Citat:
Ursprungligen postat av
billingvar
Jag minns att det har hänt någon gång på nittiotalet.
Jag misstänker att det kanske ansågs helt obefogat att deponera hyran i det fallet. Kanske hade den personen inte betett sig rätt. Det är därför man ska prata med hyresvärden först. Har han förstått att du är besviken och anser att du fått en sänkt boendestandard? Det är det första man kommer att fråga om.
Jag har inte pratat pga skam att framstå otacksam. Även om värden sabbat lägenheten har han åtminstone försökt. Kanske i sin naivitet trodde att jag har lika låga ideal som andra hyresgäster. Tänkte ta det via mellanhand istället, så slipper jag skämmas och mötas nos mot nos
Citat:
Ursprungligen postat av
Fd.Spermie
Är du millenial?
Istället för att tycka synd om dig själv, tänk på dom som har det värre än att få vita väggar. Tex dom stackare som hade Kjell-Åke Johansson som hyresvärd.
Och nej, du kommer inte skita i att betala hyran.
Ja, och så finns det de som haft det bättre. Exempelvis jag själv.
Om jag slänger din mobil/dator och ger dig en IBM 5100 att försöka komma in på Flashback med; är det då relevant för dig att vara tacksam att du inte kommer in eftersom folk inte hade datorer alls på 60-talet?
Citat:
Ursprungligen postat av
Tystnad
Jag håller helt med och tycker det ser hemsk ut att ha hela lägenheten vitmålad.
Har själv tapeter än så länge och drar mig verkligen för kontakta hyresvärden om det skulle behövas "målas"
Vet att det varit diskussioner här i den lokala hyresgästföreningen för många år sedan så då bestod av äldre människor som motsatte sig detta helt då det ju i deras hyreskontrakt stod "omtapetsering vart 15 år", tyvärr har denna lokala förening upphört pga alla är för gamla eller har dött. Dagens hyresgäster varav merparten är invandrare, gästarbetare från Asien , flyktingar bryr sig inte ett skit om boendet eller hyresgästföreningen. och tyvärr är gruppen Svenskar i minoritet och för få för att driva frågan lokalt.
"Mindre problem med skador..." Nä så är det inte alls , har snackat med fastighetsskötaren om detta utan det är tvärt om mera skador pga dagens klientel av hyresgäster.
Skador på vitt syns ju betydligt lättare.
Däremot blir det billigare och går snabbare efter utflytt att "laga skadorna" dvs rulla på vit färg på enbart skadorna eller den delen av väggen.
Däremot blir det ju snabbare uthyrt .
Det är verkligen så, precis hela lägenheten är rollad. Badrummet är kaklat så där ser det väl lite bättre ut iaf.
Synd att de riktiga hyresföreningsfightersen är borta, vore perfekt att leja in en sån här gång. Undrar om man kan hyra in ett gäng klottrare?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ganonito
De mäter bara ut pengarna från ditt bankkonto så det är inga konstigheter. Skuldsanering beviljas inte till vem som helst.
Nej men till mig iallafall, har fått det innan. Har varit bilmålvakt en längre tid så trots att det ser ut som jag har tillgångar finns det inga. Förutom dom de inte vet