2024-04-17, 10:01
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Framförallt så etablerar sig våra spelare i startelvan innan vi säljer dem.

Solna utnyttjar algoritmer när de kvoterar fram speltid och säljer efter ett fåtal matcher.

Jämför hur BP sålde Bergvall till oss istället för att casha in från utlandet. Eller hur Bajen sålde Hjalmar Ekdal och Josafat Mendes. Solna borde följa BPs/Bajens exempel och sälja till MFF, Häcken eller oss. Det är bättre för svensk fotboll.
Du har en poäng och jag tycker fortfarande att Häcken borde gå efter Dukanovic.
Citera
2024-04-17, 10:24
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei

Hur står sig er pengapung i förhållande till Brügge, Eindhoven och Tottenham? Halvfull som din?
Citera
2024-04-17, 10:32
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Hur står sig er pengapung i förhållande till Brügge, Eindhoven och Tottenham? Halvfull som din?
Ahh! Jag minns tiden då jag ägde en plånbok. Tyvärr sålde jag ju den för att kunna lasta in på Häckenseger mot DIF.
Citera
2024-04-17, 11:28
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ahh! Jag minns tiden då jag ägde en plånbok. Tyvärr sålde jag ju den för att kunna lasta in på Häckenseger mot DIF.

Ja men den köttsliga snålade du väl och behöll?
Citera
2024-04-17, 12:17
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Stefan Andreasson är "grymt stolt över att en klubb som Aberdeen värvar deras tränare". Nu var det det här med näringskedjan igen. Vi i Häcken ser Aberdeen som en liten amatörklubb medan Elfsborg tycker dom är en gigant!

Sedan kommer han inte lyckas i Aberdeen. Han kan glömma att de har samma tålamod som Elfsborg. Sex år, topplag i två av dem och inga titlar. Han är rätt överskattad.
Citera
2024-04-17, 12:32
Medlem
Citat:
Förutsatt att du är seriös och inte trollar. Vad tänker du är ett rimligt pris för er att hosta upp för Djukanovic?
Citera
2024-04-17, 12:57
Medlem
På vilka grunder fick Thelin jobbet i Aberdeen?

Visst att han gjort ett fint jobb med Elfsborg dessa 6 år , men mig veterligen har han aldrig vunnit nåt .

Jag har inte råkoll på skotska ligan , men jag har svårt att se hur han ska lyfta i Aberdeen .

Rätt märkligt att han nämndes som förbundskapten .
Citera
2024-04-17, 12:59
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ja men den köttsliga snålade du väl och behöll?

Den satsas på söndagens bank hemma mot Bajen! Kommer förmodligen sälja tunnan också då den är en onödig lyx, räcker med en relativt ny sopsäck.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Sedan kommer han inte lyckas i Aberdeen. Han kan glömma att de har samma tålamod som Elfsborg. Sex år, topplag i två av dem och inga titlar. Han är rätt överskattad.
Frågan är vad som räknas som lyckat? Dom är ju mer eller mindre ett bottenlag i skotska skitligan. Men jag instämmer helt i att han är överskattad!
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Förutsatt att du är seriös och inte trollar. Vad tänker du är ett rimligt pris för er att hosta upp för Djukanovic?
Får erkänna att jag trollar lite efter att ha hört vilka siffror ni förväntar er. Men när jag först snackade om runt 20 milj kr i vintras trodde jag det skulle räcka. Inte minst med tanke på att han satt en del på bänken förra året.
Citera
2024-04-17, 13:07
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
100 mille give or take 20.
Citera
2024-04-17, 13:12
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
100 mille give or take 20.

Snackas om €15 milj från Brügge men vet inte hur taggad Victor själv är på det heller, om siffrorna inte bara är sån löjlig hajp.
Citera
2024-04-17, 13:17
Medlem
Teus avatar
Citat:
Snackas om €15 milj från Brügge men vet inte hur taggad Victor själv är på det heller, om siffrorna inte bara är sån löjlig hajp.
Är väl inte omöjligt. Offensiva spelare i rätt ålder som gör mål är dyra. Tror inte ni lyssnar på bud under 80 iaf.
Citera
2024-04-17, 13:17
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Men skärp dig. Degerfors var klara för Superettan och Elfsborg behövde 2 poäng för att slippa åka ner till Malmö för seriefinal i sista. Matchen spelades väl dessutom i Borås om jag inte minns fel. Klart som fan dom gav bort guldet i den matchen. Att hävda något annat är, som sagt, idioti.

Du är efterbliven. De tappade poängen hade kunnat utgöra en viss del av ellos totalpoäng.

Nu blev aldrig så.

I din om-bara-verklighet är du säkert jätteintelligent (eller åtminstone normalbegåvad) och nån annan än MFF vinnare av Allsvenskan.

Alla vunna matcher ger lika många tre poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in