2024-04-05, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Hmm okej. Menar du 2024? Men om jag testar nu och åker dit igen, är det inte rätt stor risk för husis då eller kanske krävs lite mer? Jag är helt ostraffad, har inte ens en fortkörning eller nånting och finns väl folk med tungt register som fått beslag flera gånger utan att man har resurser nog för husis? Jag tänker inte skicka mjöl till mig själv haha, var mest bara nyfiken på om det kom fram.

Jag har av just den anledningen alltid lagt beställningar på lördagar eller söndagar. Den här leveransen var för typ 6v sen dessutom. Jag har bara lagt 3 beställningar på typ 5mån. Sen kom ju ett "knarkbrev" brev idag igenom men det innehöll något helt annat som är betydligt lättare att gömma.

Rätt sent på 2023 (under den riktade instasen)men vissa av beställningarna var i 2023, tog ett par veckor från beslag till att jag fick hem grejor. REK till ombud finns också, då undgår du åtminstone eventuell brevbärare som känner igen ditt namn och polisghundar, har hört att dom låter hundarna gå på stora burar med vanliga brev.
Senast redigerad av Psykoslek 2024-04-05 kl. 18:16.
Citera
2024-04-05, 18:14
Medlem
Citat:
Hmm okej. Menar du 2024? Men om jag testar nu och åker dit igen, är det inte rätt stor risk för husis då eller kanske krävs lite mer? Jag är helt ostraffad, har inte ens en fortkörning eller nånting och finns väl folk med tungt register som fått beslag flera gånger utan att man har resurser nog för husis? Jag tänker inte skicka mjöl till mig själv haha, var mest bara nyfiken på om det kom fram.

Jag har av just den anledningen alltid lagt beställningar på lördagar eller söndagar. Den här leveransen var för typ 6v sen dessutom. Jag har bara lagt 3 beställningar på typ 5mån. Sen kom ju ett "knarkbrev" brev idag igenom men det innehöll något helt annat som är betydligt lättare att gömma.

Husrannsakan kan så klart hända. Min erfarenhet från mina beslag genom åren är att dom först ringer och kollar om man känner till det (typ som massutskicken av dessa brev) och nästa gång blev de telefonförhör nedlagd utredning sen dök dom upp ett tag efter och tvingade med mig på prov. Jag bor i en stad där dom har tid att utreda sånt här så detta är nog worst case om man är okänd sen tidigare
Citera
2024-04-05, 22:01
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Mjo...

Fast då ökar jag ju risken för husis. Kom ditt mjöl fram?

Ja jo, sant. Nä mitt brev kom aldrig fram, dom tog det med störst sannolikhet. Men jag fick ingen husis.
Citera
2024-04-05, 23:56
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Rätt sent på 2023 (under den riktade instasen)men vissa av beställningarna var i 2023, tog ett par veckor från beslag till att jag fick hem grejor. REK till ombud finns också, då undgår du åtminstone eventuell brevbärare som känner igen ditt namn och polisghundar, har hört att dom låter hundarna gå på stora burar med vanliga brev.
Ah okej. Det jag beställer är inget som någon hund kan markera. Har hittat säljare som man kan betala extra för bättre stealth men även där finns det folk som inte fått hem sin beställning.

Citat:
Husrannsakan kan så klart hända. Min erfarenhet från mina beslag genom åren är att dom först ringer och kollar om man känner till det (typ som massutskicken av dessa brev) och nästa gång blev de telefonförhör nedlagd utredning sen dök dom upp ett tag efter och tvingade med mig på prov. Jag bor i en stad där dom har tid att utreda sånt här så detta är nog worst case om man är okänd sen tidigare
Men då hade du åkt fast för grejer flera gånger innan antar jag? Segt att man ska behöva noja för husrannsakan också.... Men behöver ju vara enorm otur eftersom det handlar om ett enda brev någonsin som det stoppat och jag är ostraffad sen tidigare och det måste ju vara hundratals om inte tusentals paket varje dag som de plockar. Men ändå jobbigt att noja över det. Och mitt värsta problem är att jag har OCD och inte kan släppa in någon okänd hemma hos mig, det skulle förstöra mitt liv. Svårt att förklara men betydligt värre än om de skulle ta fast mig för innehav är alltså att de stampar in här.
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Ja jo, sant. Nä mitt brev kom aldrig fram, dom tog det med störst sannolikhet. Men jag fick ingen husis.
Antar att de behöver mer att gå på för husrannsakan än misstänkt narkotika väl? Om de testar ditt mjöl och ser att det är just mjöl så finns väl inget belägg för en husrannsakan.

Fan man kanske får beställa från utlandet då... Någon som har erfarenhet av det? Fattar att det blir ännu större chans att åka dit men det finns bara en svensk säljare nu som kan skicka det jag behöver med bra stealth och de har dåliga betyg så kanske kan hitta någon från utlandet som döljer bättre.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-04-05 kl. 23:59.
Citera
2024-04-06, 08:32
Medlem
Citat:
Men då hade du åkt fast för grejer flera gånger innan antar jag?.

Nej mitt register är nästan helt rent med undantag för en misshandel när jag var 15 typ
Senast redigerad av Psykoslek 2024-04-06 kl. 08:53.
Citera
2024-04-06, 18:27
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:

Vanlig sticka då eller?
Citera
2024-04-06, 19:49
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ah okej. Det jag beställer är inget som någon hund kan markera. Har hittat säljare som man kan betala extra för bättre stealth men även där finns det folk som inte fått hem sin beställning.

Men då hade du åkt fast för grejer flera gånger innan antar jag? Segt att man ska behöva noja för husrannsakan också.... Men behöver ju vara enorm otur eftersom det handlar om ett enda brev någonsin som det stoppat och jag är ostraffad sen tidigare och det måste ju vara hundratals om inte tusentals paket varje dag som de plockar. Men ändå jobbigt att noja över det. Och mitt värsta problem är att jag har OCD och inte kan släppa in någon okänd hemma hos mig, det skulle förstöra mitt liv. Svårt att förklara men betydligt värre än om de skulle ta fast mig för innehav är alltså att de stampar in här.

Antar att de behöver mer att gå på för husrannsakan än misstänkt narkotika väl? Om de testar ditt mjöl och ser att det är just mjöl så finns väl inget belägg för en husrannsakan.

Fan man kanske får beställa från utlandet då... Någon som har erfarenhet av det? Fattar att det blir ännu större chans att åka dit men det finns bara en svensk säljare nu som kan skicka det jag behöver med bra stealth och de har dåliga betyg så kanske kan hitta någon från utlandet som döljer bättre.

Ja dom behöver mer än det. Jag fick husis efter att dom misstänkte försäljning, det är nog det vanligaste. En mindre mängd narkotika alternativt ett mjölbrev som jag skickade lägger dom inte ner stora resurser på. Jag tror dom satsar på att sätta dit folk med större mängder.

Utlandet har jag själv aldrig beställt från men det är absolut inte större chans att du får igenom det. Då måste det ju gå igenom tull och mer kontroller. Jag hade aldrig vågat det. Man hör om folk som klarar det men det är svårare att neka ett brev från utlandet.

Däremot brukar stealthen vara mycket bättre än sånt som skickas inrikes. Beställer du en liten mängd klarar du det med lite tur. Har vänner som fått hem olagligheter från bland annat Frankrike. Tänk bara på att välja ett land som inte är känt för att posta narkotika. Nederländerna är till exempel ett land du vill undvika då mycket droger kommer därifrån.
Citera
2024-04-08, 11:24
Avslutad
Ni menar att ni låter gå via Belgien?
Var mest bara nyfiken på den frågan. Har aldrig pysslat med smuggel och vet nerda om sådant.
Jag vart röd flaggad hos tullen förvisso men det berodde på att en person beställde klassade RC till min adress mot min vilja för att testa om det kom fram. 🙄
Citera
2024-04-09, 14:27
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BASEDGOD
Fick inget paket idag heller Hur gick det för dig?

Fick mitt andra idag! Allt kom fram. Hur har det gått för dig?
Citera
2024-04-09, 14:52
Medlem
Citat:

Vad skönt!! Nej har ännu inte fått något. Sitter på jobbet nu så får kika när jag kommer hem. Måste erkänna att man tappat hoppet lite grann redan. Men eftersom du fick paket idag så kanske det finns ett litet hopp ändå
Citera
2024-04-09, 14:53
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:

Kul att höra att det gick bra tillslut
Citera
2024-04-09, 16:12
Medlem
Extremeflys avatar
Är det någon av er som fått brev av ordningsmakten som även blivit kallade på förhör eller blivit stoppade på gatan eller nåt ännu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in