Citat:
Ursprungligen postat av
Psykoslek
Rätt sent på 2023 (under den riktade instasen)men vissa av beställningarna var i 2023, tog ett par veckor från beslag till att jag fick hem grejor. REK till ombud finns också, då undgår du åtminstone eventuell brevbärare som känner igen ditt namn och polisghundar, har hört att dom låter hundarna gå på stora burar med vanliga brev.
Ah okej. Det jag beställer är inget som någon hund kan markera. Har hittat säljare som man kan betala extra för bättre stealth men även där finns det folk som inte fått hem sin beställning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Psykoslek
Husrannsakan kan så klart hända. Min erfarenhet från mina beslag genom åren är att dom först ringer och kollar om man känner till det (typ som massutskicken av dessa brev) och nästa gång blev de telefonförhör nedlagd utredning sen dök dom upp ett tag efter och tvingade med mig på prov. Jag bor i en stad där dom har tid att utreda sånt här så detta är nog worst case om man är okänd sen tidigare
Men då hade du åkt fast för grejer flera gånger innan antar jag? Segt att man ska behöva noja för husrannsakan också.... Men behöver ju vara enorm otur eftersom det handlar om ett enda brev någonsin som det stoppat och jag är ostraffad sen tidigare och det måste ju vara hundratals om inte tusentals paket varje dag som de plockar. Men ändå jobbigt att noja över det. Och mitt värsta problem är att jag har OCD och inte kan släppa in någon okänd hemma hos mig, det skulle förstöra mitt liv. Svårt att förklara men betydligt värre än om de skulle ta fast mig för innehav är alltså att de stampar in här.
Citat:
Ursprungligen postat av
emmuut
Ja jo, sant. Nä mitt brev kom aldrig fram, dom tog det med störst sannolikhet. Men jag fick ingen husis.
Antar att de behöver mer att gå på för husrannsakan än misstänkt narkotika väl? Om de testar ditt mjöl och ser att det är just mjöl så finns väl inget belägg för en husrannsakan.
Fan man kanske får beställa från utlandet då... Någon som har erfarenhet av det? Fattar att det blir ännu större chans att åka dit men det finns bara en svensk säljare nu som kan skicka det jag behöver med bra stealth och de har dåliga betyg så kanske kan hitta någon från utlandet som döljer bättre.