Citat:
Ursprungligen postat av
Vildesvinn
Dogge VILL nog vara snäll. Han funderar nog mycket på att vara det. Men jag tror att något, eller rätt mycket, fattas i honom. Men jag tror inte att han har aspergers/autism då han ändå verkar så glad och uppåt. Adhd kanske? För han verkar inte SE eller UPPFATTA andra så som andra gör. Han var med i något jippoprogram där kändisar skulle tävla i agility(hinderbana för hundar) med sina hundar. Då hade han med en liten överviktigt(vanvårdad), apatisk chihuaua som nog fick alla andra hundvänner att bli bekymrade över hur HUNDEN mådde? Men Dogge bara flinade och verkade tro att hunden mådde bra. Alla andra hundägare hade tagit hunden till veterinären, men han tog den till något jippoprogram där den skulle prestera i att vara glad och snabb...
Han verkar dock för slö för att ha adhd och inte initiativlös som add. Men jag vet inte? Jag får för mig att han ÄR snäll men att ja..."Hissen går inte helt upp" men ändå absolut inte förståndshandikappad. Bara att han saknar förståelse/medvetenhet om andra, även om han vill vara snäll. Och i detta fall som att han ville berätta en rolig anekdot men hade aldrig tidigare reflekterat över innebörden och än mindre kring hur andra skulle uppfatta det han sade. Han ville bara vara rolig. Att folk skulle säga "Shit, Dogge! Vad cool han är...".
Den här senaste blundern (+ 1000 andra blundrar) talar starkt för att Dogge har en dubbel problematik.
Han beter sig som man väntar sig att en 50-årig blandmissbrukare med ADHD ska bete sig.
Stannat i tonåren check
Brist på inlevelse i andra och omgivningen check
Brist på verbalt filter check
Dålig självinsikt check
Intellektuellt slö trots normal IQ check
Oförmåga att hantera fakta check
Dålig impulskontroll check
Jag är inte alls förvånad över denna tälthistoria. Jag tycker att storyn om tjejen och tältet är vad man väntar sig av Dogge, som har blivit fett patetisk.