2024-03-03, 23:00
Medlem
mr.demons avatar
Är det vanligt när man trappat ur Xanor att det bränner i halsen och att armarna dommnas bort? Känns ju fan ibland som att jag befinner mig i ett flipperspel.
Citera
2024-03-04, 03:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Är det vanligt när man trappat ur Xanor att det bränner i halsen och att armarna dommnas bort? Känns ju fan ibland som att jag befinner mig i ett flipperspel.

Har du (halvt) förstört ditt gabasystem så kommer du få betala för det. Jag rekommenderar att du trappar ur väldigt lugnt med diazepam. Du verkar väldigt känslig så räkna med att det kommer ta tid, men knip ihop så fixar du detta. Ett tips är att hitta en dos där du känner dig som en normal människa, tex 20mg, och ta bort 2.5mg i veckan.
Citera
2024-03-04, 10:26
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happife11
Har du (halvt) förstört ditt gabasystem så kommer du få betala för det. Jag rekommenderar att du trappar ur väldigt lugnt med diazepam. Du verkar väldigt känslig så räkna med att det kommer ta tid, men knip ihop så fixar du detta. Ett tips är att hitta en dos där du känner dig som en normal människa, tex 20mg, och ta bort 2.5mg i veckan.

Min dagliga dos i 25 års tid har varit 3 till 1 mg per dag. Jag har aldrig, och kommer aldrig att ta höga doser
Citera
2024-03-04, 12:02
Medlem
karbolexans avatar
Citat:
Min dagliga dos i 25 års tid har varit 3 till 1 mg per dag. Jag har aldrig, och kommer aldrig att ta höga doser

Doser är såklart relevant men att du ätit 1-3mg dagligen i 25 år sätter sina spår. Att du upplever abstinens och utsättningssymptom är inte alls konstigt. Konstigt hade varit om du inte märkte något alls. Ångest, panikattacker, frossa, svettningar, suicidtankar mm är alla vanliga att uppstå under denna period du befinner dig i.

Är det för jobbigt för att stå ut med? Kontakta läkare för att se vilket behov som finns. Om inte? Bit ihop. Det går över, men det kommer att ta väldigt lång tid innan din hjärna har återhämtat sig fullt ut efter så pass lång användning.
Citera
2024-03-04, 12:06
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karbolexan
Doser är såklart relevant men att du ätit 1-3mg dagligen i 25 år sätter sina spår. Att du upplever abstinens och utsättningssymptom är inte alls konstigt. Konstigt hade varit om du inte märkte något alls. Ångest, panikattacker, frossa, svettningar, suicidtankar mm är alla vanliga att uppstå under denna period du befinner dig i.

Är det för jobbigt för att stå ut med? Kontakta läkare för att se vilket behov som finns. Om inte? Bit ihop. Det går över, men det kommer att ta väldigt lång tid innan din hjärna har återhämtat sig fullt ut efter så pass lång användning.

Jag har två 7.5 Zopliclon till sömnen. Dom hjälper. Annars vet jag inte om det hade gått. Dom har jag haft lika länge som Xanor.
Citera
2024-03-04, 12:22
Medlem
mr.demons avatar
Är det normalt att benen känns som gelé? Som att nån står på ens bröstkorg. Att det känns som att man tappar kontrollen över kroppen. Att händerna gör vad dom vill. Och domningar i armar och ben.
Citera
2024-03-04, 13:42
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Är det normalt att benen känns som gelé? Som att nån står på ens bröstkorg. Att det känns som att man tappar kontrollen över kroppen. Att händerna gör vad dom vill. Och domningar i armar och ben.

Kan hända massa konstiga grejer på dom där. Luktar svetten kemiskt också?! Det finns metoder att få det gå över fortare. En metod är att köpa L-tyrosine och snaska det.
Citera
2024-03-04, 15:52
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Kan hända massa konstiga grejer på dom där. Luktar svetten kemiskt också?! Det finns metoder att få det gå över fortare. En metod är att köpa L-tyrosine och snaska det.

Japp. Min svett under armarna luktar jätte märkligt! Jag höll på att ramla idag också. Var ute och gick, och helt plötsligt blev jag full i nån sekund. Känns som att nån hoppat på bröstkorgen också.

Mycket panikångest nu.
Citera
2024-03-04, 15:57
Avslutad
Citat:

Det där kan lika gärna vara zopiklon som gör. De är inte till för långtidsbruk.

Domningar i armar och ben kan också vara vitaminbrist.
Citera
2024-03-04, 16:09
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Det där kan lika gärna vara zopiklon som gör. De är inte till för långtidsbruk.

Domningar i armar och ben kan också vara vitaminbrist.

Tror inte det beror på Zopliclon. Men den ska oclkså trappas ner. Men det får vänta till nästa vinter. Pallar inte det nuz. Nu när ljuset kommer. Tror inte ( men vet ju inte ) att det är vitaminbrist.
Citera
2024-03-04, 19:17
Avslutad
Citat:
Tror inte det beror på Zopliclon. Men den ska oclkså trappas ner. Men det får vänta till nästa vinter. Pallar inte det nuz. Nu när ljuset kommer. Tror inte ( men vet ju inte ) att det är vitaminbrist.

Bara du tar hand om dig... men som sagt tappa balans och ben som gelé låter för mig som zopiklon.

Du borde oavsett försöka hitta saker som hjälper dig med ångesten (och jo jag fattar att det är tufft) som inte är tabletter. Det kommer ta tid innan du blir bra rent kemiskt och risken är ju att ångesten blir riktigt jobbig under tiden.

Att du luktar annorlunda är väl kanske för att du genomgår en avgiftningsprocess... försök ta hand om kroppen extra. Tillskottet som annan skrev ovan. Rödbetsjuice och gott om vätska i stort är andra tips.
Citera
2024-03-05, 04:48
Bannlyst
Citat:
Japp. Min svett under armarna luktar jätte märkligt! Jag höll på att ramla idag också. Var ute och gick, och helt plötsligt blev jag full i nån sekund. Känns som att nån hoppat på bröstkorgen också.

Mycket panikångest nu.

Buddy du måste fixa diazepam och trappa ner extremt långsamt, du måste gå tillbaka en gång till och fixa till situationen. Så som du beskriver det så låter det helt vardags/livs-förstörande. Du kommer inte palla den där cold turkeyn mycket längre till, det kommer inte hålla. Har själv varit i en liknande situation.

Gick du på 1-3 xanor så börja med 20mg diazepam dagligen, och sänk 5mg per vecka de två första veckorna. Sänk sedan 2.5mg per vecka. Känner du att du behöver ett par veckor till, go for it. Ta den tid du behöver.
Senast redigerad av Happife11 2024-03-05 kl. 04:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in