2024-04-11, 15:34
Medlem
Strumppappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
När jag uttryckte samma åsikt så haglade det hat mot mig.

Han gjorde en grov missbedömning där. Mitt hjärta går till stackars pojken. Vilken trauma.

Darwin awards ska vara till för idioter som gör objektivt dåliga grejer, inte för personer som genuint försökt visa civilkurage och göra det som är rätt. Klart för sonens skull skulle han nog ha gått därifrån och att det var jävligt riskabelt, men han är inte en idiot för att han stått upp emot kaosinvandrare.
Citera
2024-04-11, 15:35
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Missbedömningen att det föreligger risker med att konfrontera ett gäng som bär vapen. Och dessutom har sitt barn med sig. Det skulle vara bättre om han gick sin väg och ringde polisen istället.

Det låter som han gjort det förut, flera gånger, utan att något hänt. Tror du poliser bryr sig om verbalt bråk eller? Polisen i luren frågar "Skadade han dig? hotade han dig? Okej, varför anser du att de är ett problem då? Ring oss igen om nåt mer händer".
Citera
2024-04-11, 15:37
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Du har naturligtvis ingen aning om vad som var rätt eller fel bedömning. Om någon riktar ett skjutvapen mot dig, är det smart att backa eller vända då? Ett skjutvapen kan ju tyvärr skjuta dig i ryggen, på avstånd, medan du springer. En mer logisk reaktion är att försöka ta vapnet ifrån gärningsmannen, så att denne inte längre kan använda vapnet.

Är du korkad eller? BO hade gått fram, tjafsat och konfronterat gänget innan ens ett vapen kom in i bilden. Hade han bara gått sin väg tillsammans med sonen hade det inte eskalerat och mynnat ut i denna tragiska händelsen.

Och innan någon försöker förvränga det till att jag på något försöker påstå att det är BOs fel så är det ABSOLUT INTE det jag hävdar. Han gjorde en grov missbedömning bara. Detta borde aldrig ha skett oavsett.
Citera
2024-04-11, 15:38
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag tycker f ö att det verkar finnas stål i pojken. Han ser sin far få ansiktet bortskjutet, men ringer per omgående till polis, samt därefter till sin farmor (Mikaels mamma) och berättar vad som har hänt. Sonen kommer snart att växa upp och bli en man. Kanske han inom en snar framtid själv kommer att skipa rättvisa och inte hamna i socialpsykologernas "PTSD-träsk"?

Fast det är väl ofta de som agerar rationellt i situationen som sen får diverse besvär senare i livet?
Citera
2024-04-11, 15:38
Medlem
Citat:
När jag uttryckte samma åsikt så haglade det hat mot mig.

Han gjorde en grov missbedömning där. Mitt hjärta går till stackars pojken. Vilken trauma.
Ja, hans prio borde ha varit att hans barn hölls borta från sån skit, inte att spela hjälte.

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vilken missbedömning? Han stod upp mot packet, ansvaret ligger på de kriminella som sköt.
Tror man att det är viktigare att stå upp mot packet än att freda sitt barn så gör man en jävla missbedömning.
Citera
2024-04-11, 15:39
Medlem
Citat:
Är du korkad eller? BO hade gått fram, tjafsat och konfronterat gänget innan ens ett vapen kom in i bilden. Hade han bara gått sin väg tillsammans med sonen hade det inte eskalerat och mynnat ut i denna tragiska händelsen.

Och innan någon försöker förvränga det till att jag på något försöker påstå att det är BOs fel så är det ABSOLUT INTE det jag hävdar. Han gjorde en grov missbedömning bara. Detta borde aldrig ha skett oavsett.

Han visste ej om att de hade vapen.
Citera
2024-04-11, 15:39
Medlem
Citat:

Det hade aldrig hänt i ett etniskt homogent Sverige. Orsaken till varför detta hände är för att vi släppt in blattar i landet.
Citera
2024-04-11, 15:41
Medlem
Erik Östs avatar
Kanske den här pappan fortfarande hade varit vid liv och god vigör om det inte varit så att våra flata politiker i deras i åratal långa beslutsångest över visitations-zoner hade funnits.

Tunneln såg ut som en klockren visitations-zon!
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
"Situationen" kan ju ha varit att BO tjyvades lite med ett par snorungar. Hur skulle han ha vetat att de var beväpnade? Tjyvas med skitungar gör jag minst en gång i månaden, och jag sprintar inte därifrån varje gång. Borde jag göra det?

Senaste vittnesmålet jag läst är följande:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0QwPvA/mikael-39-skots-till-dods-framfor-sin-son

Som det ser ut idag får man nog räkna med att snorungar är beväpnade - särskilt i områden som Skärholmen.

Vad du borde göra eller inte göra får du själv bestämma om.

Jag vill inte obeväpnad och tillsammans med barn hamna i dispyt med några förortsgangster.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatPaella
Han visste ej om att de hade vapen.

Skjuten mitt i ansiktet. Detta liknar en ren och skär avrättning.
Citera
Medlem
Jag kan förstå att man som pappa tillslut får nog och agerar mer impulsivt och tar en risk. Det är verkligen tröttsamt med alla skjutningar och att se olika gäng hänga i olika trakter.

Det krävs en samlad insats ifrån alla riksdagspartier och man måste helt släppa på det partipolitiska käbblet.

Det krävs stenhårda och smarta åtgärder. Framförallt krävs det tuffa tag. Riktigt tuffa tag.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-04-11 kl. 15:45.
Citera
2024-04-11, 15:42
Medlem
superfreak94s avatar
Citat:

Han konfrontera??? Håll käften bara fucking idiot, enligt uppgifter så hade pappan och sonen kommit cyklande, DOM blir angripna av gänget, pappan säger ifrån, nån feg liten fitta drar vapen, och sen blir han mördad. Seriöst håll käften din korkade skenhelig falska kärring!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in