Citat:
Ursprungligen postat av
Fotbollskillen92
Självklart inte, rätt ska väl vara rätt. Fast man vet aldrig riktigt sanningen samtidigt som att allting inte är svart på vitt.
Så om allting ska gå till rättsligt så skulle hon egentligen säga till Försäkringskassan att den här månaden har jag tjänat 150 000 så jag behöver inget bidrag. Fast de månaderna kanske kan gå fem månader på raken utan att hon tjäna någonting, har du rätt till bidrag igen?
Nu är inte jag någon influenser eller arbetslös. Fast jag har varit arbetslös och jag har jobbat och jag kan säga direkt att ett jobb kräver psykiskt och fysiskt energi med mera. Ej säkert att Emelie Bambi skulle klara av att ha ett fullttids arbete bara för att hon klara av att till exempel ha såna saker som only fans eller youtube.
Att hon skulle ha problem att ta ett " riktigt jobb förstår man för att hon är lågbegåvad . Hon är utredd att hon har ett förståndshandikapp dvs utvecklingsstörd
Även flera psykiska sjukdomar som bla scitzofreni . Hon närma mr sig 40 år och ser ut att bo och leva som en tonåring . Noll verklighetsuppfattning, allmänbildning . Åldetsmässigt är långt ifrån vuxen och hon har ju sagt att på sin utredning låg hon under den medel på IQ utredningen . Just nu verkar hon som det helt slagit runt och säkert på väg i något maniskt skov , truten går i ett och hon gör konstiga uttalande och ljud . Det hon skulle behöva är inläggning på psykiatrin för utredning och vila . Människan sover knappt längre och bara detta gör att har man psykiska sjukdomar så förvärras de med lite sömn.
Nej ett vanligt jobb är nog helt uteslutet men träffa andra människor skulle göra henne mindre ensam
Ett stödboende m personal och även möjlighet till en kontaktperson skulle hon behövt , tror även hennes ensamhet är en del att hon beter sig som hon gör .
Alla de som swishat el hejar på hennes spel live är ju hennes bästa vänner . Hennes tidsuppfattning och penga värde visar ju också tydligt på hennes låga intelligens ungefär som ett barns förståelse.
Även kosten hon äter är ju godis, dricka och slisk för mat kan hon inte laga . Det är egentligen sorgligt att hon inte fått stöd och hjälp förut utan hon flyttade till eget boende och därmed fått el försökt att lära sig det grundläggande i att bo själv och vad detta innebär . Typiskt en person som man säger fallit mellan stolarna. Inte fullt behov av stöttning och stöd , men behovet finns och behövs.