Citat:
Ursprungligen postat av
KlinkersAerBra
Han hade absolut ett val. De var förbi. Han gick för att konfrontera ett gäng själv i efterhand. Det är total avsaknad av självbevarelsedrift. En normal förälder riskerar inte sitt barns och sitt egna liv på det sättet.
Hade han blivit stoppad är det en annan sak, men det finns ingen info som stödjer det.
Nej, det finns ju en osynlig, skottsäker vägg när man passerat ett gäng med vapen. Alternativt så är de så hederliga att de aldrig skulle skjuta någon i ryggen. Eller?
Vi vet inte varför han vände eller hur lång tid efter, om det ens var efter. Vi kan bara spåna kring det. Sonen blev tillsagd att fortsätta längre bort och stod någonstans vid öppningen till tunneln mot badhuset. Ingenting i det som är bekräftat eller ens trovärdig information (där enda riktiga källan är sonen, och de enda som kunnat ge ”direkta” uppgifter är polis/familj) säger att han gjorde det i efterhand. Han verkar ha vänt tillbaka. Vi vet inte när, hur eller varför. Att vända tillbaka kan vara direkt och efter 5 meter. Det behöver inte vara att de kom fram till badhuset och att han då kände att ”nä nu jävlar” och pedalar tillbaka. Hade pojken vetat varför pappan vände så hade det varit ute nu i och med att systern och svågern pratat i media. De har också bara gissat sig till anledningen.
Jag vill påstå att ingen normal förälder skulle välja att INTE riskera sin hälsa eller sitt liv för sitt barn. Jag håller med om att ingen normal förälder riskerar sitt liv eller hälsa
utan anledning eller för att ge ungdomar ett ”ajabaja”. Eftersom vi inte vet varför, hur, när, så anser jag att det troligaste är att han konfronterade och riskerade liv och lem för att han upplevde att sonen var i direkt fara. Han bad sonen fortsätta längre bort för att skydda honom. Om du väljer att tro att han istället inte är en normal förälder (trots att ingenting tyder på att han inte var det) och riskerar sitt och sin sons liv utan anledning eller för att han har mundiarré och inte kunde låta bli att cykla tillbaka och säga något bara för att han stör sig på ungdomar så står det dig fritt att tro det. Men jag ser det osannolikt.