Citat:
Ursprungligen postat av
Popetoteror
Du kommer fastna som alla andra, försök inte berätta att du är bättre an alla andra, det är drogen som gör att du fastnar inte ditt ideal...
Har inte påstått att jag är bättre än någon annan däremot så finner jag inget nöje i att knapra potent medicin i onödan.
Har inte rört en Xanor på ungefär tre veckor nu och då har jag ändå säkert 100 st liggandes i medicinskåpet samt typ 80 till att hämta ut och har inte ens haft en tanke på det.
Mitt personliga mål är att bli helt medicinfri om det är möjligt och tro mig Bensodiazepiner och andra liknande preparat är inget som man vill konsumera på regelbunden basis det är bara korkat att tro.
Mitt mål just nu är också att trappa ut min Iktorivil konsumtion då jag inte tycker att jag har något vidare behov av dem längre.
Däremot så tänker jag göra det långsamt och sakta för att inte åka på några fysiska obehagligheter eftersom att jag har stått på dem under så lång tid och CT känns extremt dumt i det läget rent fysiskt.
Bensodiazepiner förskrivna av vården under en tid till personer som är i behov av dem ser jag inga problem med men det är inget eftersträvansvärt och i ärlighetens namn så har jag som jag har påpekat många gånger tidigare ingen förståelse för folk som missbrukar dem då det i stort sett inte ger någonting.
Om man nu skulle vilja berusa sig någon enstaka gång så finns det ett systembolag och jag lovar trots att jag inte har druckit en droppe alkohol på säkert 15 år att alkohol slår alla Bensodiazepiner som finns på fingrarna i berusningsyfte.
Förövrigt så måste det finnas 10 000 tals personer i det här landet som står på någon form av narkotikaklassad medicin typ vid behov åtminstone och hur många av dem börjar att missbruka ?
Det är ungefär som att påstå att typ alla Svenssons som dricker alkohol då och då (vilket är ohyggligt många) kommer att fastna i ett missbruk när det i själva verket är ohyggligt få alkoholkonsumenter som blir alkoholister och alkohol är som jag var inne på tidigare ohyggligt mycket mer potent som drog än Bensodiazepiner.