2021-10-01, 15:27
Medlem
kaktjuvens avatar
Storskogen närmar sig en notering på Nasdaq Stockholm och det kan bli den tredje största någonsin.

"Storskogen är ett investmentbolag som förvärvar och utvecklar små och mellanstora företag. Bolaget har under en längre tid planerat för*en börsnotering*och nu ska den bli av.*AMF, Cliens Kapitalförvaltning, Danica Pension Livsforsikringsaktieselskab, ODIN Fonder, Swedbank Robur Fonder och Spiltan har åtagit sig att förvärva B-aktier i noteringserbjudandet för ett totalt belopp om 7,25 miljarder kronor baserat på en värdering om 38,5 kronor per aktie, motsvarande en pre-money equity värdering om 56,4 miljarder kronor. Det uppges vara den tredje största börsnoteringen någonsin på Stockholmsbörsen. Något erbjudande har i skrivande stund ännu inte presenterats men det kan inte vara många dagar bort,*tills dess kanske det kan vara intressant att se en intervju med vd som gjordes i torsdags."

Fann inget om denna aktie som snart ska börsnoteras.
Vad tror ni?
Det ska förvärvas b-aktier för ett värde av 7,25mdr via diverse fonder men DI avråder från en investering på sikt.

Vad tror ni om Storskogens framtid på börsen?
Citera
2021-10-21, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Storskogen närmar sig en notering på Nasdaq Stockholm och det kan bli den tredje största någonsin.

"Storskogen är ett investmentbolag som förvärvar och utvecklar små och mellanstora företag. Bolaget har under en längre tid planerat för*en börsnotering*och nu ska den bli av.*AMF, Cliens Kapitalförvaltning, Danica Pension Livsforsikringsaktieselskab, ODIN Fonder, Swedbank Robur Fonder och Spiltan har åtagit sig att förvärva B-aktier i noteringserbjudandet för ett totalt belopp om 7,25 miljarder kronor baserat på en värdering om 38,5 kronor per aktie, motsvarande en pre-money equity värdering om 56,4 miljarder kronor. Det uppges vara den tredje största börsnoteringen någonsin på Stockholmsbörsen. Något erbjudande har i skrivande stund ännu inte presenterats men det kan inte vara många dagar bort,*tills dess kanske det kan vara intressant att se en intervju med vd som gjordes i torsdags."

Fann inget om denna aktie som snart ska börsnoteras.
Vad tror ni?
Det ska förvärvas b-aktier för ett värde av 7,25mdr via diverse fonder men DI avråder från en investering på sikt.

Vad tror ni om Storskogens framtid på börsen?
Jag tror nog på Storskogen på lite längre sikt. Om man ser på vilka fonder som gått in där, så ser man att de har stort förtroende och det kan väll vara en fingervisning. Jag har varit lite tveksam själv men köper nu och hoppas på lite mer bottenfiske till billigare pris. Det lär nog inte bli en raket i närtid kanske? Men för den tålmodigt så.
Senast redigerad av Truefighter 2021-10-21 kl. 03:17.
Citera
2021-10-22, 02:27
Medlem
Namnet är idiotiskt. Folk tror att det har något med skog att göra. Sen blev jag inte ett dugg impoerad av VDn, sprida risker i många olika branscher? Va? Försöker de vara en indexfond? Ger ett allmänt rörigt intryck. På tok för många innehav.

Köper jag ett investmentbolag vill jag se en koncentrerad portfölj där förvaltarna fokuserar på det dem är bra på.
Citera
2021-10-23, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlebsonMusk
Namnet är idiotiskt. Folk tror att det har något med skog att göra. Sen blev jag inte ett dugg impoerad av VDn, sprida risker i många olika branscher? Va? Försöker de vara en indexfond? Ger ett allmänt rörigt intryck. På tok för många innehav.

Köper jag ett investmentbolag vill jag se en koncentrerad portfölj där förvaltarna fokuserar på det dem är bra på.
Jag tycker de gör det bra och visar lönsamhet. Att de sprider riskerna är ju bara bra och att de kan få fart på bolagen ännu bättre. Sen avvaktar jag lite med att gå in med allt för mycket i denna just nu med tanke på den svaga kursutvecklingen. På lång sikt blir det nog jätte bra tror jag med tanke på förvärvsambitionen och geografisk spridning mot Europa. En krydda till portföljen just nu för min del.
Citera
2021-11-18, 16:13
Medlem
Hej hå
Vad har ni experter på detta forum för åsikter om storskogen
Rapport kom idag

Föll några procent på pm
Citera
2021-11-18, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LyingInADitch
Hej hå
Vad har ni experter på detta forum för åsikter om storskogen
Rapport kom idag

Föll några procent på pm
Det var ju en bra rapport kan vi ju säga? Fina riktkurser även. Varför den sjunker kan jag inte svara på mer än att det kan handla om vinsthemtagning?
Citera
2022-01-01, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Det var ju en bra rapport kan vi ju säga? Fina riktkurser även. Varför den sjunker kan jag inte svara på mer än att det kan handla om vinsthemtagning?

Vinsthemtagningar i denna är på längre sikt. Denna kommer gå bra. Dags att gå in med en stek för mig.
Citera
2022-01-02, 16:20
Medlem
Det blir nog bra! Fina förvärv nu där miljardförvärvet av det Schweiziska automationsbolaget LNS utmärker sig extra mycket för Europa satsningen.
Citera
2022-04-01, 15:38
Medlem
Bondpojkes avatar
Ja vad tror ni? Dags att gå in?
Citera
2022-04-01, 16:14
Medlem
OtherBarrys avatar
Finns det fortfarande kvar aktier som är låsta för försäljning? Skulle inte röra detta med tång innan aktierna som köptes för typ 7kr styck med lock up är fria för försäljning.
Citera
2022-04-02, 07:42
Medlem
Lockupen tar slut i början på nästa vecka. Igår gick jag in i aktien. Känns inte som att den kan falla så mycket mer.
Citera
2022-04-02, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Finns det fortfarande kvar aktier som är låsta för försäljning? Skulle inte röra detta med tång innan aktierna som köptes för typ 7kr styck med lock up är fria för försäljning.
Ja det är ju lite osäkert. Ska bli spännande och se var det bär iväg! Men tror mycket på Storskogen rent fundamentalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in