2024-04-16, 08:58
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller7
Romarbrevet 1:18-32

Guds vrede uppenbaras från himlen över all ogudaktighet och orättfärdighet hos människor som i orättfärdighet undertrycker sanningen.

Det man kan veta om Gud är uppenbart bland dem, Gud har ju uppenbarat det för dem.

Ända från världens skapelse ses och uppfattas hans osynliga egenskaper, hans eviga makt och gudomliga natur genom de verk som han har skapat. Därför är de utan ursäkt. Fastän de kände till Gud, prisade de honom inte som Gud eller tackade honom, utan förblindades av sina falska föreställningar, så att mörkret sänkte sig över deras oförståndiga hjärtan. De påstod att de var visa, men de blev dårar. De bytte ut den odödlige Gudens härlighet mot bilder av dödliga människor, av fåglar, fyrfotadjur och kräldjur. Därför utlämnade Gud dem så att de följde sina egna begär och bedrev allt slags otukt och förnedrade sina kroppar. De bytte ut Guds sanning mot lögnen och tog sig för att dyrka och tjäna det skapade i stället för Skaparen, han som är välsignad i evigheter, amen. Därför utlämnade Gud dem till skamliga lidelser. Deras kvinnor bytte ut det naturliga umgänget mot det onaturliga. På samma sätt övergav männen det naturliga umgänget med kvinnan och upptändes av begär till varandra.

Män bedrev otukt med män och fick själva ta det rättvisa straffet för sin förvillelse. Och eftersom de inte ansåg det vara något värt att ha kunskap om Gud, utlämnade Gud dem åt ett ovärdigt sinnelag, så att de gjorde sådant som är mot naturen. De har blivit uppfyllda av allt slags orättfärdighet, ondska, girighet och elakhet, de är fulla av avund, mordlust, stridslystnad, svek och illvilja. De skvallrar och förtalar, de hatar Gud och brukar våld. De skrävlar och skryter och tänker ut allt ont. De lyder inte sina föräldrar, är oförståndiga och trolösa, kärlekslösa och hjärtlösa. Sådant gör de, fastän de mycket väl känner till Guds rättvisa dom, att de som handlar så är värda döden.

Ja, de samtycker också till att andra gör det.

Jag har tyvärr fått forska,närkontakt med människans sämre sidor.

Men nu är det resurser. Det är vinst, allt.

Jag kan skrävla med att jag är en vanlig människa som inte kunde bättre. Jag valde det orätt framför rätt för jag gjorde allt fel. Var dålig.
Nu har jag förlikat mig med det.

Och babylonierna kom till hennes kärleksläger och orenade henne med sitt horande. Men när hon orenat sig med dem vände hon sig från dem. Eftersom hon blottade sitt sköte och öppet horade med dem vände jag mig från henne, liksom jag förut vänt mig från hennes syster. Men hon horade mer och mer. Hon mindes sin ungdom när hon horade i Egypten, och hon upptändes av begär efter vällustingarna där med kön som åsnor och säd som hingstar. Du längtade tillbaka till din otuktiga ungdom, då männen i Egypten kramade och smekte dina ungflicksbröst.
Citera
2024-04-16, 09:01
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Och babylonierna kom till hennes kärleksläger och orenade henne med sitt horande. Men när hon orenat sig med dem vände hon sig från dem. Eftersom hon blottade sitt sköte och öppet horade med dem vände jag mig från henne, liksom jag förut vänt mig från hennes syster. Men hon horade mer och mer. Hon mindes sin ungdom när hon horade i Egypten, och hon upptändes av begär efter vällustingarna där med kön som åsnor och säd som hingstar. Du längtade tillbaka till din otuktiga ungdom, då männen i Egypten kramade och smekte dina ungflicksbröst.
Frid.
Frid är en gåva från Gud. Bibeln säger i Johannesevangeliet 14:27 Frid lämnar jag kvar åt er, min frid ger jag er. Jag ger er inte det som världen ger. Känn ingen oro och tappa inte modet.
Citera
2024-04-16, 09:07
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Bortom vad? Logik?

Alltid bra. Falskhet är inget jag förespråkar vanligtvis.

Då borde du börjat ana oråd..

Absurt att inte överge rationellt tänkande? Vad är absurt för dig?

Låter som en 80-talssång. "Ingen är som han".

Host hack urk. Usch, fräs. Blä. Krax.
Hur vet du vad som kommer från honom?

Jag gillar långa promenader längs stranden.

Aha. Jag gillar berättelser. Vilka berättelser kvalificerar för att du ska tro? Vad som helst? Något speciellt? Varför skiljer det sig?

Hur vet du att han kan det?

Tjoho! Hare rama!
En man och en kvinna kan bli tre. Vilket mirakel livet är. Jesus!

Jag vet att du är på din Jihad. Du arbetar för Jesus på ett väldigt effektivt sätt för mig.

Hur kan jag finna frid? Bibeln säger i Job 22:21 Försona dig med honom, så går allt väl och lyckan skall stå dig bi.

Frid kommer av att ställa allt till rätta med Gud. Bibeln säger i Romarbrevet 5:1 Då vi nu har gjorts rättfärdiga genom tro har vi frid med Gud genom vår herre Jesus Kristus.

Frid är en gåva från Gud. Bibeln säger i Johannesevangeliet 14:27 Frid lämnar jag kvar åt er, min frid ger jag er. Jag ger er inte det som världen ger. Känn ingen oro och tappa inte modet.
Du är ett mirakel Sepi.
Var helig. Jesus kan rena dig. Så du blir himmelsk. Det finns ett himmelrike där man kan leva gott. Jag trodde inte det. Jag var nedlortad av världen. Jag frestades av synden. Jesaja 5:20 SFB98
Ve dem som kallar det onda gott och det goda ont, som gör mörker till ljus och ljus till mörker, som gör bittert till sött och sött till bittert!

Gud är inte helt rationell för oss människor. Störst av allt är kärleken.

Han såg att det var gott.
Han Gud gjorde sitt bästa.
Senast redigerad av Traveller7 2024-04-16 kl. 09:18.
Citera
2024-04-16, 10:08
Medlem
Citat:
Konstigt att du inte har det. Svårt att hålla ihop det. Allt måste te sig väldigt absurt för dig. Som en syratripp eller nåt. Lycklig slump minsann. Tänk att vi har Nintendo 8 och 16 bit. Vi har sega Master system och Genesis! Rött och blått! Vi har tjock tv och platt skärm. Vi har nyligen fått internet! Vilken tur!

Har du inte funderat på sånt? Tänk att man inte är intresserad.
Allt vi råkar få se under vår tid.

Det har hänt mycket på 100 år. Tänk att just vi skulle se just detta här. Vi kunde varit år 857.

Det är en underbar värld.
Men Gud som jag inte vet vad det är det utesluter man. Ok.

Det räcker med Jesus. Jag vet att han ger upprättelse och helar. Jag har sett lite av den sanningen. Jag är inte så bra på det här. Men det är många som behöver hjälp. Sanningen ska göra oss fria.

Du är tydligen frisk. De friska behöver inte läkare utan de sjuka ,säger Jesus. Jag är sjuk. Svar ja. Jag är drabbad.

Djävulen säger att denna "Gud" är nåt farligt. Det som Jesus ger. Jag kände också så att det här är outhärdligt. Djävulen lögnaren sen begynnelsen vaggar in oss i falsk säkerhet. Döden och mörkret inspirerar oss. Vi älskar vår fantasi bild. Det är vår rikedom. Romantiska kärleksbild av världen och mannen.

Vet inte om jag kan ta dig på allvar.

Tror du inte på Människoguden?
Varför vill du inte tro på det man kan veta om vår religion?

Metafysiska sanningar finns ju att studera. På djupet vad många av de olika sakerna i Bibeln står för.

Sanning och frälsning är viktigt.

Det kommer alltid finnas såna som dig här. Det är väl bestämt nånstans.
Lika svårt som du har att ta mig på allvar har jag att ta dig på allvar. Du skriver en rad generaliseringar om någon du inte vet något om. Känns det bra?
Citera
2024-04-16, 10:42
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
En man och en kvinna kan bli tre. Vilket mirakel livet är. Jesus!
Vad hade Jesus med det att göra? Är han den tredje? Gillar han att titta på? Så många frågor..

Citat:
Jag vet att du är på din Jihad. Du arbetar för Jesus på ett väldigt effektivt sätt för mig.
Då kör vi!

Citat:
Hur kan jag finna frid? Bibeln säger i Job 22:21 Försona dig med honom, så går allt väl och lyckan skall stå dig bi.
Är det Job man ska lyssna på för att finna frid? Ärligt så tror jag den boken lämnar mycket att önska om man söker frid.
Citat:
Frid kommer av att ställa allt till rätta med Gud. Bibeln säger i Romarbrevet 5:1 Då vi nu har gjorts rättfärdiga genom tro har vi frid med Gud genom vår herre Jesus Kristus.
Det låter som underkastelse utan belägg. Inte min grej. Övertygelse är bättre än tro på alla sätt. Den där Jesusberättelsen är inte övertygande.
Citat:
Frid är en gåva från Gud.
Hur vet du det? Kan det inte komma från något annat och det är bara hans fanclub som försöker framställa det som att det kommer därifrån?
Citat:
Bibeln säger i Johannesevangeliet 14:27 Frid lämnar jag kvar åt er, min frid ger jag er. Jag ger er inte det som världen ger. Känn ingen oro och tappa inte modet.
Bibeln säger en massa grejer men det finns ingenting som säger att man bör lyssna på den.
Citat:
Du är ett mirakel Sepi.
Tack, jag vet.
Citat:
Var helig. Jesus kan rena dig. Så du blir himmelsk. Det finns ett himmelrike där man kan leva gott. Jag trodde inte det. Jag var nedlortad av världen. Jag frestades av synden. Jesaja 5:20 SFB98
Ve dem som kallar det onda gott och det goda ont, som gör mörker till ljus och ljus till mörker, som gör bittert till sött och sött till bittert!
Så med andra ord, "kalla oss inte onda när vi gör ont, för ve dig, då."

Citat:
Gud är inte helt rationell för oss människor. Störst av allt är kärleken.
För mig har inte Gud något alls att göra med kärlek. Tvärt om. Att något inte är rationellt är inte en bra anledning att använda som argument för att man ska tro på det. Det är inte en ursäkt, det är ett motargument.[/quote]
Citat:
Han såg att det var gott.
Han Gud gjorde sitt bästa.
Typ som när han stampade genom Eden utan att kunna hitta sina människor och ropade efter dem, "vart är ni!?"
En stor klumpeduns vi borde förlåta för hans inkompetens och synder?
Citera
2024-04-16, 11:16
Medlem
senhackarens avatar
När vill våga börja tänka själv, så inser dom flesta att vetenskapen och Evolutions läran är sann. Och har kört över religioner flera gånger om. Hoppas folk begriper att vi inte lever kvar på medeltiden längre. Den tiden då vetenskapen var livsfarlig och tabubelagd. Så är det ju inte nu för tiden. Möjligen i Mellanöstern och många delar i USA.
Citera
2024-04-16, 13:09
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag tappar liksom hakan över att behöva förklara att frågar man om Gud så finns endast svar i bibeln. Sen vad man väljer att tro är en annan sak.

Som jag redan sagt i denna tråd, svar om Gud finner man i bibeln, inte hos folk som fantiserar ihop en egen version, inte inom andra religioner om det nu är den kristna guden man frågar om.

Och för femtioelfte gången, jag påstår inte att något är sant, det är upp till var och en.
Om man pratar om Bibelns gud så finns svaren i Bibeln ja. Men som sagt, folk har genom tiderna föreslagit bortåt 3000 olika gudar (extremt mycket beroende på hur man räknar), varför skulle just Bibelns gud vara den enda intressanta? För att det står i Bibeln?

Kristna har en extremt ologisk vy på det hela, dom verkar tro att Bibeln är nått slags bevis när den i själva verket bara är ett påstående. Men så är det väl att vara religiös. Man släpper helt på logiken för att ens egen tro ska funka.
Citera
2024-04-16, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Om man pratar om Bibelns gud så finns svaren i Bibeln ja. Men som sagt, folk har genom tiderna föreslagit bortåt 3000 olika gudar (extremt mycket beroende på hur man räknar), varför skulle just Bibelns gud vara den enda intressanta? För att det står i Bibeln?

Kristna har en extremt ologisk vy på det hela, dom verkar tro att Bibeln är nått slags bevis när den i själva verket bara är ett påstående. Men så är det väl att vara religiös. Man släpper helt på logiken för att ens egen tro ska funka.
Så du menar att alla andra religioner och dess utövare är mindre ologiska. Du måste ju inse att kristendomen är en av de största religionerna. Spagettimonster och liknande får väl den som vill tro på.

Försök du rationalisera bort en bok som är det enda kristna har att förhålla sig till. Du blir bara löjlig i såna resonemang. Vem har du tänkt fråga om kristna värderingar om du inte läser bibeln, varje präst har utbildat sig genom bibeln.

Eller passar det bättre att ringa kundtjänst på Ikea och fråga om Gud, eller läsa fb-trådar där folk med psykoser babblar sina teorier..... läs bibeln om du vill veta något om kristendomen.
Och för tusende ggn, vad du tror på är sant eller inte hör inte hit, ska du fråga om kristendom så läs bibeln och gör vad du vill med den informationen.
Citera
2024-04-16, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Så du menar att alla andra religioner och dess utövare är mindre ologiska. Du måste ju inse att kristendomen är en av de största religionerna. Spagettimonster och liknande får väl den som vill tro på.

Försök du rationalisera bort en bok som är det enda kristna har att förhålla sig till. Du blir bara löjlig i såna resonemang. Vem har du tänkt fråga om kristna värderingar om du inte läser bibeln, varje präst har utbildat sig genom bibeln.

Eller passar det bättre att ringa kundtjänst på Ikea och fråga om Gud, eller läsa fb-trådar där folk med psykoser babblar sina teorier..... läs bibeln om du vill veta något om kristendomen.
Och för tusende ggn, vad du tror på är sant eller inte hör inte hit, ska du fråga om kristendom så läs bibeln och gör vad du vill med den informationen.

Sluta de är lika mogna som 3 åringar.
Största religion är väl värdelös kanske.
Ta inte kontakt om ni inte kan hantera att bli trakasserade 24h om dygnet.
Med ritualer och prat från en iris kärring dygnet runt .
Men hur fan kan man ställa upp på deras KRAV på våran egen planet ?
Kör över er fullständigt skiter I er uttrycker tydligt detta varje dag.

Men endå ska alla hunda efter några som hatar människor.
Citera
2024-04-16, 14:53
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Vad hade Jesus med det att göra? Är han den tredje? Gillar han att titta på? Så många frågor..

Då kör vi!

Är det Job man ska lyssna på för att finna frid? Ärligt så tror jag den boken lämnar mycket att önska om man söker frid.
Det låter som underkastelse utan belägg. Inte min grej. Övertygelse är bättre än tro på alla sätt. Den där Jesusberättelsen är inte övertygande.
Hur vet du det? Kan det inte komma från något annat och det är bara hans fanclub som försöker framställa det som att det kommer därifrån?
Bibeln säger en massa grejer men det finns ingenting som säger att man bör lyssna på den.
Tack, jag vet.
Så med andra ord, "kalla oss inte onda när vi gör ont, för ve dig, då."

För mig har inte Gud något alls att göra med kärlek. Tvärt om. Att något inte är rationellt är inte en bra anledning att använda som argument för att man ska tro på det. Det är inte en ursäkt, det är ett motargument.
Typ som när han stampade genom Eden utan att kunna hitta sina människor och ropade efter dem, "vart är ni!?"
En stor klumpeduns vi borde förlåta för hans inkompetens och synder?[/quote]
Jag har så det räcker. Tack för att du skriver. Jag ska läsa bättre sen.

Det finns demonisk frid och sen frid rotad till kärlekens Gud. Gud, i Jesu namn.

Jag sa Jesus för han är min frid.
Det är mer av en personlig relation. Jag har fått allt. Jag har fått hjälp.

Det är upp till var och en hitta sin Jesus. Gud är en. Rock of ages.

Alla olika alla lika är bra.

Gud är Ande.

De som inte är för oss är emot oss. Den som inte samlar med mig den skingrar och sår splittring. Säger Gud.

Ordet slander. Är det som Slayer. Slanderer.

Nej vi kör inte. Jag tänker nog inte slösa kraft på nån fb bot.
Du hör till inventarierna här.
Citera
2024-04-16, 14:53
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali3000
Lika svårt som du har att ta mig på allvar har jag att ta dig på allvar. Du skriver en rad generaliseringar om någon du inte vet något om. Känns det bra?
Gud är bra.
Gud kan hjälpa dig. Gud är hjälp.
"Jesus säger; ni ska vara som gudar" barmhärtiga och så.

Ge och du ska få.

Jag hade svårt att acceptera Jesus. Man vill ge allt.
Det är frihet.

Guds frid kamrat.

Läs Bibeln.
Senast redigerad av Traveller7 2024-04-16 kl. 15:01.
Citera
2024-04-16, 16:00
Medlem
Traveller7s avatar
Det är ett kärleksförhållande till din Gud. Han som älskar. Inte för att vi älskar först utan för att han älskar och räddar oss.

Jag saknade den relationen. Hade anknytning svårigheter,var rädd och så. Orkade kunde inte stå emot den onde. Synden fanns. Jag var inte rustad.

Har fått lära mig allt.
Jag vet vad som är rätt nu och varför. Jag börjar veta, få se vem jag är. Jag var inget förut.

Vissa är bra i sig själv. Jag ville ha sanning. Vara i kärleken.

Gud håller ihop allting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in