Citat:
Ursprungligen postat av
KABUN
2010 hade man ett presidentval i Ukraina. Det stod mellan proryssen Viktor Yanukovych och ukrainskan Yulia Tymoshenko. Proryssen Yanukovych vann valet med 48,95% mot ukrainskan Tymoshenkos 45,47%.
Tymoshenko hävdade valfusk fastän opinionsundersökningarna förutsett att Yanukovych skulle vinna.
https://en.wikipedia.org/wiki/2010_Ukrainian_presidential_election
Titta på kartan. Det röda innebär att Tymoshenko har minst 50% av rösterna. Det blå innebär att Yanukovych har minst 50%. I det mörkröda röstar nästan alla på Tymoshenko. I det mörkblå röstar nästa alla på Yanukovych. Polariseringen är enorm.
2014 störtades proryssen Yanukovych regering. Högerextremister spelade en avgörande roll på Maidan. Man skjuter både poliser och demonstranter (en sk "false flag") från en position högt uppe i ett hotell. En ukrainsk domstol har nyligen konstaterat att det var så det gick till när proryssen Yanukovych störtades.
https://www.youtube.com/watch?v=mh6RYyhDmqU
Den nya regeringen utsågs av vicepresident Bidens sändebud Victoria Nuland från USA. Det vet vi genom ett läckt telefonsamtal. Flera högerextrema fick platser i regeringen. Bland annat på försvarsministerposten.
https://www.youtube.com/watch?v=L2XNN0Yt6D8&t=13s
Proryssarna ville inte acceptera att den demokratiskt valde presidenten, deras president, störtades av politiska motståndare i samarbete med den främmande makten USA. Den nytillträdde försvarsministern skickade pansar till östra Ukraina för att kväsa motståndet.
Jag kommer särskilt ihåg ett klipp på YouTube där en pansarvagn står på ett fält. Tätt runt vagnen står massor med civila och pratar med föraren. Pansarvagnen kan inte köra därifrån utan att köra ihjäl folket som står stilla runtom. På vagnen sitter en ung grabb och gråter. Detta klipp gjorde ett mycket starkt intryck på mig. Vilket mod dessa människor visade!
Kievregeringen var tvungen att dra tillbaka dessa unga soldater som inte "dög" och var snart tillbaka med högerextrema regementen istället.
Nu måste jag fråga dig.
Vad hade du tyckt om den regering du röstat fram hade störtats av högerextrema terrorister?
Vad hade du tyckt om främmande makt hade utsett Sveriges regering?
Hade du accepterat att bli behandlad på det viset eller hade du tyckt det var bra om du fick hjälp utifrån?
Gäsp! I sedvanlig ordning kan inte en hjärntvättad och svagintelligent Putinrunkare svara på en simpel fråga och måste då komma med en massa annan onödig dravel för att han tror att det är så han räddar sin heder. Problemet med att diskutera med mig är att jag aldrig frångår från mina tidigare frågor så jag ställer samma fråga igen som jag gjorde innan: Vilka internationella observatörer som inte är ryska eller möjligtvis belarusiska har påstått att Ukraina har begått massmord på den ryska minoritetsbefolkningen? Anledningen till varför du inte svarar är för att du, som den lågintelligenta och hjärntvättade Putinrunkare du är, inte kan svara för du vet att svaret är inga. Man har gjort undersökningar, man har granskat och internationella observatörer, till och med från mer vänligt sinnade länder till Ryssland som Kina, Venezuela och Indien, har alla deltagit i utredningar och alla har kommit fram till samma sak: det har aldrig existerat ett massmord mot den ryska minoritetsbefolkningen. Rysslands påstående är falskt och har ingenting med verkligheten att göra, utan allt detta är ett svepskäl för att invadera Ukraina.
Detsamma gäller dina övriga påståenden som du kommer med. Om det vore så att denna statskupp var helt illegal skulle aldrig den nya ukrainska regeringen, som för övrigt bytts två gånger sedan dess vilket är lite suspekt om det skulle varit en regelrätt statskupp, erkänts internationellt utan då skulle Ukraina varit ett land med en icke-erkänd regim likt Talibanregimen i Afghanistan. Men så är inte fallet utan Ukraina har en fullt erkänd regering, både efter valet 2014 och efter valet 2019, och det har återigen erkänts av Rysslands vänskapligt sinnade nationer som Kina, Venezuela, Iran, Eritrea, osv (samtliga är för övrigt skurkstater). Alla dina patetiska påståenden om att Ukrainas nya regering totalt saknade legitimitet är därför helt pulvriserat.
Dessutom, Kazakstan, Belaru, Azerbajdzjan, Turkmenistan och Tadzjikistan har samtliga upplevt statskupper utan att Ryssland lyfte ett enda finger. Ryssland har ju för fan inte ens brutit sina förbindelser med den olagliga regimen i Afghanistan. På detta är Ryssland själva en diktatur utan fungerande val och utan fungerande demokratiska institutioner. Så endast en lågintelligent Putinrunkare kan vara så in i helvete dum i huvudet att tro att Putin skulle ha någon slags demokratisk bevekelsegrund för varför han valde att invadera Ukraina. Å andra sidan är samtliga av Putins anhang lågintelligenta och dumma i huvudet, så det finns en logik att idioter som du på allvar köper detta.
Sanningen är den att du är hjärntvättad och en Putinrunkare, antingen för att du är ett misslyckat bottenskrap som känner revanschlust mot samhället och ser Putin som din frälsare för att få din hämnd mot den västvärld som betalar ut ditt socialbidrag likt alla som dyrkar Hitler eller så är det för att du är en idiot som vill låtsas vara smart genom att vara lite edgy precis som alla andra äckliga konspirationsteoretiker håller på, och därför kan du inte se sanningen i vitögat om vad exakt det är för anledning Putin invaderade Ukraina. Anledningen till att Putin invaderade Ukraina har inte ett skit att göra med att han bryr sig om Ukrainas demokrati. Anledningen till varför är för att östra Ukraina har stora tillgångar av naturgas, och om Ukraina närmar sig Europa kommer Europa bli mindre beroende av rysk naturgas och därför har Putin och hans oligarkpolare gjort exakt allt för att stoppa att det händer. Varför? Jo, för att Putin vet att det skulle sänka priserna på naturgas och då skulle Rysslands oligarker (inte folket såklart) få mindre resurser, och den enda källan till inflytande den misslyckade staten Ryssland har är att göra länder beroende av deras naturresurser. Så det är anledningen till varför, inte något jävla snack om att de skulle bry sig om Ukrainas demokrati… Är man på riktigt så jävla lågintelligent att man tror på det förtjänar man att vara just bottenskrapet av samhället!
Högerextrem för dig är alla som inte är Putinrunkare. Då ska jag säga något extremt högerextremt till dig : DÖD OCH HAT ÅT PUTIN!!! Vet du vad jag ska göra den dagen Putin dör? Jag ska fira och skratta högt! Din Führer är en misslyckad patetisk horunge som förtjänar en långsam och plågsam död!