Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Vad har de för substansvärde?
Substansvärde är väl inget som varken Storskogen eller andrra konglomerat/serieförvärvare (med helägda innehav) uppger? Det är ju inget investmentbolag. Och om de gjorde det så känns det inte som om det skulle vara något relevant nyckeltal heller eftersom det bara skulle baseras på deras egna hittepå-värderingar av sina myriader av olika små bolag som garanterat skulle vara långt från verkligheten om de försökte avyttra dem.
Storskogen får ju värderas som vilket annat vanligt bolag som helst. Då kan man konstatera att vinstmarginalen fallit ihop totalt
https://borsdata.se/terminal/se/storskogen-group/analys De är också lite av en f.d. serieförvärvare just nu eftersom de inte kan göra nya förvärv innan de fått ner skuldnivån, därmed kommer ingen tillväxt därifrån. Men kommer det räntesänkningar och konjunkturvändning så kanske det även kan vända på skitbolag som Storskogen. Om nuvarande värdering är på någon form av bottenvinst skulle det kunna bli ok för aktien. Personligen är jag inte sugen på att köpa in mig dock eftersom jag tycker deras affärsmodell är värdelös.