2024-04-07, 22:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
En intervju med Dogge - du tar ju han på hans ord.

- När jag var liten fick jag alltid höra att man inte kunde rappa på svenska, det var "Yey bitches, I kill you with my uzi". Jag tyckte att de var skittöntiga, värsta nördarna, och de tyckte att vi som rappade på svenska var B.

Poängen med texten: Han var kring 7 år när han började med rappen - 'liten'.

- När jag tänker på det nu skulle jag ju inte ha gått på deras fint och låtit dem hetsa mig, men jag var en ung, testosteronstinn rappare. (också i texten precis innan: Det var så på 90-talet, poliser kunde vräka ur sig vad som helst och jag sa det till dem, "säger ni svartskalle en gång till så boxar jag".)

Poängen med texten: På 90-talet var han minst 15 år - 'ung'.

Värt att fundera på - just hans formulering med orden 'liten' och 'ung'. Som du säkert minns, så sa han 'ung' i sin berättelse.

Länk: https://www.expressen.se/noje/dogge-doggelito-jag-blev-inget-monster/

Va? Alltså du är helt snurrig, du länkar en artikel från 2013!! Och tror att den bevisar att du tolkar honom rätt (dvs något helt annat än det han sagt) 2024?!
Är du medveten om att din iver att döma och slå knut på dig själv för att hitta bevis som inte håller är på precis samma nivå som galningarna som bedrev häxjakt på 1600-talet?!
Det gäller den där gruppen Dogge skulle vara ”förband” till som nu brutit med honom (Que?!) Vet inte vad de heter, 5 bokstäver, aldrig hört talas om dem. Latin Kings är ikoner, Dogge är en nationalklenod. Fan, så pinsamt för alla som kommer ut som reinkarnerade häxbrännande präster och galna bybor på 1600-talet…
Citera
2024-04-07, 22:55
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Va? Alltså du är helt snurrig, du länkar en artikel från 2013!! Och tror att den bevisar att du tolkar honom rätt (dvs något helt annat än det han sagt) 2024?!
Är du medveten om att din iver att döma och slå knut på dig själv för att hitta bevis som inte håller är på precis samma nivå som galningarna som bedrev häxjakt på 1600-talet?!
Det gäller den där gruppen Dogge skulle vara ”förband” till som nu brutit med honom (Que?!) Vet inte vad de heter, 5 bokstäver, aldrig hört talas om dem. Latin Kings är ikoner, Dogge är en nationalklenod. Fan, så pinsamt för alla som kommer ut som reinkarnerade häxbrännande präster och galna bybor på 1600-talet…

Han var fortfarande sig själv 2013.

Häxjakt på 1600-talet.. på en Flashback tråd, haha. Knappast Flashback som påverkar hans liv. Du borde inrikta dig på dom som faktiskt har brutit med honom, du vet, i verkliga livet.

Det är som sagt intressant med hans personliga formuleringar; speciellt i en tidigare intervju, jämfört nu i hans nyaste berättelse - då många diskussioner här i tråden är just ’var han verkligen så liten då’.

Du kanske kan själv starta en kampanj i verkliga livet - backa honom, då du brinner så mycket för det.
Citera
2024-04-07, 22:59
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annieluuv
Jag minns hur jag vid ett tillfälle när jag var ca 15 år gammal (sent 90-tal) och gick i en gångtunnel i Bergsjön i Göteborg, och ett gäng invandrarkillar (ca 10 stycken) i åldrarna 8-13 omringade mig och stoppade händerna i trosorna och BHn på mig, juckade mot mig, och hur mycket jag än sparkade och slog så fick jag inte bort de här små äcklena för de var så många.

Har i efterhand jämfört händelsen med de små dinosaurierna som har ihjäl Peter Stormare i Jurassic Park 2.

Det var massa små äckelhänder som dök upp överallt och det var fan inte lätt att slå sig fri för dom var så många, trots att jag var äldre.

Om någon vill kalla mig pedofil för att jag var 15 år när jag blev utsatt för de här små kräken så får jag väl bara lov att säga grattis, vad skönt att ni aldrig varit en ung tjej i förorten.

Enligt alla som inte förstår att det Dogges gäng sysslade med var tjatsex så är du antagligen pedofil. Enligt dom med lite hjärnceller så är du ett brottsoffer.
Citera
2024-04-08, 01:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersonalSeasoning
I detta fall är jag på mediafeministernas sida.
Alla som bor bland eller rör sig runt blattar vet om deras kvinnosyn som de också för över på barnen. Jag har bevittnat hur små förortsblattar terroriserat sin omgivning, fysiskt och psykiskt.

När man läser inlägg som ditt så kan man kan fråga sig om det finns rasism i botten när det gäller mediafeministernas sjuka drev mot D"gge?

Din nedlåtande människosyn på invandrare som du kallar blattar lämnar mycket att önska.

D*gge har knappast något att göra med dina egna personliga erfarenheter av invandrare.
Citera
2024-04-08, 05:39
Medlem
Citat:
Det är han verkligen inte, han är begåvad, du kanske inte ligger så bra till själv?

Citat:
Ursprungligen postat av SmokeFree
Lite offtopic men i en annan intervju så pratar han om hur han tafsa på en Påtänd Anna Nicole Smith som senare dog i en överdos. https://nyheter24.se/noje/kandisar/748359-dogge-anna-nicole-smith-sog-av-mig jag har lyssnat på många poddar och intervjuer Peddolito har gjort många. I de flesta så är hans tidsperspektiv helt off . Han säger nästa alltid fel ålder om allt typ. Han vet knappt hur gammal han var när hans första dotter föddes. Är säker på att han var mycket äldre när TältÖvergreppen skedde. Peddolito har gjort för Sverige vad Atombomben gjorde för Hiroshima

Han vet inte heller hur gammal hans dotter var när dotterns mamma och hans fru dog. Det är konstigt, det borde vara något man absolut minns. Men dottern var TYP 2-3 år. Och han var typ femton i det som står i din länk.

Citat:
Dogge: "Anna Nicole Smith sög av mig"
Publicerades: 19 Jun 2013, 20:18
Nyheter24
Douglas "Dogge Doggelito" Léon avslöjar att han haft en flört med skandelmodellen och artisten Anna Nicole Smith.
– Hon sög av mig när jag var typ 15 år, säger han i ett nytt avsnitt av "På middag hos Hannah & Amanda".

Det känns inte så fräscht att ta med sina barn till artister med såna här historier. "Vad är suga av för något pappa?"
Citera
2024-04-08, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Han var fortfarande sig själv 2013.

Häxjakt på 1600-talet.. på en Flashback tråd, haha. Knappast Flashback som påverkar hans liv. Du borde inrikta dig på dom som faktiskt har brutit med honom, du vet, i verkliga livet.

Det är som sagt intressant med hans personliga formuleringar; speciellt i en tidigare intervju, jämfört nu i hans nyaste berättelse - då många diskussioner här i tråden är just ’var han verkligen så liten då’.

Du kanske kan själv starta en kampanj i verkliga livet - backa honom, då du brinner så mycket för det.

Ja jag tycker också att de som bryr sig borde hyra en lokal och betala Dogge för att lira en kväll. Minst en kväll, helst flera. Fattar inte varför de inte tar sig samman och dessutom ger feminininisterna en känga också då. Ni kan inte cansla vår kompis!
Citera
2024-04-08, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
De andra artisterna (som bojkottar honom) är fegisar och ynkryggar som böjer sig för mediafeministerna.

D*gge har delat med sig av en händelse som ägde rum på 80-talet, det är närmast skrattretande att någon ens låtsas bli upprörd över detta.

Själv är jag inte ett dugg upprörd över vad han sagt eller gjort. Det är mig helt likgiltigt. Det är själva utvecklingen kring detta som intresserar mig. Men däremot förstår jag de artister som valt att uppträda i sommar för sin försörjning. De flesta föräldrar vill inte att han ska vara där och dra ner stämningen. De vill ha en okomplicerad rolig kväll med sina barn.
Citera
2024-04-08, 07:25
Avslutad
Citat:
När man läser inlägg som ditt så kan man kan fråga sig om det finns rasism i botten när det gäller mediafeministernas sjuka drev mot D"gge?

Din nedlåtande människosyn på invandrare som du kallar blattar lämnar mycket att önska.

D*gge har knappast något att göra med dina egna personliga erfarenheter av invandrare.

Om det finns. De är ju grova antisemiter som uttrycker sig likadant som NMR om judar. De är absolut rasister. Delande av antisemitiska konspirationsteorier och uppmuntrande till folkmord i Israel.
Soran Ismail fick hela sin karriär förstörd för att nån tjej sa att hon tyckte han sa något respektlöst under sex typ 10 år tidigare. Paolo Roberto också. Mikael Persbrandt däremot, ett svin på riktigt blev aldrig cancelad. Inte heller Mr Cool som skrev pedofiltexter och tjänade pengar på. Men så är dem inte kurder, italienare och halv-Venezuelaner som vuxit upp i Botkyrka.
Gängkriminella våldtäktsmän, torterare, misshandlare och mördare är däremot väldigt ok och t.o.m. hjältar, men de har väl rätt ålder och utseende för att objektifieras som sexobjekt tills de fyllt 35 eller gått upp i vikt. Soran är ju inte direkt någon pretty boy och Roberto med sin halvflint och Dogge med lite trivselvikt och medelålder faller ur nåder.

Sen garanterar jag att dessa så kallade feminister själva någon gång sagt något respektlöst under sex, inte minst om de haft sex med andra tjejer. De har garanterat tafsat på både killar och tjejer och tjatat om hångel och sex nån gång i livet. Saknas bara att deras ”offer” ska gå ut och metooa dem för att de nöp någon i rumpan på julfesten 2009 eller tjatade om en kyss på en after work 2012.
Citera
2024-04-08, 07:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Själv är jag inte ett dugg upprörd över vad han sagt eller gjort. Det är mig helt likgiltigt. Det är själva utvecklingen kring detta som intresserar mig. Men däremot förstår jag de artister som valt att uppträda i sommar för sin försörjning. De flesta föräldrar vill inte att han ska vara där och dra ner stämningen. De vill ha en okomplicerad rolig kväll med sina barn.

Föräldrar och barn??!!! Gå på Leos lekland, stranden, Legoland, Astrid Lindgrens värld osv. Inte fan ska de diktera vilka artister som får existera i Sverige med ursäkten att deras 3-10åringar skulle bry sig. Inte fan lyssnar barn 2024 på Latin Kings och Lotta Engberg, de vill se Koreanska pop-pojkar och Marcus och Martinus, lägg av. ”Föräldrarna” vill isåfall bara ha en ursäkt att bedriva häxjakt.
Tror dock inte majoriteten av ”föräldrarna” vill förstöra Dogges liv, det är andra, okända, artister som är avundsjuka på Dogges karriär som passar på att ”bryta” med honom och sen vissa elaka Krösa-Major som alltid har en fackla och hö-gaffel redo att ge sig ut med på internet när det vankas mass-psykos och lands-mobbning av något nytt offer.
Citera
2024-04-08, 07:45
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Föräldrar och barn??!!! Gå på Leos lekland, stranden, Legoland, Astrid Lindgrens värld osv. Inte fan ska de diktera vilka artister som får existera i Sverige med ursäkten att deras 3-10åringar skulle bry sig. Inte fan lyssnar barn 2024 på Latin Kings och Lotta Engberg, de vill se Koreanska pop-pojkar och Marcus och Martinus, lägg av. ”Föräldrarna” vill isåfall bara ha en ursäkt att bedriva häxjakt.
Tror dock inte majoriteten av ”föräldrarna” vill förstöra Dogges liv, det är andra, okända, artister som är avundsjuka på Dogges karriär som passar på att ”bryta” med honom och sen vissa elaka Krösa-Major som alltid har en fackla och hö-gaffel redo att ge sig ut med på internet när det vankas mass-psykos och lands-mobbning av något nytt offer.

Du är verkligen för häxjakter, haha.

Vill vissa inte samarbeta med Dogge - så vill dom inte, och dom behöver inte. Det måste du på en viss nivå respektera som människa. Ingen har sagt att Dogge inte får existera i Sverige. Han får helt enkelt hitta andra att samarbeta med, som vill samarbeta med honom. It's not that deep.
Citera
2024-04-08, 11:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf

Det är inga föräldrar med småbarn som går på den där punkgruppens spelningar, D*gge skulle vara förband men nu har de dumpat honom.
Citera
2024-04-08, 12:25
Medlem
Citat:
Det är inga föräldrar med småbarn som går på den där punkgruppens spelningar, D*gge skulle vara förband men nu har de dumpat honom.

Skulle vi dumpa alla artister som begått moraliska klavertramp på Dogges nivå, skulle vi behöva dumpa 99% av artisterna i Sverige.

Ska man slakta Dogge, är historien om tältet och tjejkompisen relativt ointressant, om man jämför med Dogges knarkliberala livsstil.

Han puffar drake som en skorsten och har framträtt offentligt när han är duktigt fjuttad på affe eller kola.

Åratal innan den senaste klantigheten var han en dålig förebild för minderåriga.

Jag har försvarat Dogge i flera år men även jag tvingas acceptera att han är blåst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in