2024-04-13, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krezzprezz
Haha min uppfattning är att du bör röra dig i dessa områden för att få en generell verklighets uppfattning och inte lästa massa statistik.

Du har ingen aning om min uppväxt eller vilken erfarenhet jag har av dessa områden. Till skillnad från många som kommer från sådana områden, har jag tagit mig igenom skolan och skapat något av mitt liv. Vi har möjligheter här i landet, och det är beklagligt att andra inte gör det bästa av dem. Men detta är knappast en ursäkt för dem som tar till våld och förstör liv. Hur kan man rättfärdiga att ta någons liv för att de har en annan åsikt? Att ogilla Sverige och dess värderingar innebär inte att man har rätt att begå våldshandlingar. Dessutom är det viktigt att komma ihåg att om man inte trivs här, finns det andra länder att flytta till där dessa rättigheter inte existerar. Tyvärr verkar vissa glömma detta, eller i vissa fall, de som kommer från sådana länder, att det kanske inte var så bra där heller.

Jag glömde nämna, du som tycker att det är viktigt att röra sig i dessa områden istället för förstå verkligheten genom att ta till sig underlag som är framtagna av experter som kan sina ämnesområden osv. Jag råder dig att besöka en större tingsrätt och navigera dig bland brotten som tas upp där för att skapa dig en uppfattning om vad det här egentligen handlar om. Jag misstänker, att du aldrig ens kommer så långt överhuvudtaget.
Senast redigerad av C000 2024-04-13 kl. 12:18.
Citera
2024-04-13, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C000
Du har ingen aning om min uppväxt eller vilken erfarenhet jag har av dessa områden. Till skillnad från många som kommer från sådana områden, har jag tagit mig igenom skolan och skapat något av mitt liv. Vi har möjligheter här i landet, och det är beklagligt att andra inte gör det bästa av dem. Men detta är knappast en ursäkt för dem som tar till våld och förstör liv. Hur kan man rättfärdiga att ta någons liv för att de har en annan åsikt? Att ogilla Sverige och dess värderingar innebär inte att man har rätt att begå våldshandlingar. Dessutom är det viktigt att komma ihåg att om man inte trivs här, finns det andra länder att flytta till där dessa rättigheter inte existerar. Tyvärr verkar vissa glömma detta, eller i vissa fall, de som kommer från sådana länder, att det kanske inte var så bra där heller.

Jag glömde nämna, du som tycker att det är viktigt att röra sig i dessa områden istället för förstå verkligheten genom att ta till sig underlag som är framtagna av experter som kan sina ämnesområden osv. Jag råder dig att besöka en större tingsrätt och navigera dig bland brotten som tas upp där för att skapa dig en uppfattning om vad det här egentligen handlar om. Jag misstänker, att du aldrig ens kommer så långt överhuvudtaget.
Du är helt off topic nu. När har jag påstått att man har rätt att begå våldshandlingar på grund av någon annans åsikt?
Citera
2024-04-13, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Är vi verkligen helt säkra på det? GM hotade eller skadade inte 12-åringen?

Ang. ditt uttalande så har du tyvärr rätt.
Jag och min vän promenerade med en treåring och vi ville ingripa när ett gäng gjorde nånting mindre bra men vi gjorde inget pga den lille. Det var i princip det ända skälet. Vi kunde t.o.m. känna av att de hade vapen.

För övrigt trist att man ska behöva bli skjuten i huvudet för att andra gör fel. Tycker inte det är bra att man försvarar det som vissa gör i tråden.

1. Att bära vapen är olagligt.
2. Nödvärn innefattar inte att man använda dödligt våld för att någon säger något som eventuellt kan uppfattas som hotande.

Så fungerar inte lagen eller rättsapparaten och om den gjorde det vilket den inte gör, så skulle det vara vilda västern.
Senast redigerad av C000 2024-04-13 kl. 12:25.
Citera
2024-04-13, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krezzprezz
Du är helt off topic nu. När har jag påstått att man har rätt att begå våldshandlingar på grund av någon annans åsikt?

Knappast och det vet du själv också vad felet ligger har jag en känsla av.
Citera
2024-04-13, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jocke51
En pappa anser att det var viktigare att konfrontera ett potentiellt livsfarligt kriminellt gäng, än att ta sitt föräldraansvar.
Detta är fakta!
99% av föräldrar hade tänkt att jag har mitt barn med mig och det är viktigast att mitt barn inte hamnar i fara.
Detta valde inte pappan ( som levde för sin son?), utan han valde att agera Medborgarpolis.
Hjälte? Civilkurage?
Fan heller - totalt omdömeslöst!

Du har helt rätt. Det är de kriminella gängen och framförallt skytten som är offret i detta. Han hade ju precis stadgat sig, börjat med sitt entreprenörskap och skulle bli minst lika stor som Pablo Escobar. Nu behöver han gömma sig. Kanske till o med fly landet och börja om på nytt i ett land utan lika stor narkotikamarknad. Djävla Mikael eller nått!!
Citera
2024-04-13, 12:31
Medlem
Dumdrygs avatar
Minnesstund kl 13 idag vid gångtunneln för er som bor i närheten och vill gå dit och visa respekt.

https://www.mitti.se/nyheter/minnesstund-for-mikael-ordnas-i-skarholmen-6.3.216299.3324b8982d
Citera
2024-04-13, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leone
Du har helt rätt. Det är de kriminella gängen och framförallt skytten som är offret i detta. Han hade ju precis stadgat sig, börjat med sitt entreprenörskap och skulle bli minst lika stor som Pablo Escobar. Nu behöver han gömma sig. Kanske till o med fly landet och börja om på nytt i ett land utan lika stor narkotikamarknad. Djävla Mikael eller nått!!

Jag förstår vad du försöker säga, jag håller med dig, men det är också konstigt att man ska behöva svälja att bli trakasserad i ett samhälle för att det råder laglöshet. Men men, svenskarna vill ju ha det så här, de har man röstat för. Det går inte säga, "jag visste inte".
Citera
2024-04-13, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Minnesstund kl 13 idag vid gångtunneln för er som bor i närheten och vill gå dit och visa respekt.

https://www.mitti.se/nyheter/minnesstund-for-mikael-ordnas-i-skarholmen-6.3.216299.3324b8982d

Man vet inte om det är en bra eller dum ide att åka dit för att visa respekt med åtanke på sin egen säkerhet.
Citera
2024-04-13, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
FB sidan är nedstängd
Nej, skriv e istället för *
Citera
2024-04-13, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Jag förstår. Men varför inte panga honom bara i benet. Varför prickade M en headshot? Är ansiktet inte en overkill på en flintis som bara cykla förbi?

MJ kanske hetsa sig i förväntan att de förmodligen inte skulle slösa sitt liv på att mörda en random flintis.

Trots allt vet vi ju att MJ var trött på dessa, så inte konstigt ifall han gett de en kort reality check (lite hetsigt)
Citera
2024-04-13, 12:40
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C000
Man vet inte om det är en bra eller dum ide att åka dit för att visa respekt med åtanke på sin egen säkerhet.

Om du inte vågar åka ut till Skäris så kan du väl ställa dig på Mynttorget och manifestera. Gick förbi där för någon timme sen och då var det ledigt iaf. Iofs håller de på och bygger om gatan där så man kanske inte får stå där öht nu.
Citera
2024-04-13, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Om du inte vågar åka ut till Skäris så kan du väl ställa dig på Mynttorget och manifestera. Gick förbi där för någon timme sen och då var det ledigt iaf. Iofs håller de på och bygger om gatan där så man kanske inte får stå där öht nu.

Handlade inte om man vågar, utan om det var en bra eller dålig ide. Sedan också manifesterar för något som har pågått i 40-50 år?
Senast redigerad av C000 2024-04-13 kl. 12:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in