Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-16, 19:19
Medlem
Prokloss avatar
Den där Lars är han helt pantad? Bankdirektör är det verkligen möjligt? Sämre förhandlare har jag ta mig fan aldrig sett
2024-04-16, 19:37
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Den där Lars är han helt pantad? Bankdirektör är det verkligen möjligt? Sämre förhandlare har jag ta mig fan aldrig sett
Han är ett bojsänke. Och bankdirektör vete fan. På Ebberöds bank kanske men jobbar han verkligen på bank är han förmodligen den som stryker sedlar eller stoppar mynt i rör. Tror inte ens han klarar att koka kaffe.
2024-04-16, 19:43
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Kan det vara en kontorschef för bankkontor med ett fåtal anställda och TV4s försök att skapa titlar som är lite mera märkvärdiga. Jag vet inte.
2024-04-16, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
Är förvånad över Fredrik. Han har sån dålig självkänsla att minsta motgång gör att han ger upp direkt. Han kan förlora med flit med ett flin på läpparna, men tror det är för att han innerst inne är så rädd för att förlora, då han egentligen inte har en stark självkänsla och självförtroende. Produktionen verkar älska honom. Både Charlotta och Fredrik vill lämna Gränslandet, men Anders pratar bara med Fredrik, inte Charlotta eller Hanna för den delen. Produktionen gör allt för att ha kvar Fredrik. Varför? Opålitlig och manipulativ människa. Hade INTE varit ett bra ansikte utåt för tv4 om han eventuellt hade vunnit finalen.
Jag tycker det är skönt att han är ute i Robinson, men Zayera tar ännu mer plats och babblar precis lika mycket...

Krävs bara ett ruttet äpple för att hela korgen ska bli dålig, och Lag Nord har flera ruttna äpplen i sin korg. Jämför det med Lag Nord där alla kedjor är någorlunda lika starka. Finns ingen svag länk eller någon som tydligt sticker ut. I Lag Nord sticker alla ut på ett eller annat sätt. Svårt att koka soppa när alla vill vara kocken som bestämmer.

Fredrik hade stannat om Rooble varit med i gränslandet. Fy vad Fredrik måste skämmas ni i efterhand.
2024-04-16, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Han är ett bojsänke. Och bankdirektör vete fan. På Ebberöds bank kanske men jobbar han verkligen på bank är han förmodligen den som stryker sedlar eller stoppar mynt i rör. Tror inte ens han klarar att koka kaffe.

Jag är inte heller imponerad av Lars. Jag tycker nästan synd om honom, att ingenting verkar han lyckas med, inte ens förhandlingen. MEN till hans försvar så har ju själv sagt att han inte känner som att han är "en i laget" och tänkte kanske att OM han är kvar till sammanslagningen så kanske han kan ha nytta av att ha agerat schysst? Inte för att det var något han gav uttryck för, utan han var bara noll intresserad av immunitetsförgöraren men lade så vänskapligt, förstående till ägg och broccoli på Cis sida.

På Gränslandet blev jag smått häpen och besviken över vad fort Charlotte och Alex bondade. Jag hade hoppats på att Alex skulle genomskåda henne. Men han kanske inte hört om hennes bravader om att stjäla Cis immunitet? Hon verkar nästan kär i honom, av blickarna och den återfunna kraften att döma... I sig är det han som vill kramas. Men han har ju fru och barn så jag hoppas att det inte är på DET viset.
2024-04-16, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Jag har funderat på Hannas avhopp och det är ytterligare en "fjäder i hatten" för den här inkompetenta produktionen.

1. De har inte informerat deltagarna och hur de ska förbereda sig för säsongen, och kanske speciellt hur de INTE ska förbereda sig, dvs svälta sig själva i direkt anslutning till att de reser iväg.

2. De har inte informerat om vilka vaccin deltagarna bör ta och kontrollerat om det stämmer, vilket innebar att en deltagare fick åka hem mitt i den här säsongen.

3. De har inte ens informerat om vilka grundläggande regler som gäller för lägren, vilket var tydligt då några deltagare stal en immunitetsidol och slängde ut den i djungeln eftersom "ingen hade sagt att det var mot reglerna".

4. De har köpt in en internationell franchise men följer inte alls reglerna som i de andra längderna utan hittar på helt egna där de produktionsstyr allt och halva programmet handlar om eviga dueller där folk åker in och ut och ett gränsland där det inte händer nånting och som ingen vill se. Det går knappt att bli hemröstad under hela säsongen så det är noll spänning och åker någon hem så är det för att de hoppar av... fram tills det är finalvecka då allt handlar om fysiska utmaningar och de som inte hanterar det är chanslösa ändå. Vilket de har varit från första början.

Listan kan göras längre om man vill men det är svårt att förklara vilken missad möjlighet det är med Robinson i Sverige år 2024. Det hade kunnat vara en bra realityshow med 24 deltagarna i två lag med ett dussin spelare i varje där de har en pristävling och en immunitetstävling varje vecka och strategiskt röstar hem varandra en i taget istället för att underhållningen ska handla om att casta en hög med narcissistiska klappmongon som borde varit med i Farmen istället.

De deltagare som stör mig mest är de som upprepade gånger uttalar att de "inte är där för att tävla" eller "inte är där för att spela spelet" som Zayera Khan eller Lasse Kofot. Jag ser gärna stora åldersskillnader och att det handlar mindre om fysiska utmaningar men de borde ha sållats bort i castingen.

Håller med om mycket men en liten korrigering är att Robinson är originalet av survivorkonceptetet, så är väl snarare alla andra som köpt in?
2024-04-16, 20:06
Medlem
Imponerad av Fredriks självförtroende när han i själva verket var helt kass i allt han gjorde, bara bortförklaringar och till råga på allt så viker han ner sig och åker hem, vilken looser😂😂
2024-04-16, 20:11
Medlem
DoktorNos avatar
Jag befarar att efter söndagens öråd så blir det ytterligare en rockad av deltagare mellan lagen. Syd är faktiskt överlägsna i allt så för att jämna ut så kommer det med allra största säkerhet bli någon form av utbyte.

Alex lär ju få chansen att återigen få duellera in sig i Robinson och det lär nog gå bättre den här gången. Och så får några i Syd byta plats med några av de dysfunktionella i Nord. Allt för att nästkommande tävlingar fram till sammanslagningen inte ska bli så förutsägbara.

Tror dock inte det spelar så stor roll för de sex i nuvarande Syd, de har nu jobbat sig till en ganska svårslagen pakt och behöver bara, oavsett vilket lag de hamnar i, att hålla sig från öråd eller tävla till sig immuniteter för att klara sig till sammanslagningen. Jag ser gärna allihop i nuvarande lag Syd fortsätta några veckor till. De är ju trots allt de som är mest normala, till skillnad från Nord där alla är mer eller mindre pappskallar

De enda i nuvarande lag Nord som jag vill se klara sig till sammanslagningen är Pål och Roble men det beror bara på att de är underhållande på ett positivt sätt. Roble är riktigt rolig i synkarna med sin positiva inställning "Walla, jag har aldrig paddlat så jag kanske är jättebra. Eey, jag dykte som en riktig simmare, jag kan vinna" och så blir det pannkaka av allt Pål har även han ett underhållande sätt att formulera sig.
Senast redigerad av DoktorNo 2024-04-16 kl. 21:09.
2024-04-16, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
2. De har inte informerat om vilka vaccin deltagarna bör ta och kontrollerat om det stämmer, vilket innebar att en deltagare fick åka hem mitt i den här säsongen.
Tror du att han tvingades åka hem för att han missat att vaccinera sig??

För övrigt håller jag på Alex.
2024-04-16, 20:15
Medlem
Puma006s avatar
Dåligt av produktionen att kasta in en immunitesförgörare i förhandlingen. I sammanslagningen så kommer ju alla veta att den finns, om den inte används tidigare. Ci kanske berättar för de andra Sydarna att hon har den i kommande avsnitt.
2024-04-16, 20:16
Medlem
Fredrik "fake it til you fail it"
Han är så liten utan Rooble och så LIVRÄDD för Alexander att han väljer att lämna. Vilken tönt
2024-04-16, 20:20
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Jag är inte heller imponerad av Lars. Jag tycker nästan synd om honom, att ingenting verkar han lyckas med, inte ens förhandlingen. MEN till hans försvar så har ju själv sagt att han inte känner som att han är "en i laget" och tänkte kanske att OM han är kvar till sammanslagningen så kanske han kan ha nytta av att ha agerat schysst? Inte för att det var något han gav uttryck för, utan han var bara noll intresserad av immunitetsförgöraren men lade så vänskapligt, förstående till ägg och broccoli på Cis sida.

På Gränslandet blev jag smått häpen och besviken över vad fort Charlotte och Alex bondade. Jag hade hoppats på att Alex skulle genomskåda henne. Men han kanske inte hört om hennes bravader om att stjäla Cis immunitet? Hon verkar nästan kär i honom, av blickarna och den återfunna kraften att döma... I sig är det han som vill kramas. Men han har ju fru och barn så jag hoppas att det inte är på DET viset.

Eftersom du sett Charlotte och Alex i Gränslandet så antar jag du har TV4 play och då kan jag säga att

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in