2010-06-14, 14:24
Citat:
Ursprungligen postat av Victor90
Du kunde inte koppla vad jag menade med 100x.
Som sagt, ungefär 11 000 (minst) sexuellt utnyttjade av katolska präster. Går itne att hitta i närheten av de siffrorna av andra (% sett), speciellt inte bland präster, som ska vara moraliska vägvisare etc.
Som sagt, ungefär 11 000 (minst) sexuellt utnyttjade av katolska präster. Går itne att hitta i närheten av de siffrorna av andra (% sett), speciellt inte bland präster, som ska vara moraliska vägvisare etc.
Du säger att det inte går att hitta liknande. Och det är en annan slutsats man kan dra ur Newsweekartikeln, som ju säger att sådana studier saknas. När jag läser artikelns "det finns inga jämförande studier om förövares kyrkotillhörighet" så läser jag "det går inte att säga att det är vanligare med katolska präster som förrövare i fall med sexuellt utnyttjande av barn". Du påstår däremot att:
Citat:
Har du några fakta som underbygger det påståendet?
Ursprungligen postat av Victor90
Det är JUST KATOLSKA präster som gör det, (näst intill) INGA ANDRA präster. Inte heller några andra arbetsgrupper är lika överrepresenterade. Över 10 000 sexuella utnyttjande fall AVSLÖJADE i USA som är gjorda av KATOLSKA präster. Om det BARA ÄR DOM så är det inte ett samband, det är 100x mer än ett samband det näst intill definierar dem..
Återigen, strunta gärna i Newsweekartikeln, om den gör det svårare för dig att svara på frågan. Nöj dig med att tala om din egen utsaga. Men kom med något som visar att du hade belägg för vad du sade.
)trust har en djävuls ”trident”/gaffel som logga liknande den på Ukrainas flagga, men så var ju grundaren av Teosophy ursprungligen från Ukraina regionen.