2024-04-09, 09:13
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Höhöhöhöhhöhö

Men nu pratar vi om själva appen och inte vad som händer utanför appen. Framgång PÅ APPEN avgörs av antalet matchningar och kvalitet på matchningar.

Detta tycks dock vara väldigt svårt att förstå för vissa...

Vissa saker hänger nog ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jaså, har du sett bilder på flertalet härinnes Tinderprofiler? Eller sitter du bara och killgissar i vanlig ordning?

Jag badade i matchningar för ett par år sen eftersom jag är långt över average utseendemässigt men sedan ca 18 månader tillbaka matchar jag endast med ett fåtal fejkprofiler eller personer på andra sidan jorden som jag inte ens sett i flödet. Hela internet kryllar av above average män med liknande upplevelser.

Men det går inte att skriva om det här, i en tråd som handlar om Tinder och hur appen fungerar, för då bemöts man bara av "höhöhö appen funkar visst det är bara du som är ful höhöhö" och liknande lågbegåvade analyser.

Min poäng är att om man är shadowbannad går det inte att glänsa på Tinder hur snygg man än är. Tinder verkar syssla med ansiktsigenkänning nu för inte ens en hard reset där man röjer undan precis alla spår fungerar.

Jaja, får bli IRL istället nu när våren är här och man kan visa upp sin nya fysik man byggt upp under hösten/vintern. Tog en promenad på stan igår och blev rejält ögonknullad av ett flertal unga kvinnor. Fast det kanske alla blir, även apor med downs.

Jag har sett manliga Tinderprofiler och det räcker väl för att kunna dra en viss slutsats.
Likväl som du sitter och killgissar att du är shadowbannad FASTÄN du då fick matchningar, hur nu det går ihop. Sist matchade du med någon som bodde 10 mil bort nu är det på andra sidan jorden. Vet inte heller här hur mycket som är sant och bara är ditt vanliga gnäll och fantasier om hur Tinder är emot dig.

Det troliga är att du helt saknar självinsikt men självklart är ju du en sån galen hunk och det är Tinder som är dum mot dig
Din uppenbart rubbade personlighet kommer märkas och jag tror det även märks i din profil som gissningsvis är sjukt cringe.
En normal användare av appen behöver inte röja alla spår, du har väl suttit där och försökt manipulera appen samt gjort fejkprofiler. Skyll dig själv isåfall om du inte kan bete dig.

Tycker absolut att du ska gå runt och tro du blir ögonknullad av tjejer. Funkar nog tills du öppnar munnen om inte annat
Citera
2024-04-09, 09:33
Medlem
lakritcs avatar
Långt inlägg, det där. Tinder tjänar pengar på män/killar, praktiskt taget all inkomst som inte är reklam. Självklart vore det fördelaktigt att shadow-banna.
Citera
2024-04-09, 09:52
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Långt inlägg, det där. Tinder tjänar pengar på män/killar, praktiskt taget all inkomst som inte är reklam. Självklart vore det fördelaktigt att shadow-banna.

Det är iaf fördelaktigt att kunna skylla på när det går dåligt på Tinder. Det händer av någon anledning alla som enligt dom själva borde tillföra topp 10% utseendemässigt på Tinder, suttit i 10 år på appen och är extremt eftertraktade irl
Sen läser man inlägg som skriker autism/borderline och poletten borde ju rimligtvis trilla ner.

På vilket sätt skulle Tinder just tjäna på att helt dölja någons profil bara sådär? Du får noll likes och noll matchningar, slutar använda appen och Tinder har istället tappat en användare.
Citera
2024-04-09, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Din uppenbart rubbade personlighet kommer märkas och jag tror det även märks i din profil som gissningsvis är sjukt cringe.
En normal användare av appen behöver inte röja alla spår, du har väl suttit där och försökt manipulera appen samt gjort fejkprofiler. Skyll dig själv isåfall om du inte kan bete dig.
Skriver man så här till andra så blir man väl straffad, det intressanta är vad det är för sofistikerat system som Tinder använder sig av för att känna igen bannade användare. De bannar användare för mindre än sånt här.
Citat:
Typ "din pojkvän smiskar dig för lite". Eller kort och gott "svara slyna" om hon ghostar. Dessa har funkat för mig några gånger när jag varit i liknande situation.
(FB) Tinder-appen

Men det spelar ingen roll när man ändå inte lyckas få en andra dejt med nån, bättre att lägga ner då och inse att man är oönskad.
Senast redigerad av Liljor 2024-04-09 kl. 11:17.
Citera
2024-04-09, 11:29
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Tinder och en del andra dejtingsajter shadowbannar eller bannar folk som missköter sig, gör de inte? Har hört det från andra håll. Skriver man så här till andra så blir man väl straffad, det intressanta är vad det är för sofistikerat system som Tinder använder sig av för att känna igen bannade användare.

(FB) Tinder-appen

Men det spelar ingen roll när man ändå inte lyckas få en andra dejt med nån, bättre att lägga ner då och inse att man är oönskad.

Skriver man sånt till folk och blir rapporterad borde det vara direkt ban. Det var ju någon här som skrev copy/paste-inlägg till 10 st matchningar och blev bannad på riktigt.

Hur och varför man skulle bli shadowbannad låter jag vara osagt då allt känns som spekulationer. Kan tänka mig att fenomenet utreds friskt i incel-grupper på nätet
Den röda tråden är iaf att det ALLTID är fel på Tinder eller kvinnorna!

Och det är absolut mycket möjligt appen var bättre förr men jag har själv använt den då den enligt info här varit som sämst och ändå har den fungerat dugligt.
Citera
2024-04-09, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Skriver man sånt till folk och blir rapporterad borde det vara direkt ban. Det var ju någon här som skrev copy/paste-inlägg till 10 st matchningar och blev bannad på riktigt.

Hur och varför man skulle bli shadowbannad låter jag vara osagt då allt känns som spekulationer. Kan tänka mig att fenomenet utreds friskt i incel-grupper på nätet
Den röda tråden är iaf att det ALLTID är fel på Tinder eller kvinnorna!

Och det är absolut mycket möjligt appen var bättre förr men jag har själv använt den då den enligt info här varit som sämst och ändå har den fungerat dugligt.
MEN är du en topp 10 % kille? Säkert inte och då menar jag inget illa, du är förmodligen en average joe. Enligt vissa på FB så behöver man ligga i det absolut översta skiktet av konkurrensen för att ha framgång, men jag vet att helt vanliga killar med ganska vanligt utseende lyckas på appen.

Om det är sant att nån blivit bannad för att ha copypastat sina meddelanden är det lite skitnödigt av Tinder. Killar gör väl sånt hela tiden på andra appar.
Senast redigerad av Liljor 2024-04-09 kl. 11:50.
Citera
2024-04-09, 12:55
Medlem
Magica-Lazios avatar
Alla brudar som är average och över har en matching 10/10 gånger. Är inte ett dugg konstigt om relativt få killar får matchningar. Varför ska hon svepa på 100 killar? Räcker att hon sveper på dom 10 första som dyker upp som dom populäraste för dom är först i kortleken. Skriver med dessa 10 och har sedan dejt med valfri kille dagen efter.

Sett siffror är väl drygt 60% män och 40% kvinnor på Tinder. Stor del av kvinnor 40+ går bort för många män trots att dom själva är i samma ålder eller bara är drygt 5år äldre för dom ska minsann bara få yngre tjejer för det är dom "värda"

Därmed ska alla män i alla åldrar dela på kvinnor mellan 18-35år och lägg därtill att män är i en stor majoritet på Tinder också. Ingenting av det här går ihop.
Citera
2024-04-09, 13:04
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
MEN är du en topp 10 % kille? Säkert inte och då menar jag inget illa, du är förmodligen en average joe. Enligt vissa på FB så behöver man ligga i det absolut översta skiktet av konkurrensen för att ha framgång, men jag vet att helt vanliga killar med ganska vanligt utseende lyckas på appen.

Om det är sant att nån blivit bannad för att ha copypastat sina meddelanden är det lite skitnödigt av Tinder. Killar gör väl sånt hela tiden på andra appar.

Har faktiskt ingen aning om hur jag står mig på den skalan. Matchade med enligt mig attraktiva kvinnor så jag la ingen större vikt vid det. Då hade jag ändå en rätt pissig profil, ingen bio och inte dom bästa bilderna.
Tinder var aldrig en ”big deal” för mig utan ett komplement till ett liv där att träffa nytt folk annars skulle vara ganska svårt att få till.
Citera
2024-04-09, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Alla brudar som är average och över har en matching 10/10 gånger. Är inte ett dugg konstigt om relativt få killar får matchningar. Varför ska hon svepa på 100 killar? Räcker att hon sveper på dom 10 första som dyker upp som dom populäraste för dom är först i kortleken. Skriver med dessa 10 och har sedan dejt med valfri kille dagen efter.

Sett siffror är väl drygt 60% män och 40% kvinnor på Tinder. Stor del av kvinnor 40+ går bort för många män trots att dom själva är i samma ålder eller bara är drygt 5år äldre för dom ska minsann bara få yngre tjejer för det är dom "värda"

Därmed ska alla män i alla åldrar dela på kvinnor mellan 18-35år och lägg därtill att män är i en stor majoritet på Tinder också. Ingenting av det här går ihop.

Snygga killar är också jävligt kräsna så jag tror inte alls det är så lätt som du tror.

Försöker man matcha med såna under 30 när man själv är 40+ så är det något fel på en.

Jag är 47. Min idealmatch är 38-44 år. De ska ha barn men inte för unga. Skulle aldrig gå på dejt med en 50+ kvinna.
Citera
2024-04-09, 14:34
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Snygga killar är också jävligt kräsna så jag tror inte alls det är så lätt som du tror.

Försöker man matcha med såna under 30 när man själv är 40+ så är det något fel på en.

Jag är 47. Min idealmatch är 38-44 år. De ska ha barn men inte för unga. Skulle aldrig gå på dejt med en 50+ kvinna.

Snygga killar kan ta en average brud en regnig måndag om hon bor nära, snabbt & okomplicerat. Är det lättillgängligt så duger en brud som är en 5-6 tror jag, behöver ju bara ses och ha kul och inte gifta sig.

Hur som helst uppfriskande att se att det finns någon som faktiskt inte söker superunga och själv är 40+ och undrar varför det är dött.

Nu är jag inte på tinder längre men jag är också lite äldre och under 27-28 år sällan matchningar/träff och helt normalt skulle inte vilja träffa nån under 25år. Nu är jag ioförsig yngre än dig.

Det som var svårast minns jag var att antingen var brudarna skitsnygga (noll chans för mig) eller så var dom riktiga trollpackor att hitta skiktet emellan dessa var jättesvårt speciellt när tjejer är över 35 ju svårare blir det.
Citera
2024-04-09, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Snygga killar kan ta en average brud en regnig måndag om hon bor nära, snabbt & okomplicerat. Är det lättillgängligt så duger en brud som är en 5-6 tror jag, behöver ju bara ses och ha kul och inte gifta sig.

Hur som helst uppfriskande att se att det finns någon som faktiskt inte söker superunga och själv är 40+ och undrar varför det är dött.

Nu är jag inte på tinder längre men jag är också lite äldre och under 27-28 år sällan matchningar/träff och helt normalt skulle inte vilja träffa nån under 25år. Nu är jag ioförsig yngre än dig.

Det som var svårast minns jag var att antingen var brudarna skitsnygga (noll chans för mig) eller så var dom riktiga trollpackor att hitta skiktet emellan dessa var jättesvårt speciellt när tjejer är över 35 ju svårare blir det.

Ja nu är inte jag särskilt snygg så jag vet inte. Men de kompisar jag haft genom åren som varit snygga har kunnat välja och vraka på en sinnessjuk nivå. Tjejer lägger ut sig på ett galet sätt för dessa killar. Är rätt äckligt att se. Kvinnor är inte monogama.

Knulla knulla knulla... Jag söker inte det. Jag vill ha någon att leva med. Att umgås med, resa, hitta på saker...

Söker de flesta jätteunga tjejer då? Verkar ju sinnesslött. Vad har jag gemensamt med en 25-åring? Hon lever i en helt annan värld än mig. Andra referenser, annan syn på världen.

Ja, finns väldigt få normala kvinnor på appen. Antagligen är de flesta i längre förhållanden. De där som är "snygga" verkar inte ha huvudet påskruvat riktigt. Divor.
Senast redigerad av Locifer 2024-04-09 kl. 14:46.
Citera
2024-04-09, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Och sen vaknade du eller?

Bara för att du aldrig fått blickar av tjejer i ditt liv betyder inte det att andra inte kan få det.

Även på jobbet har det blivit en del blickar på sistone. Tinder har ju ännu inte kommit på ett sätt att shadowbanna folk IRL så man får satsa på det istället. Raderat appen sedan ett tag tillbaka. Lätt att man blir bekväm när Tinder genererar träffar som det gjorde förr så på så sätt är det väl en blessing in disguise att appen inte fungerar längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in