Citat:
Ursprungligen postat av
Popetoteror
Kan bara säga så här till alla som går på skiten, nästan totalt omöjlig att sluta med efter ett långt bruk, kan jämföras med Lyrica. Värsta skitpilleren på lång sikt = år. Rekomenderar alla som vill eller nyligen startat med skiten sluta.
Har gått på de i ca 12 år och det är rent helvete att sluta med de, beroendet sitter i allt från 3 månader till 1 år. så efter egen erfarenhet håll er borta från dessa piller i all välmening, trappa ner är nästan hopplöst beroende på det dagliga intaget, det är därför Socialstyrelsen har beslutat att de drygt 4000 som får det utskrivet ska trappas ner så gott det går.
Det kroppsliga beroendet går att få bukt med efter par månader, men det psykiska sitter i runt nåt år.
Allt självklart på dagliga dosen, hade jag vetat detta skulle jag inte ta ett piller om nån gav mig, visst de fungerar och är oerhört potenta, därför sitter beroendet i så länge.
Håller inte riktigt med om vi pratar om vid behovs medicinering som sköts helt enligt plan av en vanlig Svensson utan missbruksproblematik eller personlighet.
Jag har själv i stort sett fri tillgång till Xanor ifrån sjukvården och har haft i snart 2 år och min konsumtion ligger stadigt på 0,25 - 0,5 mg i veckan dvs en till två tabletter och jag har aldrig ens haft en tanke på att missbruka dem eller ta en enda tablett I onödan då jag vet hur potenta de är.
Dricker dessutom inte alkohol och är inte intresserad av illegala droger heller förövrigt.
Har eller har haft i stort sett varenda Bensodiazepin som finns eller har funnits på den svenska apoteksmarknaden och har alltid skött min medicinering prickfritt under 8 års tid.
Min inställning har alltid varit att inte ta något i onödan som inte behövs och dessutom så är Bensodiazepiner skit som "knark" men bra mediciner korrekt nyttjat.
Att folk ens knarkar på Bensodiazepiner går bortom mitt förstånd.