2023-05-12, 19:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
En toppenfin rapport blev det!
Fint med kassaflödet med. De flesta segmenten gick bra så det är tilltalande och stärker ju tron på bolaget.

Viktigt att veta är att för varje gång storskogen gör ett bra resultat, så störtdyker dom dagen efter.
Jag sålde på toppen idag!

Förväntar mig att storskogen sjunker 1 kr nästa vecka. Så har dom alltid varit.
Citera
2023-05-12, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Viktigt att veta är att för varje gång storskogen gör ett bra resultat, så störtdyker dom dagen efter.
Jag sålde på toppen idag!

Förväntar mig att storskogen sjunker 1 kr nästa vecka. Så har dom alltid varit.
Du kan tro det men har du läst rapporten?
Det är ett misstag att basera historisk kursutveckling som sitt enda investerings beslut och särskilt när fundamenta har ändrats. Jag ligger troligen lång i aktien och har inte för avsikt att daytrada utan snarare köpa mer om den går ned.
Men grattis till vinsten!
Citera
2023-05-12, 20:04
Avslutad
Citat:
Du kan tro det men har du läst rapporten?
Det är ett misstag att basera historisk kursutveckling som sitt enda investerings beslut och särskilt när fundamenta har ändrats. Jag ligger troligen lång i aktien och har inte för avsikt att daytrada utan snarare köpa mer om den går ned.
Men grattis till vinsten!

Nej, jag har inte läst rapporten. Jag grundar allt på historiska händelser.
Varje gång Storskogen har gått upp på grund utav en riktigt fin rapport, så går dom ned senare.

Tro mig! Det har hänt alla gånger. Jag säger inte att Storskogen kommer gå till 6 kr. Nej nej. Men kanske 10 kr nästa vecka låter rimligt.

Tackar så mycket! Storskogen kommer öka i framtiden. Helt klart. Juden Daniel Kaplan vet precis hur man gör
Citera
2023-05-17, 17:06
Medlem
Tillfälligt ur aktien efter ett stort insyns sälj. Han skulle ju köpa hus och det förstår man ju fast det måste vara ett fint ett för runt 60 miljoner? Å andra sidan ligger han tydligen tungt kvar. Vad man vill se är väl snarare insyns köp på dessa nivåer.
Jag passa på att ta hem lite vinst också men tror den kan bli bra med tiden och gillar ändå att den är diversifierad.
Senast redigerad av Truefighter 2023-05-17 kl. 17:09.
Citera
2023-05-24, 12:29
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Tillfälligt ur aktien efter ett stort insyns sälj. Han skulle ju köpa hus och det förstår man ju fast det måste vara ett fint ett för runt 60 miljoner? Å andra sidan ligger han tydligen tungt kvar. Vad man vill se är väl snarare insyns köp på dessa nivåer.
Jag passa på att ta hem lite vinst också men tror den kan bli bra med tiden och gillar ändå att den är diversifierad.
Det var ett klokt beslut.Det kommer inte att ångra.Tror du på aktien går de säkert att köpa tillbaks fler för samma pengar.
Storskogen är alldelse för högt värderad just nu enligt många.De verkar ha rätt med tanke på en nedgång just nu med -6,71%.Det är bara början enligt många.
Finns det någonting som talar emot?
Själv tänker jag inte köpa.Jag köpte trots varningar förut och de va inte bra.
Citera
2023-05-25, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Det var ett klokt beslut.Det kommer inte att ångra.Tror du på aktien går de säkert att köpa tillbaks fler för samma pengar.
Storskogen är alldelse för högt värderad just nu enligt många.De verkar ha rätt med tanke på en nedgång just nu med -6,71%.Det är bara början enligt många.
Finns det någonting som talar emot?
Själv tänker jag inte köpa.Jag köpte trots varningar förut och de va inte bra.
Jag köpte in mig lite igen. Varför tycker du aktien är högt värderad nu enligt dig och vilka är de andra som tycker det? Den var högt värderad tidigare det håller jag med om!
De gasar inte på nu och säljer av två bolag för att minska skulden. Jag tror att de har fokus men sen är Storskogen ett ungt bolag på börsen med lite historik.
Citera
2023-06-14, 23:21
Medlem
Storskogen har emitterat obligationer för 2 miljarder som man får slanta 3 mån Stibor + 687,50 baspunkter för i ränta, ~10,6 % nu. Inte billigt att låna nu med kasst kreditbetyg...
Citera
2023-06-17, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Storskogen har emitterat obligationer för 2 miljarder som man får slanta 3 mån Stibor + 687,50 baspunkter för i ränta, ~10,6 % nu. Inte billigt att låna nu med kasst kreditbetyg...
Nej! Och det är inte optimalt och vad mer vill du säga?
Citera
2023-06-18, 19:36
Medlem
nattekniks avatar
Jag tror historien upprepar sig, och att Storskogen kommer att fortsätta sjunka fram till början på augusti, för att sedan vända uppåt igen. Troligen kommer den dock inte sjunka lika mycket som mellan de två tidigare rapporterna. Frågan är vad nästa rapport levererar, och om lågkonjukturen har satt små eller stora spår i siffrorna. Jag gissar på låga förväntningar av marknaden, men att dom återigen överraskar positivt.
Det jag vill se är lägre skuldsättning i nästa rapport.
Citera
2023-06-18, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Jag tror historien upprepar sig, och att Storskogen kommer att fortsätta sjunka fram till början på augusti, för att sedan vända uppåt igen. Troligen kommer den dock inte sjunka lika mycket som mellan de två tidigare rapporterna. Frågan är vad nästa rapport levererar, och om lågkonjukturen har satt små eller stora spår i siffrorna. Jag gissar på låga förväntningar av marknaden, men att dom återigen överraskar positivt.
Ett troligt scenario du målar upp och de kommer troligen jobba mycket mer nu för att sänka skulden.
Citera
2024-02-15, 12:46
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik

Citat:
Ett troligt scenario du målar upp och de kommer troligen jobba mycket mer nu för att sänka skulden.
Orkar inte titta på bolagsrapporten.Vad anser ni om Storskogen och rapporten?
Ny bottennoteringen för Storskogen.
Det känns bra att inte ha några kvar.
Citera
2024-02-15, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Orkar inte titta på bolagsrapporten.Vad anser ni om Storskogen och rapporten?
Ny bottennoteringen för Storskogen.
Det känns bra att inte ha några kvar.
De behöver bevisa sig lite mer och det kan nog dröja? Rapporten var ingen höjdare och jag avvaktar köp (igen). Dock såg kassaflödet okej ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in