Citat:
Ursprungligen postat av
polskzclager245
Jag gjorde test 1 idag för lokförare TCC. Det är ju två tester till och sen ett läkarbesök om jag förstått rätt? Kan någon snälla berätta vad som sker hos läkaren?
Kommer den behöva tillgång till ens journal?
Spelar det någon roll om man har asperger?
Kommer dom vilja ha pissprov och isf - Spelar det någon roll om man har tex Imovane vid behov till natten?
Jag har endel ångest och haft endel med psykiatrin att göra men jag vet att det inte kommer påverka mig om jag skulle bli lokförare. Bör jag låtsas som att jag aldrig haft problem med psykisk ohälsa? (Eller dom kanske inte undrar om det?)
Vill gärna veta allt om det här pga vill inte betala för tre olika prov ifall det redan nu är kört och får ett nej av läkaren.
Tacksam för all möjlig info!!
Yes, det är test 2 på plats och sedan besöker du psykolog och ytterligare tester vid 3e besöket.
Du SKA nämna att du har aspberger om du har det som diagnos, det spelar nödvändigtvis ingen roll men det krävs nått extra dokument ihop med läkarundersökningen.
Du SKA även nämna för psykolog om ev psykisk ohälsa. Han kommer även fråga mkt om det och kommer läsa av dig väl oavsett. Det är ju psykologens jobb att avgöra om man är lämplig
Vid läkarundersökning kommer du göra allt. Pissprov, blodprov, blodtryck, EKG etc etc. Allt sparas i journal hos läkaren.