2024-04-16, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Vilken lag är det hon bryter? Säga att jag skulle vara sjukskriven fast jag vinner 10 miljoner, jag kommer fortfarande inte kunna klara av ett jobb stressmässigt eller att vara kapabel till att jobba på något sätt.

Pengarna hon tjänar är st fast hur skulle man då se dem någon sjukskriven helt plötsligt vinner pengar?

Att undlåta att anmäla annan inkomst i syfte att roffa åt sig sjukbidrag och bostadstillägg är straffbart! Att gömma svarta inkomster för skatteverket är straffbart! Att lura folk att man svälter eller lever under dödshot i syfte att få deras pengar är straffbart!
2024-04-16, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frida.Frida
3641 följare och sjunker snabbt.
Ska hon blocka alla som följer henne?
Något har hänt henne helt klart.
2024-04-16, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avantgarde19
Något har hänt henne helt klart.
Tror hon tar bort alla utan profilbild.
2024-04-16, 12:37
Medlem
Von.pigpelts avatar
Citat:
Då får man se det så här vad skulle hon få ut av att skura golvet på Samhall? Säg att hon skulle göra det, hon visar att hon vill jobba och få en anställning på ett anpassat ställe.

Hon skulle fortfarande få in pengar på video som hon gör på sin fritid, hur ser man detta?

Då ser jag det som helt legit.
Hon gör det hon ”ska” samt får ett lönebidrag för ”samhällsinsatsen” hon gör för brödfödan, istället för att göra NOLL förutom att suga ut skattepengar samt lura samtliga förståndshandikappade individer som skickar henne cash.

Men ja det är ju bara ett personligt tycke.
2024-04-16, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackie
Vinner du 10miljoner ryker bostadsbidraget. Sen vet jag inte hur det är med sjukersättningen. Men du får definitivt inte ha ett sidojobb som Emelie haft men de höga inkomsterna

FK tar inte bort sjukersättning även om man vinner 20 miljoner, men som du skriver så ryker bostadstillägget eftersom det är inkomstbaserat. Man få ha upp till 100 000 kr sparade på banken innan det påverkar bostadstillägget.

Det är så mycket mygel i Bumbifallet. Konstigt att inte FK reagerat och stoppat bidraget eller bara krävt återbetalning för år 2023
2024-04-16, 12:44
Medlem
Citat:
Självklart inte, rätt ska väl vara rätt. Fast man vet aldrig riktigt sanningen samtidigt som att allting inte är svart på vitt.

Så om allting ska gå till rättsligt så skulle hon egentligen säga till Försäkringskassan att den här månaden har jag tjänat 150 000 så jag behöver inget bidrag. Fast de månaderna kanske kan gå fem månader på raken utan att hon tjäna någonting, har du rätt till bidrag igen?

Nu är inte jag någon influenser eller arbetslös. Fast jag har varit arbetslös och jag har jobbat och jag kan säga direkt att ett jobb kräver psykiskt och fysiskt energi med mera. Ej säkert att Emelie Bambi skulle klara av att ha ett fullttids arbete bara för att hon klara av att till exempel ha såna saker som only fans eller youtube.

Just med Bumbi så vet man dessvärre sanningen eftersom hon är totalt oförmögen att dölja den! Hon har visat underlag på varenda krona hon tjänat på of. Men nu har hon glömt det och ljuger om att det rör sig om max en tiondel. Hon visar kontoutdrag i tid och otid. Så det blir svårt att komma med något annat sen.
2024-04-16, 12:47
Medlem
DayNites avatar
detta gäller för "gåvor" via swish
https://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteochinkomst/inkomster/influencersochreklamsamarbeten.4.41f1c61d16193087d 7f125bd.html

så det handlar om Dumbi blir granskad eller inte, då gör man utdrag på listor för swish man fått, det kanske händer eller inte, beror väl på om du anses ljuga eller fuska på något sätt
2024-04-16, 12:59
Medlem
Yeeeees skabbet's live konto är borta från Instagram!

KARMA bumbi karma hon hittade nog inte boten som skickar skrattgubbarna.
2024-04-16, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av escorpiao

Är ej alls borta.
2024-04-16, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av escorpiao

Det var inte länge det höll haha
2024-04-16, 13:07
Avslutad
Citat:
Okej vi vänder på det roar sig att man har sjukersättning, man är sjukskriven tills man är 65 men man vinner 10 miljoner. Visst har man pengar fast detta är pengar som inte kommer kunna räcka för all framtid ändå. Hur sedan på en sån här sak? Man kommer ju fortfarande inte klara av rent psykiskt eller fysiskt att jobba oavsett hur mycket pengar man har på kontot.

Jag är bara nyfiken på hur försäkringskassan se på detta. Alltså säga att man göra en YouTube video eller att man ta lite bilder på sig själv det är väldigt fåtal timmar som i vissa fall kan leda till att man tjäna stora summor pengar. Fast det är fortfarande inte likgiltigt att kunna ha ett arbete ändå. För det är inte lika ansträngande fast jag förstår hur vissa tänker fast jag är intresserad av rättsligt hur det ligger till.
Att vinna pengar är nåt helt annat än att utföra sysslor som andra är beredda att betala tillräckligt för för att man ska kunna försörja sig.
Du kan vinna, ärva eller få stora summor pengar utan att det påverkar rätten till sjukersättning.
2024-04-16, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tussilago1
Är ej alls borta.

Nä skabbet skickade löpare och läsa här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in