2024-04-18, 06:06
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu står lögnhalsen B*kim i Bergsjön tillsammans med M*hija, C*rina från småland som fått 10 barn fråntagen henne , namnlös äldre man , M*lin , C*rroFlora samt någon som ser ut som R*bbeca R
Vad har B*kim ljugit om?
2024-04-18, 06:08
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Juridisk jijutsi uppmanar folk att inte skriva under eller ta del av papper från soc
JJ kan spelet...
2024-04-18, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Vad har B*kim ljugit om?
I stort sett allt förutom att han har 2 barn som är omhändertagna .
2024-04-18, 09:31
Medlem
Citat:
JJ kan spelet...
Ja han tycker ju det och folk går på det och hamnar i knipa om de följer råden, syntes ju med mamman i liven som tydligen fått till sig stt det var frivilligt att komma på förhandling , delta i utredning om soc fått orosanmälning eller att ta del av beslut .
2024-04-18, 10:01
Medlem
Nu har även tob@ fått upp ögonen för collie och bad feniq slänga ut henne från hans live 😅
Inte många kvar för C nu
2024-04-18, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneccan3
Nu har även tob@ fått upp ögonen för collie och bad feniq slänga ut henne från hans live 😅
Inte många kvar för C nu
C väntade och väntade på att F *niq skulle öppna live och sedan fick hon inte ens vara med .
2024-04-18, 10:48
Medlem
Ja hahah undra om han också får upp ögonen för henne snart.
Jag hoppas på att hon ska komma och bo med han ett tag så som hon har gjort med de andra männen 😅

Citat:
C väntade och väntade på att F *niq skulle öppna live och sedan fick hon inte ens vara med .
2024-04-18, 10:50
Medlem
Citat:
Ja hahah undra om han också får upp ögonen för henne snart.
Jag hoppas på att hon ska komma och bo med han ett tag så som hon har gjort med de andra männen 😅
Hon försökte få reda på var han bor om det är i närheten av henne så att de kunde träffas och ta en fika
2024-04-18, 10:51
Avslutad
Citat:
JJ kan spelet...

Vilket spel?

Citat:
Nu har även tob@ fått upp ögonen för collie och bad feniq slänga ut henne från hans live 😅 Inte många kvar för C nu

Citat:

Situationen runt C och LM är bedrövlig. Förr skyddades sådana här människor av institutioner, nu är de lätta byten och offer för människor som kör över dem pga deras oförmågor knutna till den psykiatriska statusen. Samtidigt skyddades allmänheten. Win win.

Det är tydligt att resten av gänget vet att att C är diagnosticerad IF och C brukar själv påtala faktumet. TROTS detta angrips C för saker hon säger och gör som om hon vore en fullt tillräknelig person. Är folk elaka eller dumma i huvudet? Om man vet vad IF är och vad det innebär så förhåller man sig till det, om man själv är fungerande.
2024-04-18, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Att hämta ett barn på detta sätt med uniformerad polis är oerhört traumatiskt för ett barn och det finns risk att barnet blir ännu mer traumatiserat av själva placeringen och det traumatiska omhändertagandet, vilket leder till ännu mer psykiska problem för både barnet och föräldrarna vilket nästan alltid resulterar i en ond spiral som leder till ännu längre placeringstid eller att barnet aldrig någonsin kommer hem.

Det är bara bra om allmänheten får se hur det går till vid ett tvångsomhändertagande. Det här skulle kunna skötas på ett betydligt bättre och mer skonsamt sätt. Varför måste polisen vara uniformerad och beväpnad exempelvis? På vilket sätt skulle det här vara "barnets bästa", utifrån barnets upplevelse av situationen?

Att inte vilja lämna ifrån sig sitt barn är en biologisk instinkt som alla föräldrar har, så det är inte konstigt att det uppstår en kamp här.

Biologisk instinkt är att ta hand om sitt barn. Inte slå det, inte terrorisera det. Ge det mat och trygghet.
Fattas den instinkten kan barnet omhändertas. Då ställer man inte till ett helvete framför barnet. Tyvärr, om man gör det så visar det också på att man inte ser till sitt barns bästa, att man inte har den mognaden att kunna göra det.
Jag och min syster var en period placerade. Mamma och pappa följe med oss ut i bilen, kramade oss och sade att allt blir bra. De tryggade oss hela vägen. Åtta veckor senare fick vi komma hem. Just för att våra föräldrar förstod att vi alla behövde hjälp
2024-04-18, 13:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Biologisk instinkt är att ta hand om sitt barn. Inte slå det, inte terrorisera det. Ge det mat och trygghet.
Det är inte så att jag inte förstår detta. Det finns mängder av fullständigt korrekta LVU givetvis, där barnen behöver skyddas från sina föräldrar.

Citat:
Fattas den instinkten kan barnet omhändertas. Då ställer man inte till ett helvete framför barnet. Tyvärr, om man gör det så visar det också på att man inte ser till sitt barns bästa, att man inte har den mognaden att kunna göra det.
Det jag vänder mot är att socionomer ska få agera polis, åklagare och domare i sina undermåliga utredningar, som ofta innehåller mängder med felaktigheter som föräldrar som inte har tillräckliga juridiska kunskaper och inte tillräckligt med tid för bemöta allt innan det är dags för förhandling.

Citat:
Jag och min syster var en period placerade. Mamma och pappa följe med oss ut i bilen, kramade oss och sade att allt blir bra. De tryggade oss hela vägen. Åtta veckor senare fick vi komma hem. Just för att våra föräldrar förstod att vi alla behövde hjälp
Det var ju bra, men många LVU är samtidigt sannolikt helt felaktiga och utan stöd i lagen pga grova kunskapsluckor och subjektiva bedömningar hos socialsekreterarna. Jag förstår inte hur du kan tro att det det inte finns risker med rådande ordning? Godtycke får alldeles för stort utrymme i utredningarna, men det verkar inte domstolarna bry sig det minsta om. De litar på att socialsekreteraren gjort rätt och att utredningen är korrekt utförd.
2024-04-18, 14:18
Medlem
Citat:
Det är ju så de flesta placeringar går till , familjen vet i god tid datum och kan förbereda barnen och förklara vad som kommer att ske , packa saker de vill ha med sig som betyder mycket för dem vilket är olika beroende på ålder , packa kläder osv .
Akut lvu utan förvaring sker inte ofta och sällan med polis i regel när det är frågan om akut fara eller som fallet på liven där förälder inte dykt upp på.förhandling och inte ens öppnat brev med beslut

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in