Citat:
Ursprungligen postat av
krezzprezz
Haha min uppfattning är att du bör röra dig i dessa områden för att få en generell verklighets uppfattning och inte lästa massa statistik.

Du har ingen aning om min uppväxt eller vilken erfarenhet jag har av dessa områden. Till skillnad från många som kommer från sådana områden, har jag tagit mig igenom skolan och skapat något av mitt liv. Vi har möjligheter här i landet, och det är beklagligt att andra inte gör det bästa av dem. Men detta är knappast en ursäkt för dem som tar till våld och förstör liv. Hur kan man rättfärdiga att ta någons liv för att de har en annan åsikt? Att ogilla Sverige och dess värderingar innebär inte att man har rätt att begå våldshandlingar. Dessutom är det viktigt att komma ihåg att om man inte trivs här, finns det andra länder att flytta till där dessa rättigheter inte existerar. Tyvärr verkar vissa glömma detta, eller i vissa fall, de som kommer från sådana länder, att det kanske inte var så bra där heller.
Jag glömde nämna, du som tycker att det är viktigt att röra sig i dessa områden istället för förstå verkligheten genom att ta till sig underlag som är framtagna av experter som kan sina ämnesområden osv. Jag råder dig att besöka en större tingsrätt och navigera dig bland brotten som tas upp där för att skapa dig en uppfattning om vad det här egentligen handlar om. Jag misstänker, att du aldrig ens kommer så långt överhuvudtaget.