2024-04-16, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av escorpiao
Ni som följer Rikard vilken tid kommer han att knacka på hos bumbi idag?
Är det portkod eller finns det även porttelefon?
Någon som kan filma?

Dottern berättade nyss att hon blockar folk i vansinne på instagram, tydligen både fake och äkta ryker hej vilt.
Undrar om hon nåtts av en dålig nyhet? Jag hoppas iaf det är så.
Svårt bli stor influenser om man blockar alla tittarna!

Ja hon går bananas, tror 50 personer rök med. Hon satt dryga timmen knäpptyst och sa sedan att det var för hon blockade folk. Ingen vågar skriva något för att bli blockad men sen blir dem blockade endå genom att bara sitta där och kolla på henne. Enligt henne själv så va det för att få tag på personen som spammade skrattgubbar i liven. Känns väl ganska ovärt att skicka hela sin live för att få bort en person?
2024-04-16, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Skulle det vara mer socialt accepterat om hon jobbar 25 % fast fortsatte tjäna dem pengarna som hon göra via only fans och övriga sociala medier?

Men herregud! Vi kan ju ta det som läget är nu, hon tjänar inget på sociala medier för det första, att sitta live med 100st tittare ger inga pengar & OF har hon iaf just nu slutat med.
Jag skiter i om hon har sitt bidrag sålänge hon inte tjänar massa andra pengar, då har hon rätt till det. Men att bli av med skulden från när hon tjänade storsumma pengar VARJE MÅNAD, är sjukt! Hon ska åtminstone bli återbetalningsskyldig när det gäller boendetillägg eller vad det heter när man har hennes bidrag!

Det är det enda som stör mig, jag fick in från en stiftelse när jag var sjukskriven för hjälp ekonomisk, hade bostadstillägg, blev direkt återbetalnings skyldig till Försäkringskassan för samma summa som jag fick. Så varför ska hon slippa betala tillbaka?
2024-04-16, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenenMorgan
Ja hon går bananas, tror 50 personer rök med. Hon satt dryga timmen knäpptyst och sa sedan att det var för hon blockade folk. Ingen vågar skriva något för att bli blockad men sen blir dem blockade endå genom att bara sitta där och kolla på henne. Enligt henne själv så va det för att få tag på personen som spammade skrattgubbar i liven. Känns väl ganska ovärt att skicka hela sin live för att få bort en person?

Snillet spekulerar med andra ord Hahahahahaha

Jag ville se klipp där hon skiter på sig när Rikard knackar på!
2024-04-16, 12:11
Medlem
Citat:
Ok om det nu är så som du beskriver så verkar det som att hon skulle kunna vara arbetsförbar. jag bara säger det att någon som kanske inte är lika känd som henne fast ha lite only fans, så betyder inte nödvändigtvis att den personen klarar av ett jobb för att han lägga upp lite nakenbilder på sig själv.

Därför frågar jag igen hur det fungerar rent rättsligt och logiskt enligt Försäkringskassan, hur ser de på detta? att jobba i sån klockan 07:00 till 16:00 är inte samma sak som att ta lite bilder på sig och tjäna pengar. Jag försvarar inte någon utan mer förklarar hur det ser ut och vill veta hur försäkringskassan tänker.
Man behöver inte ha hel sjukersättning.
2024-04-16, 12:15
Medlem
Citat:
Jo om man är sjukskriven för något fysiskt ja då stämmer detta. fast det finns de som i flera års tid har varit sjukskrivna för något psykiskt, jag känner en som Varit sjukskriven i säkert tio års tid på grund av att personen ifråga rent psykiskt inte fixa stressen eller att följa instruktioner på ett arbete. Personen har försökt att arbeta fast fixade inte psykiskt då hen har diverse olika diagnoser.

Den här personen mår ganska dåligt, skulle inte klara av att vara på ett jobb med den stressen som det innebär att ha ett jobb idag. Däremot att ta några bilder på sig själv är inte speciellt ansträngande. Vad händer då lilla son tjäna pengar på only fans eller som influenser? Jo Den här personen mår ganska dåligt, skulle inte klara av att vara på ett jobb med den stressen som det innebär att ha ett jobb idag. Däremot att ta några bilder på sig själv är inte speciellt ansträngande. Vad händer då lilla son tjäna pengar på only fans eller som influenser?
Hon säger ju "jag har hållt på hela dan och tagit bilder". Man kan ha daglig verksamhet utan prestationskrav just för att få ett socialt sammanhang. Ingen mår bra av att bara sitta hemma. O nog söker Bumbi kontakt så mycket hon är online.
2024-04-16, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Det handlar om att pengarna hon får är för att hon inte kommer att kunna jobba i framtiden, ta ett jobb och försörja sig själv . Det är ett bidrag istället för lön och du får inte ha någon sidoinkomst . Min son har Downs syndrom och han kommer få detta också sedan eftersom han inte kommer att kunna ta ett vanligt jobb .
Att hon fick behålla FK kan ju varit att de inte fått in att hon tjänat pengar på OF , finns ingen deklaration på detta och därmed inga bevis för att stoppa hennes ersättning . Hon struntade ju att ta upp detta i sin deklaration. FK kräver ju riktiga bevis inte bara att 100 tals människor säger allt detta .
Bedömningen de ska göra är ju om hon inter berättigad till ersättningen pga hon kan försörja sig på annat vis . Ser man på bumbis diagnoser och hennes beteende så känns det ju som om det vore en omöjlighet för henne att ta ett " vanligt jobb ? Sätta henne i en kassa el jobb inom vården el alla jobb skulle sluta med katastrof.

Varför kan man inte jobba med Downs. Jag har sett arbetsplatser där dom arbetar.

Ta bort sjukpension. Dom får gå på soc om dom inte jobbar. Vilket är för högt bidrag.
2024-04-16, 12:20
Medlem
Citat:
Ingen annan människa kommer att må sämre eller bättre av att hon får jag sättning eller inte, det kan dessutom, perioder där man inte tjäna någonting alls så hennes inkomster ifrån sociala medier ej garantier

Jag kommer må bättre om hon inte får en krona.

Vad är det för trams att det är en rättighet att tjäna pengar varje månad.

Tror du alla företagare vet hur mycket dom tjänar varje månad?
2024-04-16, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shuulululu1
Men herregud! Vi kan ju ta det som läget är nu, hon tjänar inget på sociala medier för det första, att sitta live med 100st tittare ger inga pengar & OF har hon iaf just nu slutat med.
Jag skiter i om hon har sitt bidrag sålänge hon inte tjänar massa andra pengar, då har hon rätt till det. Men att bli av med skulden från när hon tjänade storsumma pengar VARJE MÅNAD, är sjukt! Hon ska åtminstone bli återbetalningsskyldig när det gäller boendetillägg eller vad det heter när man har hennes bidrag!

Det är det enda som stör mig, jag fick in från en stiftelse när jag var sjukskriven för hjälp ekonomisk, hade bostadstillägg, blev direkt återbetalnings skyldig till Försäkringskassan för samma summa som jag fick. Så varför ska hon slippa betala tillbaka?

Jo om det är sant det som du säger så är det självklart att hon borde få betala tillbaka också. Fast tyvärr så finns det inte så mycket rättvisa i denna världen längre.
2024-04-16, 12:28
Medlem
Citat:
Självklart inte, rätt ska väl vara rätt. Fast man vet aldrig riktigt sanningen samtidigt som att allting inte är svart på vitt.

Så om allting ska gå till rättsligt så skulle hon egentligen säga till Försäkringskassan att den här månaden har jag tjänat 150 000 så jag behöver inget bidrag. Fast de månaderna kanske kan gå fem månader på raken utan att hon tjäna någonting, har du rätt till bidrag igen?

Nu är inte jag någon influenser eller arbetslös. Fast jag har varit arbetslös och jag har jobbat och jag kan säga direkt att ett jobb kräver psykiskt och fysiskt energi med mera. Ej säkert att Emelie Bambi skulle klara av att ha ett fullttids arbete bara för att hon klara av att till exempel ha såna saker som only fans eller youtube.

Precis så. Hon ska ansöka om tillåtelse från fk innan och anmäla om hon får inkomst så de kan dra in ersättningen under tiden. Enligt reglerna får man arbeta ideellt om man orkar. "Men innebär hobbyn en inkomst eller upptar för mycket tid kan ersättningen äventyras. Enligt Försäkringskassan är det inte fritidsaktiviteten i sig som avgör om du har rätt till sjukersättning, utan snarare i vilken omfattning du orkar med den". (Har för mig att taket på inkomst av hobby får uppgå till max 40000/år.)

Såg om en annan tjej som blev av med ersättningen när hon hade ett maniskt skov och öppnade en kennel, trots att den aldrig öppnades eller blev inkomstbringande.

Har man sjukersättning ska man få godkänt från fk innan man gör något alls. Men Bumbi verkar stå över alla dessa regler. Alla swish måste ju också räknas då hon minst sagt jobbar med sociala medier!
2024-04-16, 12:29
Medlem
Citat:
Om hon nu inte klarar av att ta vilket jobb som helst eller något alls vad gör det då att hon tjäna pengar på någonting man tycker är kul?
Det finns jobb som inte kräver alls mycket som bara ligger på några timmar i veckan. Det är inte 8-16 jobb eller inget alls som gäller. Om Bumbi jobbar 2 sekunder i veckan o tjänar 7 miljoner så visar det att hon inte är i behov av sjukersättning, däremot kan hon vara i behov utav olika slags former av vård eller insatser.
2024-04-16, 12:30
Medlem
3641 följare och sjunker snabbt.
Ska hon blocka alla som följer henne?
2024-04-16, 12:31
Medlem
Citat:
Skulle det vara mer socialt accepterat om hon jobbar 25 % fast fortsatte tjäna dem pengarna som hon göra via only fans och övriga sociala medier?
Nej för det visar att omfattningen 25% är felaktig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in