2024-04-11, 15:23
Medlem
Babbelurings avatar
Va sjukt m•cke j•nicki han är born n raised i vårberg. Lugn kille som gick i vårbergskolan. Polack.
Citera
Medlem
Stackars pojke som behövde bevittna skiten, men vad är det för en jävla dåre som börjar konfrontera gäng när man har sitt barn med sig? Han började jiddra och försökte ta deras vapen står det i tidningen

Lite Darwin awards...
Citera
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daxvaxpax
Om snuten hade gjort en visitationszon i Skärholmen och lagt tid på att dagligen muddra glinen så hade nog gänget inte haft någon picka och ingen hade blivit skjuten.

Ställer de sig inte bara utanför zonen då och kränger droger då tror du?
Citera
2024-04-11, 15:25
Medlem
Lite från Ab:

”Uppgifter: Hade kontaktat polisen:

”Mikael hade länge upprörts över kriminaliteten i området, och ville ha bort gänget som åkte runt med sina cyklar och sålde narkotika.
Enligt Aftonbladets uppgifter hade han även varit i kontakt med polisen och uttryckt sin oro för gänget. Mikael ville inte att hans son skulle växa upp i en miljö med narkotika och dödsskjutningar.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0QwPvA/mikael-39-skots-till-dods-framfor-sin-son
Citera
2024-04-11, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Snuten är väl rörlig
Citera
2024-04-11, 15:26
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Bo hade tidigare kontaktat polisen angående gänget som åkte runt och sålde droger i området tydligen enligt Aftonbladet.

Uppgifter: Hade kontaktat polisen

Mikael hade länge upprörts över kriminaliteten i området, och ville ha bort gänget som åkte runt med sina cyklar och sålde narkotika.

Enligt Aftonbladets uppgifter hade han även varit i kontakt med polisen och uttryckt sin oro för gänget. Mikael ville inte att hans son skulle växa upp i en miljö med narkotika och dödsskjutningar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0QwPvA/mikael-39-skots-till-dods-framfor-sin-son

Om det nu varit allmänt känt att dessa killar säljer narkotika undrar jag varför dom inte fått vistelseförbud som vissa individer fått i Rågsved. Det har ju haft god effekt där. Måste ju isåfall vara att killarna är så pass unga i detta fallet, under 15, vilket gör att man ej kan använda lagen om vistelseförbud.

Fy fan. En man som kontaktat polisen och försökt få bort avskummet....och så här slutade hans liv.
Citera
2024-04-11, 15:31
Medlem
Strumppappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
De verkar tro de är untouchable, att de är säkra för de är födda här.

Finns bara en väg ut ur detta och det är att statuera exempel genom att få ut flockledarna och deras familjer ur landet via föräldraansvaret.

Jag har varit skeptisk till upphävande av medborgarskap, har man fått det ska landet som gett en det ta ansvar för en. Men det börjar bli klart nu att detta instrument måste användas för att stämma i bäcken. Har dessa människor dubbla pass och medborgarskap ska grov kriminalitet leda till att man sätts på första flyg hem och upphävande av ens medborgarskap.
Citera
Medlem
knark-kungens avatar
En stor sorg för landet, har man gripit någon misstänkt gm eller blir även denna skjutning olöst?
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
När jag uttryckte samma åsikt så haglade det hat mot mig.

Han gjorde en grov missbedömning där. Mitt hjärta går till stackars pojken. Vilken trauma.
Vilken missbedömning? Han stod upp mot packet, ansvaret ligger på de kriminella som sköt.
Citera
2024-04-11, 15:32
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Säkert men polisen kommer än lättare kunna plocka vapen och droger av kurirer och packåsnor.
Citera
2024-04-11, 15:33
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
När jag uttryckte samma åsikt så haglade det hat mot mig.

Han gjorde en grov missbedömning där. Mitt hjärta går till stackars pojken. Vilken trauma.

Du har naturligtvis ingen aning om vad som var rätt eller fel bedömning. Om någon riktar ett skjutvapen mot dig, är det smart att backa eller vända då? Ett skjutvapen kan ju tyvärr skjuta dig i ryggen, på avstånd, medan du springer. En mer logisk reaktion är att försöka ta vapnet ifrån gärningsmannen, så att denne inte längre kan använda vapnet.
Citera
2024-04-11, 15:34
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vilken missbedömning? Han stod upp mot packet, ansvaret ligger på de kriminella som sköt.

Missbedömningen att det föreligger risker med att konfrontera ett gäng som bär vapen. Och dessutom har sitt barn med sig. Det skulle vara bättre om han gick sin väg och ringde polisen istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in