Citat:
Det fetade:
Känner allt för väl igen det där. Polare som innan utgång säger "händer det något så backar vi varann!!", för att när väl anabola-snubben på torget misshandlar sin flickvän inför en gapande samling människor, stå passiva, hoppandes att "någon annan" ska göra något.
När man sen själv är den där "någon" som med livet som insats instinktivt springer fram och knuffar bort idioten, kommer dom fram efteråt och försöker släta över sin fega passivitet.
Börjar fortfarande skaka när jag pratar om någon av dessa situationer - som tack och lov inte har behövt bli så många.
Jag avser inte att slå varken mig själv eller dig för bröstet. Det finns inget modigt med oss. Vi bara agerar. För att vi måste.
Det som är så jävla sorgligt är bara att dom fega jävlarna som bara står och tittar på, inte ens hjälper till, trots att ett numerärt överläge kan vara direkt avgörande för utgången.
Så förlåt för off topic, men till alla som läser tråden:
Hur läskigt och farligt det än verkar... hjälp för fan till om någon väl agerar.
Känner allt för väl igen det där. Polare som innan utgång säger "händer det något så backar vi varann!!", för att när väl anabola-snubben på torget misshandlar sin flickvän inför en gapande samling människor, stå passiva, hoppandes att "någon annan" ska göra något.
När man sen själv är den där "någon" som med livet som insats instinktivt springer fram och knuffar bort idioten, kommer dom fram efteråt och försöker släta över sin fega passivitet.
Börjar fortfarande skaka när jag pratar om någon av dessa situationer - som tack och lov inte har behövt bli så många.
Jag avser inte att slå varken mig själv eller dig för bröstet. Det finns inget modigt med oss. Vi bara agerar. För att vi måste.
Det som är så jävla sorgligt är bara att dom fega jävlarna som bara står och tittar på, inte ens hjälper till, trots att ett numerärt överläge kan vara direkt avgörande för utgången.
Så förlåt för off topic, men till alla som läser tråden:
Hur läskigt och farligt det än verkar... hjälp för fan till om någon väl agerar.
Håller med!
Jag skällde ut en person en gång som sa jag var modig efter att det hänt.
Jag blev så JÄVLA ARG och PROVOCERAD och jag blir det ännu!!
Det handlar fan inte om mod, jag är egentligen jävligt rädd!
Men skräcken är större att se KAOSET, att se VÅLDET och att veta att jag bara GLODDE på.
Att jag lät en/flera AMÖBOR vinna med sitt SKIT som ingen av oss andra har bett om att bevittna/uppleva!
I detta fall handlade det om skjutvapen.
Det är bara backa då. Självklart.
Men jag tror kanske att pappan eller pojken blev både verbalt hotade och med pickadollen när de ska gå förbi gänget.
Och därför försökte pappan ta den för att han blev arg och ville skydda sonen.
Visa att gränser finns. Jävligt vidrigt och hemskt.
På 10 sekunder kan allt hända..
Men amöborna var just amöbor och därför kunde de inte bara låta det gå.
Vi vill inte ha sådana bland oss.
Vi har fan rätt i att kräva att de hålls borta från oss.