Citat:
Ursprungligen postat av
Ali3000
Jag tror inte på någon gud.
Ja, att du har fullt upp med att hålla ihop ditt huvud märks.
Konstigt att du inte har det. Svårt att hålla ihop det. Allt måste te sig väldigt absurt för dig. Som en syratripp eller nåt. Lycklig slump minsann. Tänk att vi har Nintendo 8 och 16 bit. Vi har sega Master system och Genesis! Rött och blått! Vi har tjock tv och platt skärm. Vi har nyligen fått internet! Vilken tur!
Har du inte funderat på sånt? Tänk att man inte är intresserad.
Allt vi råkar få se under vår tid.
Det har hänt mycket på 100 år. Tänk att just vi skulle se just detta här. Vi kunde varit år 857.
Det är en underbar värld.
Men Gud som jag inte vet vad det är det utesluter man. Ok.
Det räcker med Jesus. Jag vet att han ger upprättelse och helar. Jag har sett lite av den sanningen. Jag är inte så bra på det här. Men det är många som behöver hjälp. Sanningen ska göra oss fria.
Du är tydligen frisk. De friska behöver inte läkare utan de sjuka ,säger Jesus. Jag är sjuk. Svar ja. Jag är drabbad.
Djävulen säger att denna "Gud" är nåt farligt. Det som Jesus ger. Jag kände också så att det här är outhärdligt. Djävulen lögnaren sen begynnelsen vaggar in oss i falsk säkerhet. Döden och mörkret inspirerar oss. Vi älskar vår fantasi bild. Det är vår rikedom. Romantiska kärleksbild av världen och mannen.
Vet inte om jag kan ta dig på allvar.
Tror du inte på Människoguden?
Varför vill du inte tro på det man kan veta om vår religion?
Metafysiska sanningar finns ju att studera. På djupet vad många av de olika sakerna i Bibeln står för.
Sanning och frälsning är viktigt.
Det kommer alltid finnas såna som dig här. Det är väl bestämt nånstans.