Citat:
Ursprungligen postat av
Blacksune
Också funderar du på varför du får en budget renovering
Ja, det gör jag. Har du svaret?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ganonito
Nej, det kommer den inte att säga. Du lider inte av att väggarna är målade, åtminstone inte i juridisk mening. Du kan inte kräva ett skit så länge du inte betalar hyran. Men stäm världen du. Det kommer bara att sluta med att du får betala rättegångskostnaderna också.
Nej, men ur reell mening.
Jo, jag kan kräva en standard motsvarande månadshyran eller lägenhetens förväntade/tidigare skick vid avtalsskrivning. Allt annat är ockerhyra, lurendrejeri och scam, vilket är olagligt enligt bedrägeribalken Brb 9§1, Räv 2022:18.
Nej, jag betalar ingenting då jag troligen kommer vinna, och om jag inte gör det hamnar jag hos kronofogden och betalar varken hyra eller rättegång så allt landar på värden iallafall. Hyreslagen är inte klausulsbefriad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skalle-Per13
Nej jag trollar inte. Att flytta till bostadsrätt innebär att man slipper många problem som hyresrätt är. Ett bra exempel är ju din trådstart. Pengarna får du jobba ihop precis som jag gjort.
Och du har jobbet gissar jag? ^_^
Citat:
Ursprungligen postat av
peterpanp
Inget fel att måla, om man har gjort ett bra grundjobb med spackling och slipning. Kan ibland vara mycket snyggare än tapeter. Beror på helt enkelt.
Men eftersom du bor i hyresrätt så kan du inte heller ställa några krav på detta. Är du inte nöjd så flytta till en annan lägenhet och hyresvärd, eller köp en lägenhet i BRF och investera själv i renovering som du själv vill han den.
Eller varför inte ett litet småhus? Då kan du även bestämma hur utsidan på bostaden skall se ut.
Tråden handlar om min fattiga hyresvärd, inte om din åsikt