad över cupguldet och 2:a platsen i serien
Glad över en andraplats, vad är det för förlorarmentalitet?

Citat:
Ursprungligen postat av gunnark
ang Djurgårn så vill jag säga att dom på något vis skjuter sig själva i foten med deras uttalade om vissa lag,o speciellt Kalmar då
skall man namge klubbar som man spelar tråkigt så skall man först se hur man själv spelat under sässongen,och jag tror nog den mest inbitna Djurgårdare håller med om att inte spelas det champangefotboll där längre
det andra man skall göra är ju inte göra som Bajen alltid gjort innan,att redan innan matcherna mot Kalmar så gick man in med inställningen att dom är så tråkiga att möta,då har man förlorat matchen redan innan den ens börjat
Um, kritiken mot att Kalmar skulle spela tråkigt är ju rättfärdigad. Var den kommer ifrån spelar ingen roll.

vf: Ja, fotboll är ju en lagsport vilket gör att det vinnande laget inte alltid kommer att ha bäst spelare på alla positioner.
Citera
2007-10-29, 12:26
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Så sjukt jävla underbart är allting, även om kroppen verkligen sa ifrån imorse. Guldfirandet var hårt. Säsongens bästa lag vann - såklart. 1an och 2an möttes i Cupfinalen med, alla snackar om att Allsvenskan är jämn och handlar mycket om tur,.. knappast. Vi var bäst, och vi visste det!

Men.. detta känns som en besvikelse att säga men.. jag tycker fan guldfirandet ändå inte var lika glatt som resan hem från AIK. Det var där vi hade sista stora hindret liksom, den matchen var jag ruskigt nervös inför och var så otroligt glad när vi lämnade. Igår kändes det kassaskåp, vi kunde inte förlora. När TO sedan gör mål i 8:e så var det bara väntan på slutsignalen. Men det var inte den där spontana asglädjen som kommer på en sekund, det var mest en lättnad över att det höll liksom. Att vi verkligen klarade det...

Säger inte att det var tråkigt att vinna SM-guld, säger bara att det kändes större när vi slog AIK, att det här mest var en defilering eller så....
Citera
2007-10-29, 12:50
Medlem
E.S:Ts avatar
Buhu...

http://www.expressen.se/sport/1.902279/sande-fel-medaljer-kalmars-silverlag-fick-tredjepris

"Fotbollförbundets medaljmiss"
Börjar bli jävligt trött på Kalmars "Åh det är så synd om oss, alla hatar oss bla bla bla" gnäll. Är det unikt i år att guldmedaljen är på plats på arenan där 1:an i serien spelar, silvermedaljerna där 2:an spelar osv? AIK fick fira med silvermedaljer -98 eftersom de förväntades komma tvåa och så är det. Men nu... det är ju helt åt helvete att Kalmar- laget som ingen någonsin tror på får fira med ett tredje pris.

Kan sedan tycka att ett lag som två gånger om går ner sig med 5-0 kanske inte spelar en fotboll som borde kunna belönas med en andra plats men det skvallrar väl bara om hur konstig denna allsvenska har varit.

Nej, sluta skriv om Göteborg, laget på allas läppar borde stavas Kalmar FF. Har svårt att unna dom detta.
Citera
2007-10-29, 13:05
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Pyttsan, Ni ska vara glada att vi inte sprang hem skiten redan innan midsommar.

Ärligt talat så håller jag med om att vi hade tur. Jag är faktiskt stolt över att vi hade tur sista två omgångarna. Det är den enda tur vi haft under hela säsongen. Vi har exempelvis inte fått en enda straff med oss under hela serien. När hände det senast att ett lag inte fick en enda straff på 26 omgångar? Däremot har vi fått närmare tio emot oss, varav majoriteten gått in. Vi har haft ett sagolikt oflyt med stolpar och ribbor och försvararben som alltid stått ivägen på mållinjen. Vi har haft problem med skador (främst målvakten Fritz Persson och backprofilen Fakhro) och avstängningar, Mensah har slagit något slags klubbrekord i tilldelade kort. Vi har haft en monumental osis med resultaten med Andreas Jacobsons slumpskott i 94e minuten som blev 2-3-målet mot HIF i ösregnet hemma som värsta ögonblick. Vi har haft en sån katastrofal otur den här säsongen så att det inte är mer än rättvist att vi som avslutning får lite resultat med oss i de sista två omgångarna. Det har varit många bittra tårar och tomma hål i bröstet när man lämnat Vångavallen under hela säsongen.

Vi hade tur som klarade oss kvar och den turen har vi fanimig gjort oss förtjänta av.

// Roger P.

Det enda glädjande med att ha kvar TFF i Allsvenskan är att läsa Roger Perssons tappra hyllningar till sitt kära lag i Allsvenskan-tråden
Citera
2007-10-29, 13:14
Medlem
traxinators avatar
Vilka är det som får spela i Europa nästa år nu då?Inte så haj på AS....
Citera
2007-10-29, 13:15
Medlem
Crumbss avatar
Kolla in Bengan i bakgrunden. Så jävla bra!

http://www.youtube.com/watch?v=8Oys0V6a1qI
Citera
2007-10-29, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Det enda glädjande med att ha kvar TFF i Allsvenskan är att läsa Roger Perssons tappra hyllningar till sitt kära lag i Allsvenskan-tråden
Tappra hyllningar? Du menar väl rättmätiga sanningar?

// Roger P.
Citera
2007-10-29, 13:18
Bannlyst
Det intressantaste är att många säger att Kalmar sålde guldet när de sålde Ari. De har haft ett betydligt högre målsnitt EFTER det att Ari såldes.

Övriga kommentarer och funderingar:

1. Grattis IFK Göteborg
2. Halmstad? WTF? Hela Sverige skrattar!
3. MalmöFF katastrofsäsong!
4. Går snyggeBengt i pension nu?
5. Vad gör Henke Larsson nu med sin karriär?
Citera
2007-10-29, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.S:T
Buhu...

http://www.expressen.se/sport/1.902279/sande-fel-medaljer-kalmars-silverlag-fick-tredjepris

"Fotbollförbundets medaljmiss"
Måste ju vara värre för Djurgården som får silvermedaljerna och sedan måste lämna tillbaka dem.
Citera
2007-10-29, 13:29
Medlem
E.S:Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvarteretgamen
Måste ju vara värre för Djurgården som får silvermedaljerna och sedan måste lämna tillbaka dem.

Det kan dom gott ha.

Nej men, hade nu deras rätta medaljer varit på stadion och djurgården mot all förmodan lyckats vunnit mot brommapojkarna DÅ om något hade det varit en medaljmiss, klart att medaljerna ska vara där chansen är störst att det blir "rätt". Alternativet är väl att ha dubbla uppsättningar men det är ju inte heller kul. Låt Kalmar gråta i ett år nu så kan de väl lägga sig i en bättre position inför slutet nästa år..
Citera
2007-10-29, 14:19
Medlem
Fy fan vad lycklig jag är idag, det är ingen idé att jag försöker beskriva den totala lyckan jag lever i just nu för jag har inte ord till att beskriva den med.

SM-GULD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in