2024-04-13, 11:12
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Finns väl ingen polis som rekommenderar att man ska "säga till gängen", det är inte vad som avses med civilkurage, polisen är medvetna om droger och vapen i dessa gäng och att de lätt blir livsfarliga. Det går ju att ha två tankar i huvudet samtidigt. Det var åt helvete fel att skjuta ihjäl honom och det var inte jättebra att gå fram och läxa upp gänget.

Om du är ute och går med din son i fint vårväder och möter någon som kallar dig för horunge eller beteer sig som en apa mot dig och din son så är han automatiskt en gängkriminell, med andra ord måste du titta ner i marken och gå snabbt därifrån?

Micke och hans son brukade ta bilen till badet. Just denna dag var det fint vårväder så han och sonen beslutade att cykla dit i stället. Vem i hela världen förutser att man kommer bli skjuten i ansiktet vid ett sådant tillfälle i Sverige? Låter som många kämpar med efterhandskonstruktioner i tråden.
Citera
2024-04-13, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Du resonerar kring det på ett sätt där det låter som att du tror att han kände att han hade ett val - det tror inte jag att han kände. Jag skulle både dö och döda för att skydda mitt barn om jag tror att denne är under ett direkt hot. Alldeles oavsett om jag är obeväpnad och motparten har en pistol.

Han hade absolut ett val. De var förbi. Han gick för att konfrontera ett gäng själv i efterhand. Det är total avsaknad av självbevarelsedrift. En normal förälder riskerar inte sitt barns och sitt egna liv på det sättet.

Hade han blivit stoppad är det en annan sak, men det finns ingen info som stödjer det.
Citera
2024-04-13, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Om du är ute och går med din son i fint vårväder och möter någon som kallar dig för horunge eller beteer sig som en apa mot dig och din son så är han automatiskt en gängkriminell, med andra ord måste du titta ner i marken och gå snabbt därifrån?

Micke och hans son brukade ta bilen till badet. Just denna dag var det fint vårväder så han och sonen beslutade att cykla dit i stället. Vem i hela världen förutser att man kommer bli skjuten i ansiktet vid ett sådant tillfälle i Sverige? Låter som många kämpar med efterhandskonstruktioner i tråden.

1. Han borde ha tagit en omväg när han vet vad som händer i gångtunneln och pratat med polisen om det och tjutit om det till grannarna som gänget känner.
2. I det första skedet av händelsen går han och hans son förbi gänget varpå han stannade till och gick tillbaka.
3. Förmodligen försökte han sträcka sig efter en pistol som under tumultet gick av.
Citera
2024-04-13, 11:26
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Vad som händer när vapnet åker fram är en annan sak. Det är ytterst få som varit i en sådan situation, hur du skulle agerat kan du troligen inte säga. För du har nog lyckligtvis aldrig varit i en liknande situation och vet inte hur du hade betett dig i den.

Det jag menar är att han vänder tillbaka för att aggressivt konfrontera ett par kriminella ungdomar som agerar fel. Det är i allra högsta grad hedervärt att göra det, och skulle alla ha samma inställning skulle inte dessa kriminella gäng haft någon möjlighet att breda ut sig. Men så länge det inte finns en enad front mot det som alla andra ställer sig bakom så kommer man ingenstans. Det är inte ens egen strid att ta, tyvärr. Det är inte ditt fel som hederlig människa att situationen har blivit som den har blivit, och det är således inte ditt ansvar att lösa den heller.

Vi vet ju inte vad som orsakade att han kände att han var tvungen att konfrontera dem. Vi vet inte heller om han var aggressiv. Allt är ”enligt uppgifter” och det är bara sonen som var där förutom GM, bihang och Mikael. Sonen stod dessutom på avstånd och har nog varken sett eller hört allt. Jag tror inte att det var så enkelt som att de agerar fel och han väljer att vända om för att han vill tillrättavisa dem med hyttande näve. Jag hade inte fortsatt cykla om någon mordhotar mitt barn och viftar med en pistol exempelvis. GM leker Allan (mer troligt än att BO gör det), men är inte beredd på att BO ska gå i papa bear-mode och konfrontera. Blir skitnödig när en förälders reptilhjärna kickar igång, och skjuter.

Som uppvuxen i förorten har man sett skit och jag vet hur jag reagerar när vapen (dock inte skjutvapen) är involverat, och det när andra än min avkomma varit hotade. Jag tror inte Mikael tänkt att det är hans uppgift eller att han ska lösa gängkriminalitet när han konfronterade ungdomarna. Däremot tror jag att han försökte lösa en situation där han upplevde att hans son var i skottlinjen, fysiskt eller upplevt.

Tyvärr kanske vi aldrig får veta varför. Om inte sonen sett eller hört så finns ju bara GMs eventuella ord och det kommer ju i så fall vara självförsvar - de blev attackerade av den elaka vuxna mannen.
Citera
2024-04-13, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Han hade absolut ett val. De var förbi. Han gick för att konfrontera ett gäng själv i efterhand. Det är total avsaknad av självbevarelsedrift. En normal förälder riskerar inte sitt barns och sitt egna liv på det sättet.

Hade han blivit stoppad är det en annan sak, men det finns ingen info som stödjer det.

Bla bla bla. Du har fått fram din poäng vilket några andra dessutom redan marknadsfört. Finns det ngn chans att du kan hålla käften nu om du inte har någon vettig info om händelsen? Gärningsmän t.ex.
Citera
2024-04-13, 11:35
Medlem
Citat:

Fast man kan omöjligt missat eller varit informerad av hur dagens sverige ser ut med alla skjutningar och mord. Nu vet jag inte om situationen men låter som att BO provocerat fram denna situation lite.Skärmholmen befinner sig i krig med Vårby/Sätra/Bredängs nätverk osv... BO kan ha åkt förbi snabbt med elcykeln och därav skrämt till gärningsmännen vilket gör att dem kanske uttrycker sig något med idiot, horunge osv, BO konfronterar och dem blir rädda och skjuter BO. Bara en teori och absolut inget rättfärdingande av brottet.
Citera
2024-04-13, 11:35
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
1. Han borde ha tagit en omväg när han vet vad som händer i gångtunneln och pratat med polisen om det och tjutit om det till grannarna som gänget känner.
2. I det första skedet av händelsen går han och hans son förbi gänget varpå han stannade till och gick tillbaka.
3. Förmodligen försökte han sträcka sig efter en pistol som under tumultet gick av.

Du och din polare är har smutsat ner och försökt kapa tråden. Ni är lättlästa som öppen en bok. Tragiskt och fegt att smutskasta någon oskyldig som mördats och det är bara vidriga avskum som ägnar sig åt sådan verksamhet. Klick.
Citera
2024-04-13, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oledoledoffe
Kanske, han kanske var känd för att agera när han såg något. Eller hade han cyklat förbi massvis med gånger och bitit sig i tungan, kanske tänkt "nästa gång" (så har jag tänkt många gånger iaf, och sagt till ett fåtal gånger, aldrig till ett sådant där gäng helt ensam dock). Är kanske inte mycket till riskbedömning, men han ville hålla pojken undan iaf(?)
Snubben bodde i enskededalen, han var i Skärholmen när han träffade sin son

Din teori håller inte

Lättkränkt blatte

Snuten kommer plocka dom i helgen

Eller så har deras föräldrar redan skickat hem dom

Muslimer (( araber )) skiter fullständigt i om deras sönder mördar vita

Att döda vita är enligt dom en bra gärning
Citera
2024-04-13, 11:40
Medlem
5549s avatar
Ser att det fortfarande är skuldfrågan som diskuteras. "Han borde..", "Jag hade.." etc. Frustrerande som fan att läsa, av så många olika anledningar.

Finns det någonting nytt i tråden från gårdagen? Bor det inga flashbackare i Skärholmen? Nog fan kan man än så länge skriva saker anonymt på nätet i Sverige utan att bli skjuten i ansiktet? Fram med detaljer om dessa springpojkar!
Citera
2024-04-13, 11:40
Medlem
Citat:
Du och din polare är har smutsat ner och försökt kapa tråden. Ni är lättlästa som öppen en bok. Tragiskt och fegt att smutskasta någon oskyldig som mördats och det är bara vidriga avskum som ägnar sig åt sådan verksamhet. Klick.

Kom till sinnes.

Händelsen är tråkig för alla från de boende i området till köparna till säljarna till polisen som får sin del av försäljningen som gör försäljningen möjlig.
Citera
2024-04-13, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Vi vet ju inte vad som orsakade att han kände att han var tvungen att konfrontera dem. Vi vet inte heller om han var aggressiv. Allt är ”enligt uppgifter” och det är bara sonen som var där förutom GM, bihang och Mikael. Sonen stod dessutom på avstånd och har nog varken sett eller hört allt. Jag tror inte att det var så enkelt som att de agerar fel och han väljer att vända om för att han vill tillrättavisa dem med hyttande näve. Jag hade inte fortsatt cykla om någon mordhotar mitt barn och viftar med en pistol exempelvis. GM leker Allan (mer troligt än att BO gör det), men är inte beredd på att BO ska gå i papa bear-mode och konfrontera. Blir skitnödig när en förälders reptilhjärna kickar igång, och skjuter.

Som uppvuxen i förorten har man sett skit och jag vet hur jag reagerar när vapen (dock inte skjutvapen) är involverat, och det när andra än min avkomma varit hotade. Jag tror inte Mikael tänkt att det är hans uppgift eller att han ska lösa gängkriminalitet när han konfronterade ungdomarna. Däremot tror jag att han försökte lösa en situation där han upplevde att hans son var i skottlinjen, fysiskt eller upplevt.

Tyvärr kanske vi aldrig får veta varför. Om inte sonen sett eller hört så finns ju bara GMs eventuella ord och det kommer ju i så fall vara självförsvar - de blev attackerade av den elaka vuxna mannen.

Polacker är nationalister

Dom hatar allt annat än vita

Han har troligtvis svarat svartskallarna med just era jävla blattar
Citera
2024-04-13, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra

Fast det är just det jag saknar lite i den svenska kulturen, någon som vågar stå upp för det som är rätt och inte konstant gömma sig i kollektivet. Inte alls konstigt att vi får det samhälle vi förtjänar när så få vågar stå upp för vad som är rätt. Självklart kan jag också tycka att det är en brist på avsaknad av självbevarelsedrift eller att personen ifråga inte riktigt kanske förstår att samhället står inte på den sida som gör rätt för sig. Det är bara hyckleri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in