2024-04-11, 15:50
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Ja, hans prio borde ha varit att hans barn hölls borta från sån skit, inte att spela hjälte.

Tror man att det är viktigare att stå upp mot packet än att freda sitt barn så gör man en jävla missbedömning.
Fast han bodde i området och då är det att freda sin son genom att försöka få bort packet från området.
Om fler gjorde som honom så skulle det blir väldigt svårt för gängen att kränga narkotika öppet.
Citera
2024-04-11, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yazid21
Fint av buspojkarna att man skonade 12-åringen och att han inte blev avrättad han med…

Nu tror jag skottet gått av misstag i tumultet då bo försökte ta vapnet från gärningsmannen.

Det rättfärdigar absolut inget i denna hemska situationen som blev.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
...när man har sitt barn med sig?

Jag kan förstå att det tillslut slår slint i skallen, absolut. Om du ser gäng som parasiterar titt som tätt så kan jag tillslut förstå att man får nog och agerar mer känslosamt. Jag hade inte gjort det för jag är en extremt rationell person men känslor kan man inte styra över.

Ansvaret faller på gängen, inte pappan.

Det känns rätt patetiskt att sitta och klandra pappan för att han tog en risk. Snarare är denna tragedi en symbol för hur bedrövlig kriminaliteten har blivit.

Det är som om du skulle se någon bli misshandlad. Vissa springer därifrån på en gång men vissa blir så bedrövade att de känner att de måste ingripa.
Citera
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Massor med människor i Skärholmen bör veta vilka småblattar som ingår i det där gänget som hänger i gångtunneln. Det är nog bara en tidsfråga tills gärningsblatten är gripen. Hoppas han är över 18 så att det blir ett kännbart straff.
Ja många vet säkert. Hur många av dem vill riskera livet?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chockneger
Vilken neger är det som ansvarar för Skärholmen och har polisen påbörjat tortyr av honom ännu?

Temesgen aka Benji.
Citera
2024-04-11, 15:52
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Om det nu inte sitter någon i polisledningen som tar "politiska hänsyn" borde det här klaras ut tämligen snabbt. Den mördade Mikael Janicki hade flera gånger tagit kontakt med polisen angående den här gruppen eftersom de sålde knark i Skärholmen. Mikael var missnöjd över att polisen "aldrig gjorde någonting" åt problemen.

Gärningsmännen är "locals" och säljer knark åt den gruppering som för närvarande behärskar Skärholmen - förmodligen Benjis springare, alltså.

Mycket lätt att veta vilka det var som stod där nere vid gångtunneln och trakasserade Mikael och hans son. Kanske lite svårare att veta exakt vem som höll i vapnet.

Pinsamt också för polisen att just den som upprepade gånger anmält droghandel nu har blivit mördad. Den lokala polisen har inte följt upp Mikaels anmälningar och förmodligen tyckt att han var "jobbig". Nu ledde deras letargiska syn på gängaktiviteterna i området till att en en hedervärd medborgare mördades och att en tolvårig pojke blev faderlös. Detta riskerar att "politisera" utredningen.

Jag tycker f ö att det verkar finnas stål i pojken. Han ser sin far få ansiktet bortskjutet, men ringer per omgående till polis, samt därefter till sin farmor (Mikaels mamma) och berättar vad som har hänt. Sonen kommer snart att växa upp och bli en man. Kanske han inom en snar framtid själv kommer att skipa rättvisa och inte hamna i socialpsykologernas "PTSD-träsk"?

Kudos till pojkens föredömliga agerande, tragiskt för honom och de anhöriga i vilket fall.
Hoppas han tar sig igenom detta🙏
Citera
2024-04-11, 15:52
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ch det normala är att de drar vapen och börjar att skjuta?

Kanske inte skjuta men de är fler än honom, de kan han andra vapen på sig än pistol, de kan snabbt ringa och få förstärkning.

Hade BO vapen på sig och kunnat snabbt få dit några hårda kompisar, ja då hade oddsen sett lite bättre ut.

Antagligen så provocerade GM BO och hans son när de passerade. Att de vågar provocera innebär att de har någon form av fördel i styrkeförhållandet. Annars hade de aldrig vågat. Du ser aldrig sådana typer gå på personer som bedöms som jämbördiga eller har någon form av övertag.
Citera
2024-04-11, 15:53
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulaa
Hans syster säger till expressen att han var mycket känslig och undvek att läsa om skjutningar och sånt.
Kanske därför han inte trodde dom var kapabla till att skjuta nån som konfronterar dom?
https://www.expressen.se/tv/nyheter/sverige/systern-till-mordade-pappan-han-gillade-inte-orattvisa/

Den där systern försvarar i princip att missfoster får bete sig. "Jag förstår om dom blev rädda eller kränkta", "Jag är inte arg".

Hoppas på chock, för sådär dum i huvudet får man fan inte vara om man är syster till någon som just blivit skjuten i huvudet utan anledning.
Citera
2024-04-11, 15:53
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haman143
Temesgen aka Benji.

Han kan plockas väldigt lätt, om man vill…
Citera
2024-04-11, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Nu tror jag skottet gått av misstag i tumultet då bo försökte ta vapnet från gärningsmannen.

Det rättfärdigar absolut inget i denna hemska situationen som blev.
Det är vad sandnegrerna sitter och intalar sig själva just nu. Ett skott går inte av "av misstag". För att skottet ska gå av så måste vapnet vara osäkrat, och är det osäkrat så har man för avsikt att skjuta. Inget annat är rimligt att påstå.
Citera
Medlem
sanahs avatar
Någon som vet vilket gäng ungdomarna sannolikt tillhör?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast han bodde i området och då är det att freda sin son genom att försöka få bort packet från området.
Om fler gjorde som honom så skulle det blir väldigt svårt för gängen att kränga narkotika öppet.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Jag kan förstå att det tillslut slår slint i skallen, absolut. Om du ser gäng som parasiterar titt som tätt så kan jag tillslut förstå att man får nog och agerar mer känslosamt. Jag hade inte gjort det för jag är en extremt rationell person men känslor kan man inte styra över.

Ansvaret faller på gängen, inte pappan.

Det känns rätt patetiskt att sitta och klandra pappan för att han tog en risk. Snarare är denna tragedi en symbol för hur bedrövlig kriminaliteten har blivit.

Det är som om du skulle se någon bli misshandlad. Vissa springer därifrån på en gång men vissa blir så bedrövade att de känner att de måste ingripa.

Citat:
Ursprungligen postat av Jesko
En 12åring är ganska vuxen eller tycker inte du det. Tog min oskuld just då så kände mig mer vuxen än de flesta myndiga 18åringar som fortfarande inte fått till det.

Han kanske hade större bollar än dig. Något du kan ta en fundering över
Nej, det är inte modigt att riskera sitt barns liv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in