2024-04-17, 15:10
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Och de sex gånger som jag visade att du ljög har du tydligen inte kunnat komma med minsta lilla belägg för att det inte skulle ha varit lögn, så du försöker i stället med ad hominem.

Tröttnar du aldrig på att ljuga och försöka sprida galla?

Hur skulle det vara om du i stället försökte att vara sansad och rationell, eller förbjuder din Gud dig att agera sansat och rationellt?

Hemläxa

Läs följande:
Ps 53:2 Dåren säger i sitt hjärta: "Det finns ingen Gud."

Instuderingsfråga: "Vad säger Gud om dig?"
Citera
2024-04-17, 15:39
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag har inte berättat vad jag tror, jag har citerat text för att någon frågade och jag gav ett svar. Herregud vad svårt det är att förstå. Du är precis lika inskränkt och ovillig att ta information från någon annan än dig själv. Självinsikt much.
Denna någon som frågade. Frågade den personen efter vad som stod i Bibeln? Eller var det så att du tog för givet att det var din gud det handlade om helt utan att bry dig om dom andra 3000 gudarna?
Citera
2024-04-17, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Denna någon som frågade. Frågade den personen efter vad som stod i Bibeln? Eller var det så att du tog för givet att det var din gud det handlade om helt utan att bry dig om dom andra 3000 gudarna?
Du är så omåttligt trög att jag undrar hur du klarar din vardag. Läs mina inlägg igen tills det klarnar för dig. Tips -läs där jag skrivit otaliga gånger att frågar man om den kristna guden så finns svaren i bibeln.
Vad DU tror på skiter jag fullständigt i.
Citera
2024-04-17, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller7
Jag sitter säkert. Jesus är upphöjd.
Tack Jesus. Din vettvilling
Sicken grej Han gjorde.

Men de som tar kontakt med mig har inget med Jesus att göra och den lever sitt eget liv med egna rättigheter.
Så de kan glömma att de ska gömma sig bakom Jesus som någon personlig rättighet om de skiter I Jesus.
Men de är så ärliga av sig de där.
Citera
2024-04-17, 16:02
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Men de som tar kontakt med mig har inget med Jesus att göra och den lever sitt eget liv med egna rättigheter.
Så de kan glömma att de ska gömma sig bakom Jesus som någon personlig rättighet om de skiter I Jesus.
Men de är så ärliga av sig de där.
Alla har väl med Jesus att göra på olika sätt. Högsta grad.

Han kan påverka folk på olika sätt till olika saker.

Avsaknaden av Jesus. Guds vrede. Tex.

Men det är upp till dig att ta hjälp. Jag har varit skadad och är skadad. Många är skadade och behöver kärlek. Vi har fått liv.

Om vi kunde kanalisera det bättre. Jag har fått fel på ena ögat. Eller är det hjärtat. Jesus pratar om att kasta bort ett öga.

Jag börjar tro han mena mer bokstavligt.
Det har alltid varit felande. Fastnat på nåt höger. Fastnat på dåliga saker. Jag skulle bli fri om man tog bort det dåliga ögat. Fri till vad då? Vet inte riktigt. Vi kan inbilla oss.

Bryr mig inte så mycket längre iaf. Frid.
Det är gött. Jag försöker.

Ja la till mig tidigt på det här viset. Vriden så. Jesus blir en plåga för såna här. Jag bestämde mig. Definiera mig. Har växt klart. Det är en plåga.

Kanske han kan mjuka upp lite. När jag börjar acceptera.
Senast redigerad av Traveller7 2024-04-17 kl. 16:10.
Citera
2024-04-17, 16:06
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Du är så omåttligt trög att jag undrar hur du klarar din vardag. Läs mina inlägg igen tills det klarnar för dig. Tips -läs där jag skrivit otaliga gånger att frågar man om den kristna guden så finns svaren i bibeln.
Och ingenstans i frågan var det någon som pratade om den kristna guden. Det var du som plockade in den i bilden. Du var alltså nästan lika arrogant när du började skriva här som du är nu. Jag har givit dig väldigt många chanser att visa lite ödmjukhet, men du fortsätter att klättra högre och högre upp på hästen.

Citat:
Vad DU tror på skiter jag fullständigt i.
Ja. Arrogant som satan. Det är bara din tro och din gud som räknas. Resten av mänskligheten ska vi tydligen skita i.
Citera
2024-04-17, 16:08
Medlem
Citat:
Alla har väl med Jesus att göra på olika sätt. Högsta grad.

Han kan påverka folk på olika sätt till olika saker.

Avsaknaden av Jesus. Guds vrede. Tex.

Men det är upp till dig att ta hjälp. Jag har varit skadad och är skadad. Många är skadade och behöver kärlek. Vi har fått liv.

Om vi kunde kanalisera det bättre. Jag har fått fel på ögat. Det har alltid varit felande. Fastnat på nåt höger. Bryr mig inte så mycket längre iaf. Frid.
Det är gött.

Vrede de har kraftigt attackerat min hjärna sen barnsben.
Varför så hatisk mot MÄNNISKOR varje dag?
Att Jesus skulle jag ha klassat som pervers sadist som de håller på mot mig.
Och hur fan ska andra barn stå ut med de där i 80 år?
Du kan inget om deras aktiviteter.
De skulle klassats som inbrott på jorden de ger sig aldrig.
Jesus kan vi förklara som värdelös isåfall.
De kan inget om hjärnans naturlighet man skäms.
Då ska de alltid svara jo och dra igång ännu värre flera dagar.
Driv inte ens om sånt här.

Du förstår inte heller hur många tekniker de lärt sig terra folk.
Det är så många att man undrar varför inte gömma sig bakom Jesus om det var så intressant och kul?
De har inget med en naturlig hjärna att göra.
Pinsamt detta.
Citera
2024-04-17, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Och ingenstans i frågan var det någon som pratade om den kristna guden. Det var du som plockade in den i bilden. Du var alltså nästan lika arrogant när du började skriva här som du är nu. Jag har givit dig väldigt många chanser att visa lite ödmjukhet, men du fortsätter att klättra högre och högre upp på hästen.

Ja. Arrogant som satan. Det är bara din tro och din gud som räknas. Resten av mänskligheten ska vi tydligen skita i.

Om någon frågar om Gud så antar DU alltså att denne frågar om Buddha, eller Thor eller Hindu osv.
Det är den enda anldedningen jag kan komma på varför du ställer så urbota dumma frågor. Den kristna guden har alltid benämnts som Gud. Muslimerna tror på samma Gud som kristna men muslimerna kallar guden för Allah (vilket på deras språk betyder Gud) men de tror på olika vis än kristna.

Jag har aldrig ämnat diskutera något med dig, det är du som citerar mig och missförstår som om du vore ett troll.
Citera
2024-04-17, 16:11
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Vrede de har kraftigt attackerat min hjärna sen barnsben.
Varför så hatisk mot MÄNNISKOR varje dag?
Att Jesus skulle jag ha klassat som pervers sadist som de håller på mot mig.
Och hur fan ska andra barn stå ut med de där i 80 år?
Du kan inget om deras aktiviteter.
De skulle klassats som inbrott på jorden de ger sig aldrig.
Jesus kan vi förklara som värdelös isåfall.
De kan inget om hjärnans naturlighet man skäms.
Då ska de alltid svara jo och dra igång ännu värre flera dagar.
Driv inte ens om sånt här.

Du förstår inte heller hur många tekniker de lärt sig terra folk.
Det är så många att man undrar varför inte gömma sig bakom Jesus om det var så intressant och kul?
De har inget med en naturlig hjärna att göra.
Pinsamt detta.
Får tänka om. Inte ge upp. Finns andra väg.

Jag vet att det kan vara svårt. Finna sig i detta alltid lättare att hjälpa andra.

Om du skulle bete dig lite mer som vatten levande vatten.
Senast redigerad av Traveller7 2024-04-17 kl. 16:14.
Citera
2024-04-17, 16:15
Medlem
Citat:
Får tänka om. Inte ge upp. Finns andra väg.

Men om man fått varningar tusentals ggr varför göra tvärtom jämt?
Det finns inget att göra.
Stäng ner hela skiten de kan inte göra rätt från början i sin lilla bibel.
Då kan inte bibeln komma till en 60 åring och vara snäll i 5 minuter innan man dör.
Så kan det ju inte gå till.
Citera
2024-04-17, 16:16
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Men om man fått varningar tusentals ggr varför göra tvärtom jämt?
Det finns inget att göra.
Stäng ner hela skiten de kan inte göra rätt från början i sin lilla bibel.
Då kan inte bibeln komma till en 60 åring och vara snäll i 5 minuter innan man dör.
Så kan det ju inte gå till.
Du får vara snäll. Som Jesus.
Citera
2024-04-17, 16:18
Medlem
Citat:
Du får vara snäll. Som Jesus.
De ser det som en svaghet tyvärr.
Har lärt mig genom åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera