2024-04-05, 13:46
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombah
en kompis beställde hem 4 gram amfetamin från en större aktör på fs som aldrig kom fram, detta var cirka 1.5 månad sedan, tydligen inget brev från polisen ännu.

har försäljaren blåst honom eller är husis att vänta , va tror ni ?

Har polisen inte hört av sig på över en månad är det nog lugnt, han blev nog blåst.

Men man vet aldrig med polisen. Säg till honom att inte ha för mycket olagligheter hemma ifall, i alla fall nån månad till. Helst inget alls.
Citera
2024-04-05, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Förmodligen inte. Inget när jag kollade förut i alla fall. Får du annan post? Jag får inte ens min vanliga..??

Ajdå. Sambon hade sett en postnordbil hos grannporten så de lär ju varit här iaf
Citera
2024-04-05, 14:21
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BASEDGOD
Ajdå. Sambon hade sett en postnordbil hos grannporten så de lär ju varit här iaf

Det tror jag tyvärr. Undrar bara varför jag inte får någon post jätteskumt. Dom hade väl inte tagit myndighetsbrev i beslag också för att dom tagit något olagligt?
Citera
2024-04-05, 14:41
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Har polisen inte hört av sig på över en månad är det nog lugnt, han blev nog blåst.

Men man vet aldrig med polisen. Säg till honom att inte ha för mycket olagligheter hemma ifall, i alla fall nån månad till. Helst inget alls.

Fick ett polisbrev igår för en försändelse som försvann för över en månad sen, så det kan komma långt senare. Antog att jag blivit blåst där. Förlorade två försändelser när det begav sig men det första polisbrevet kom väldigt fort, så märkligt att det andra kom så långt efteråt. Kanske de hade problem att analysera vad det ena paketet innehöll för något.
Citera
2024-04-05, 14:45
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Fick komiskt nog ett brev från polisen tillsammans med ett "knarkbrev" Det brev som kom fram hade väldigt väldigt bra och smart stealth som jag såklart inte kan säga här eller vilka det var ifrån eller vad för drog. Men är jag helt dum i huvudet om jag beställer igen? Lång historia kort så är det något jag verkligen skulle behöva (som inte de med smarta stealthen har) innan maj men vågar man ens testa en gång till? Kör annan säljare då såklart. Har polisen/Postnord extra koll på mig nu eller är det så många som åkt fast att det är lika stor chans för mig att åka fast igen som för en annan att åka fast för första gången?

Det här är första gången i mitt liv jag haft problem där polisen varit inblandad därav dålig koll. Sunda förnuftet säger ju att de lär ha koll på mig eller iaf. brevgolaren men kan väl vara olika brevbärare och polisen har väl inte resurser för att specifikt söka igenom mina brev? Men får jag inte det som behövs innan maj stundar ett självmord så kanske är värt risken.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-04-05 kl. 14:47.
Citera
2024-04-05, 14:52
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Fick komiskt nog ett brev från polisen tillsammans med ett "knarkbrev" Det brev som kom fram hade väldigt väldigt bra och smart stealth som jag såklart inte kan säga här eller vilka det var ifrån eller vad för drog. Men är jag helt dum i huvudet om jag beställer igen? Lång historia kort så är det något jag verkligen skulle behöva (som inte de med smarta stealthen har) innan maj men vågar man ens testa en gång till? Kör annan säljare då såklart. Har polisen/Postnord extra koll på mig nu eller är det så många som åkt fast att det är lika stor chans för mig att åka fast igen som för en annan att åka fast för första gången?

Det här är första gången i mitt liv jag haft problem där polisen varit inblandad därav dålig koll. Sunda förnuftet säger ju att de lär ha koll på mig eller iaf. brevgolaren men kan väl vara olika brevbärare och polisen har väl inte resurser för att specifikt söka igenom mina brev? Men får jag inte det som behövs innan maj stundar ett självmord så kanske är värt risken.

Dom har definitivt lite extra koll men dom kan inte hålla koll på varenda litet brev. Har du tur slinker det förbi ändå. Annars kan du ju kanske fråga en vän om du får beställa till denne?

Förstår i alla fall hur du känner. Jag fick också brev tagna och har inte beställt till min egen adress sen våren förra året och kommer nog inte göra det än på ett till år för att vara helt säker. Jag beställer till vänner / bekanta och ger dom en del och nån peng som ett tack.
Citera
2024-04-05, 14:53
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BASEDGOD

Jag fick ett av mina brev nu!! Beställde 2 saker. Så antagligen är det säljarens fel med den andra beställningen. Har skrivit till vendorn och hoppas på reship. Var lugn du!!
Citera
2024-04-05, 14:56
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Dom har definitivt lite extra koll men dom kan inte hålla koll på varenda litet brev. Har du tur slinker det förbi ändå. Annars kan du ju kanske fråga en vän om du får beställa till denne?

Förstår i alla fall hur du känner. Jag fick också brev tagna och har inte beställt till min egen adress sen våren förra året och kommer nog inte göra det än på ett till år för att vara helt säker. Jag beställer till vänner / bekanta och ger dom en del och nån peng som ett tack.
Jag har ju Kivra så den enda post jag får typ är just "knarkbrev" som jag dock väldigt väldigt sällan beställer.

Har tyvärr ingen vän eller bekant som kan hjälpa mig (eller vän eller bekant öht....). Det är en av anledningarna till att jag mår så dåligt och skulle behöva medicin. Har även recept men nu av komplex anledning skulle jag behöva mer av den innan maj för jag ska iväg.
Citera
2024-04-05, 15:44
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Jag har ju Kivra så den enda post jag får typ är just "knarkbrev" som jag dock väldigt väldigt sällan beställer.

Har tyvärr ingen vän eller bekant som kan hjälpa mig (eller vän eller bekant öht....). Det är en av anledningarna till att jag mår så dåligt och skulle behöva medicin. Har även recept men nu av komplex anledning skulle jag behöva mer av den innan maj för jag ska iväg.

Förstår! Fan vad segt då blir det ju lite svårare.

Gör som jag gjorde. Posta ett brev med mjöl i till dig själv och se om det kommer fram. Dom kommer tro det är knark och du får ett brev om beslag men det är ju inget olagligt. Kommer det däremot fram borde det vara fritt fram att beställa din medicin
Citera
2024-04-05, 16:27
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Förstår! Fan vad segt då blir det ju lite svårare.

Gör som jag gjorde. Posta ett brev med mjöl i till dig själv och se om det kommer fram. Dom kommer tro det är knark och du får ett brev om beslag men det är ju inget olagligt. Kommer det däremot fram borde det vara fritt fram att beställa din medicin
Mjo...

Fast då ökar jag ju risken för husis. Kom ditt mjöl fram?
Citera
2024-04-05, 16:50
Medlem
Citat:

Min erfarenhet är att dom har lite koll men de mesta går igenom ändå. Har fått hem mer än 10 beställningar på raken och har fått beslag 2 gånger vid separata tillfällen i 2023. Jag tror det bästa man kan göra är att beställa på helger så det hinner komma innan nästa helg, inget bra när det blir liggnas på terminalerna. Skit i mjöltipset ärligt talat
Senast redigerad av Psykoslek 2024-04-05 kl. 16:52.
Citera
2024-04-05, 17:06
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Min erfarenhet är att dom har lite koll men de mesta går igenom ändå. Har fått hem mer än 10 beställningar på raken och har fått beslag 2 gånger vid separata tillfällen i 2023. Jag tror det bästa man kan göra är att beställa på helger så det hinner komma innan nästa helg, inget bra när det blir liggnas på terminalerna. Skit i mjöltipset ärligt talat
Hmm okej. Menar du 2024? Men om jag testar nu och åker dit igen, är det inte rätt stor risk för husis då eller kanske krävs lite mer? Jag är helt ostraffad, har inte ens en fortkörning eller nånting och finns väl folk med tungt register som fått beslag flera gånger utan att man har resurser nog för husis? Jag tänker inte skicka mjöl till mig själv haha, var mest bara nyfiken på om det kom fram.

Jag har av just den anledningen alltid lagt beställningar på lördagar eller söndagar. Den här leveransen var för typ 6v sen dessutom. Jag har bara lagt 3 beställningar på typ 5mån. Sen kom ju ett "knarkbrev" brev idag igenom men det innehöll något helt annat som är betydligt lättare att gömma.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-04-05 kl. 17:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in