2024-04-14, 14:09
Medlem
IvanDF3s avatar
BEN DET SKULLE HA VARIT, AXLAR DET BLEV

Jag hade planerat att träna ben i dag men jag var rejält låg på både energi och motivation. Det är sällsynt men i dag är det en sådan dag. Hade jag kört ben hade det blivit ett rätt uselt pass. Jag valde istället att köra axlar. Det blev 16 helt ok pass. Men jag är inte kompis med nya gymets maskinpark. Flera av maskinerna verkar vara gjorde för människor med armar lika korta som hos en Tyrannosaurus Rex. I tex axelpressmaskinen kan jag knappt veckla in händerna under handtagen.

En timmes kardio i skogen står också på schemat men det är kallt, blåser och regnet vräker ner. Sådant där väder som gör att man helst bara vill krypa ner under täcket och kolla film och serier tills det är dags att somna.
Citera
2024-04-14, 14:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
10, 8, 6 & 4

Jag skriver det här med påtaglig träningsvärk i latsen. I går hade jag en tid att passa så det blev ett snabbt, effektivt ryggpass på 24 minuter och fyra olika övningar i totalt 16 set. I alla övningar valde jag en vikt som jag visste att jag skulle klara runt 10 repetitioner med. Sedan höjde jag successivt tills jag i sista setet klarade fyra, strikta reps (även om det i en övning blev fem repetitioner och i en annan bara tre).

I dag ska jag köra ben och röv. Om jag tar mig utanför dörren. Det är grått, blåser och regnar och jag vill mest för att bara gå och lägga mig igen. Känns som att jag vaknade till årets tråkigaste dag. Totalt söndagsvakuum. Det enda som händer i dag är att jag ska sticka mig själv i ena skinkan och tjoffa in 300 mg testo C.

Precis så jag kände kl 05 i morse när jag vände i dörren och (fy skäms) sket i min dagliga 5km pw, satt på en go cappuccino och mös ner mig i soffan igen🤣 men hör och häpna så ska jag faktiskt köra ett lite snällare rygg/axel pass idag eller axlar biceps med mina 16kg Competition Kettlebell från gymstick. Det har ju gott en vecka nu så lite icke pulshöjande träning är jag värd 😁💪
Citera
2024-04-15, 07:08
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winny123
Precis så jag kände kl 05 i morse när jag vände i dörren och (fy skäms) sket i min dagliga 5km pw, satt på en go cappuccino och mös ner mig i soffan igen🤣 men hör och häpna så ska jag faktiskt köra ett lite snällare rygg/axel pass idag eller axlar biceps med mina 16kg Competition Kettlebell från gymstick. Det har ju gott en vecka nu så lite icke pulshöjande träning är jag värd 😁💪

Ibland har man sådana dagar och jag tror ju att det var helt rätt av dig lyssna på kroppen. Fast garanterat en mening i det. Jag tog mig ut i spöregnet i går vid 17.00-tiden och gick en halvmil. Blöt som en hund. Frös som en hund. Var frusen hela kvällen så jag vetefan hur smart det egentligen var
Citera
2024-04-15, 14:15
Medlem
IvanDF3s avatar
PECS OCH ETT STICK I SCHINKAN

Jag hade egentligen ben på schemat men de kommer få sig en rejäl genomkörare senare i eftermiddag så jag slängde in bröst istället. Lite av styrkan börjar komma tillbaka. Helt ok pass med 16 set på 23 minuter. Repsen låg mellan 6-15 där de högre repsen gjordes i cable crossen. Styrkan börjar sakteligen återvända och testot håller på att kicka in. Svettades betydligt mer i dag och det är alltid första tecknet.

Jag hade tänkt addera till triceps men en hord av killar i åldern 14-17 år såg till att det var upptaget överallt. Bänkar, maskiner, kablar.

Jag ser ofta unga tjejer med bra teknik. Antagligen för att de lyssnade ordentligt när de fick en genomgång av en instruktör i kombination med att de inte är viktkåta. Medan många tonårskillar - Jisses! I dag var det något slags rekord i att köra triceps pressdowns med så mycket vikt som möjligt med så lite tricepsaktivering som möjligt. Några mer eller mindre hoppade upp och tryckte ner stången med hela kroppsviken.

Nu satte jag precis lite testo och lite deca i en skinkan. Tack gud för att jag äntligen kan sticka där så jag slipper köra i utsida lår. Jag har varit och är under en galen pollenattack och det är lite som att få en släng av influensan. Det slår på aptiten. Tur i oturen ligger jag på kaloriunderskott så till viss ger pollenhelvetet lite av en fördel. Blir mest ägg, kycklingfilé och proteinshakes i dag.

Ni monsterdiggare som har era pass kvar: Kör hårt!
Citera
2024-04-15, 17:16
Avslutad
Citat:
Ibland har man sådana dagar och jag tror ju att det var helt rätt av dig lyssna på kroppen. Fast garanterat en mening i det. Jag tog mig ut i spöregnet i går vid 17.00-tiden och gick en halvmil. Blöt som en hund. Frös som en hund. Var frusen hela kvällen så jag vetefan hur smart det egentligen var

Ja ibland är man kanske för dum för sitt eget bästa 🤣 har med gjort så och när jag är halvvägs in på min promenad/löptur så tänker jag "varför i helvete gjorde jag detta just idag, i detta vädret" 🤣 sen ligger man i fosterställning i soffan med värmefilten resten av kvällen🤣
Citera
2024-04-15, 18:02
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ja ibland är man kanske för dum för sitt eget bästa 🤣 har med gjort så och när jag är halvvägs in på min promenad/löptur så tänker jag "varför i helvete gjorde jag detta just idag, i detta vädret" 🤣 sen ligger man i fosterställning i soffan med värmefilten resten av kvällen🤣

That’s the spirit!!💪💪💪
Citera
2024-04-15, 20:35
Medlem
twinlab9999s avatar
Citat:

Du är inte ensam, det här året har jag missat cardio 1 g och det var när jag var sängliggande i påskas. Annars har jag kämpat många ggr mot vädret men skam den som ger sig, sen har jag ju legat på soffan i 8 år så jag har ju lite att ta igen
Citera
2024-04-16, 07:49
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twinlab9999
Du är inte ensam, det här året har jag missat cardio 1 g och det var när jag var sängliggande i påskas. Annars har jag kämpat många ggr mot vädret men skam den som ger sig, sen har jag ju legat på soffan i 8 år så jag har ju lite att ta igen

Starkt + helt rätt inställning!
Citera
2024-04-16, 09:31
Medlem
IvanDF3s avatar
TISDAG OCH BEN & RÖV

Det blev något av ett "träna runt knän och ländrygg"-pass för benen. Kände av båda knäna. Mitt vänstra brukar inte krångla men nu gjorde det just det. Samma sak med korsryggen i benpressen. Vilket gjorde att jag avstod stående vadpressar. Eftersom de belastar min ryggskada lodrätt, uppifrån och ned. Vilket farbror doktorn uttryckligen har förbjudit.

Men utifrån förutsättningarna blev det 16 helt ok set på 29 minuter. Styrkan var i högsta grad sisådär men passet som helhet kändes bra.

Jag ska köra en timmes tuff kardio nu och fortsätter jag vara rastlös i kroppen i eftermiddag blir det nog ett till gympass men för axlar/triceps.

Alla monsterdiggare där ute: Kör hårt! // Ivan
Citera
2024-04-16, 16:20
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
TISDAG OCH BEN & RÖV

Det blev något av ett "träna runt knän och ländrygg"-pass för benen. Kände av båda knäna. Mitt vänstra brukar inte krångla men nu gjorde det just det. Samma sak med korsryggen i benpressen. Vilket gjorde att jag avstod stående vadpressar. Eftersom de belastar min ryggskada lodrätt, uppifrån och ned. Vilket farbror doktorn uttryckligen har förbjudit.

Men utifrån förutsättningarna blev det 16 helt ok set på 29 minuter. Styrkan var i högsta grad sisådär men passet som helhet kändes bra.

Jag ska köra en timmes tuff kardio nu och fortsätter jag vara rastlös i kroppen i eftermiddag blir det nog ett till gympass men för axlar/triceps.

Alla monsterdiggare där ute: Kör hårt! // Ivan

Är det en sån plate loaded-benpress?
Citera
2024-04-16, 16:26
Medlem
IvanDF3s avatar
TRÄNINGS- OCH PREPPTANKAR

Jag åt precis ett litet mellanmål bestående 1/2 dl ris (torrvara), 100 gram broccoli och 200 gram kycklingfilé, kryddat med rosmarin och dijonsenap + 10 gram olivolja. Hungern gjorde sig extra påmind, antagligen för att jag kört både ben och tuff kardio (nära 20 000 steg) i dag. Samtidigt som jag smaskade på min mellis, satt jag och klurade lite.

För ett par dagar sedan bollade jag här i min rapport upp PPL och att jag var lite inne på att ge konceptet en ny och andra chans. Men nej (har jag kommit fram till), Push/Pull/Legs det är inget för mig. Det tog mig år att pröva mig fram till det upplägg som passar just mig bäst. Att det sedan för 99 av 100 finns andra program som passar dem bättre...ja, så kan det vara. Men det jag gillar med - och att jag ändå lockades av tanken - var att man genom PPL kan köra igenom alla muskler två gånger i veckan.

De närmsta månaderna har jag fördelen - och tiden som krävs - att kunna träna två gånger om dagen. Så just nu skissar på det här upplägget

Måndag: Rygg resp. Axlar (morgon resp eftermiddag
Tisdag: Bröst resp. Armar
Onsdag: Ben & Mage
Torsdag: Rygg resp Axlar
Fredag: Bröst & Armar
Lördag: Ben & Mage
Söndag: Vila eller starta om med rygg resp. axlar

Två dagar i veckan blir det bara ett pass. Onsdag och lördag då jag enbart kör ett morgonpass för ben och abs. När jag kör armar ska jag skärpa till mig och börja inkludera ett par övningar för underarmarna.

Om ca två veckor är det återigen dags cutmix - precis som förra året - á e5d. Jag köper inte färdigmixen utan blandar själv.

Testo C: 200 gram
Mast E: 200 gram
Tren E: 200 gram

När man köper färdigblandad Cutmix är det alltid Testo P, Mast P och Tren A men jag hatar fan att sticka mig så jag föredrar långa estrar. Sen - bara för att säga emot mig själv en smula - kanske jag ändå fördelar detta på två stick. Eftersom jag tycker allt över 2 ml tar emot att pumpa in. Med två stick blir det 1,5 mer lätthanterliga milliliter.

Kör hårt (för det är jag på väg att börja göra igen)! // Ivan
Citera
2024-04-16, 16:26
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Är det en sån plate loaded-benpress?

Japp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera