Citat:
Du har inte fel: jag är fattig (och klok), min värd är fattig och efterbliven. Ahh. Upplevde det som tvärt om att du var kaxig och krävande (som de med pengar brukar vara), och att du även talade (som jag upplevde det) lite nedsättande just om att din hyresvärd var fattig.
Då måste jag faktiskt säga att jag inte förstår mig på dig riktigt. Det känns ju fel att anklaga andra för att bara fattigt, och speciellt om man själv är så?
Tycker också det är märkligt att du är så fin i kanten och har så enormt höga krav på livet, om du är så sopfattig att du inte ens kan köpa in några rullar billig tapet på rea (om det nu är så fantastiskt viktigt).
Helt klart verkar du vara en sådan som kräver en massa av andra, men som sällan är själv beredd att jobba eller betala för dig.
Det är lätt att vara kaxig och kräva en massa saker om någon annan skall betala...
Då måste jag faktiskt säga att jag inte förstår mig på dig riktigt. Det känns ju fel att anklaga andra för att bara fattigt, och speciellt om man själv är så?
Tycker också det är märkligt att du är så fin i kanten och har så enormt höga krav på livet, om du är så sopfattig att du inte ens kan köpa in några rullar billig tapet på rea (om det nu är så fantastiskt viktigt).
Helt klart verkar du vara en sådan som kräver en massa av andra, men som sällan är själv beredd att jobba eller betala för dig.
Det är lätt att vara kaxig och kräva en massa saker om någon annan skall betala...
Jag bad aldrig om någon förändring i lägenheten överhuvudtaget. Men när värden då tyckte att jag förtjänade det, som den vackra människa med glimten i ögat jag är (eller vad han påstod), tänkte jag att jag då får ännu nyare och ännu finare tapeter än jag hade, som iofs var ganska slitna.
Idioten rollar då över tapeten med väggfärg så man bar vill kräkas rakt ut. Ingen bård, inga lister, ingenting. Bara tragisk vit rollup. Jag vill dö och spy samtidigt.
Han har alltså betalat för att förstöra min (och i förlängningen också sin egen, när månadsskiftet är kommet och han inser att det inte kommer någon hyra) lägenhet, istället för att göra den finare. Han har betalat för sin egen förlust, snacka om att gräva sin egen grav
Istället för att bara köpa tapeter och lösa problemet at once liksom...