2024-04-08, 18:32
  #16345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Gissar på 90% chans att det går ner så det är ingen helgardring.
Väntar fortfarande på att priset ska ner rejält så jag kan köpa mer.
hade jag trott på uppgång hade jag fortsatt köpa nu men det gör jag inte

Det är djärvt spelat. Jag skulle inte våga sitta i fiat nu.
Citera
2024-04-08, 18:35
  #16346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det är djärvt spelat. Jag skulle inte våga sitta i fiat nu.

varför?
har mitt i usdt
Citera
2024-04-08, 18:41
  #16347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
varför?
har mitt i usdt

Bitcoin kan sticka i väg uppåt när som helst och kanske aldrig komma tillbaka till dessa nivåer.

Sedan finns även andra, mer esoteriska säkerhetsrisker med att sitta i fiat och kanske ännu mer i USDT. Men på kort sikt är det framför allt risken att bitcoinpriset springer i väg medan jag sitter på en påse fiat som jag inte skulle vilja ta.
Citera
2024-04-08, 18:44
  #16348
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Gissar på 90% chans att det går ner
Vad baserar du dessa 90% på?
Citera
2024-04-08, 18:49
  #16349
Medlem
Har lite i MSTR. Jag tycker den svarar dåligt på dagens uppgång. Varit endel rött senaste och nu äntligen trycker Bitcoin på och den ligger och stampar runt 1500-1600 $.

Finns det någon potential i MSTR?

/Oskii
Citera
2024-04-08, 23:30
  #16350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Vad baserar du dessa 90% på?

-RSI har varit skyhögt och är påväg ner.
-Vi ligger långt ifrån weakly linje som börjar närma sig 50k vilket i nästan 100 %av fallen innebär en ganska stor nedgång.
-Typiskt mönster vid i början av nedgångar där priset går upp och ner för att sedan helt tappa kraft.
-små volymer.
-Våren har varit väldigt dålig många år och sambandet med wallstreet kommer inte förbättra detta, sell in may and walk away kommer bli ännu mer tydligt nu och vi dumpar hårt kommande månaderna.

Gissar på uppgång först till hösten.
Citera
2024-04-09, 00:01
  #16351
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Har lite i MSTR. Jag tycker den svarar dåligt på dagens uppgång. Varit endel rött senaste och nu äntligen trycker Bitcoin på och den ligger och stampar runt 1500-1600 $.

Finns det någon potential i MSTR?

/Oskii
MSTR ökade 5,14% igår måndag. Bitcoin var värt cirka 71.800$ vid börsens stängning på kvällen och runt 68k när börsen stängde i fredags. Bitcoin har alltså ökat ungefär lika mycket som MSTR sen när börsen stängde i fredags tills börsen stängde igår kväll. Visst var MSTR värt mer än 1900$ förra gången Bitcoin låg på liknande nivå men då hade man nyligen annonserat kommande köp av Bitcoin och andra posivita nyheter. I jämförelse med måndagens uppgång presterade MSTR bättre än Bitcoin om man enbart ser till enbart prestationen den dagen och inte räknar med att börsen varit stängd i helgen. Räknar man med att börsen varit stängd ökade det väldigt likt varandra som jag skrev innan.

Microstrategy äger drygt 1% av all Bitcoin som någonsin kommer finnas och kommer nog köpa ännu mer. Så ja det finns en jäkla potential.
Citera
2024-04-09, 08:07
  #16352
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
-RSI har varit skyhögt och är påväg ner.
-Vi ligger långt ifrån weakly linje som börjar närma sig 50k vilket i nästan 100 %av fallen innebär en ganska stor nedgång.
-Typiskt mönster vid i början av nedgångar där priset går upp och ner för att sedan helt tappa kraft.
-små volymer.
-Våren har varit väldigt dålig många år och sambandet med wallstreet kommer inte förbättra detta, sell in may and walk away kommer bli ännu mer tydligt nu och vi dumpar hårt kommande månaderna.

Gissar på uppgång först till hösten.

Antar du menar RSI på veckografen, för på de andra tidsramarna så är den lägre?
Om du kollar tidigare toppar kan du se att RSI kan vara överköpt i upp mot ett års tid och ändå kan priset öka. Om du studerar noggrannare så ser du också att priset inte toppar ur innan det blivit bear divergens på RSIn och det är vi inte i närheten av på veckan.

Du kan ha rätt ändå, men att peka på RSIn och säga att det är 0% chans för uppgång är galet. Speciellt med tanke på att vi går sidledes sedan en månad tillbaka, vilket tenderar att svalka av RSI indikatorn.

Vidare, det ”typiska mönstret” du pratar om ser jag inte. Det finns hundra olika motsägelsefulla mönster att hitta isf, om man bara vill hitta dem dvs.
Folk (bland annat du själv) på forumet har lovat dippar på upp mot 30% ända sedan 30k nivån.

Små volymer kan ändra sig på ett par minuter. Har du inkluderat volymerna i ETFerna förresten?
Små volymer och 5 veckor sidledes är oavsett svårt att få till något typiskt bearish oavsett.

Många på forumet svängde sig med ”Sell in may and go away” för ett år sedan, alla blev lämnade på stationen.
__________________
Senast redigerad av Leaston 2024-04-09 kl. 08:23.
Citera
2024-04-09, 09:10
  #16353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Har lite i MSTR. Jag tycker den svarar dåligt på dagens uppgång. Varit endel rött senaste och nu äntligen trycker Bitcoin på och den ligger och stampar runt 1500-1600 $.

Finns det någon potential i MSTR?

/Oskii
MSTR är populär att shorta och det sprids en del FUD därav en nergång i priset bland annat. Man kan därför vänta sig framöver att den inte kommer att agera samma som den dagliga prisrörelsen på bitcoin.

Men ur ett längre perspektiv så är det helt unikt att ett företag äger 1% av alla bitcoins. Många finner det orimligt att det kan vara värderat mer än alla sina bitcoins, därav många shorts. Men allt eftersom priset stiger så blir det närmast uteslutet att någon annan ska kunna ta efter och också äga upp mot 1%. Svårt att värdera detta företag då ingen annan har samma strategi.

Fullt rimligt att lägga några procent i denna men var beredd på hög volatilitet.
https://www.mstr-tracker.com/
Citera
2024-04-09, 10:51
  #16354
Medlem
Grayscales säljande överväldigade de andra ETF:ernas köpande i går, så dagens nettoflöde för ETF:erna hamnade på fler än tre tusen bitcoin minus:

https://www.coinglass.com/bitcoin-etf

Det blir tredje veckan i rad under vilken börsveckans första dag hamnar på ett nettoutflöde.
Citera
2024-04-09, 13:23
  #16355
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Grayscales säljande överväldigade de andra ETF:ernas köpande i går, så dagens nettoflöde för ETF:erna hamnade på fler än tre tusen bitcoin minus:

https://www.coinglass.com/bitcoin-etf

Det blir tredje veckan i rad under vilken börsveckans första dag hamnar på ett nettoutflöde.

Trodde att det var slut på det iom att Genesis sålt klart men tydligen inte?

Genesis Completes Redemption of GBTC Shares, Buys 32K Bitcoins with Proceeds

https://www.coindesk.com/business/2024/04/05/genesis-completes-redemption-of-gbtc-shares-buys-32k-bitcoins-with-proceeds/
Citera
2024-04-09, 15:35
  #16356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Grayscales säljande överväldigade de andra ETF:ernas köpande i går, så dagens nettoflöde för ETF:erna hamnade på fler än tre tusen bitcoin minus:

https://www.coinglass.com/bitcoin-etf

Det blir tredje veckan i rad under vilken börsveckans första dag hamnar på ett nettoutflöde.

tror du grayacale är ensamma om att sälja?
även om nu dessa stora företag vill roffa åt sig alla btc som går så spelar det ikte så stor roll för dom verkar det som om dom köper på 40k eller 69k.
var väl microstrategy som köpte en massa btc för nåt år sedan när vi var extremt högt.
Antingen bryr dom sig inte eller så vet dom inte när marknaden är högt värderad vs lågt.
Gissar på att dom inte bryr sig för ingen kan va så jävla korkad att man äger miljarder men ändå köpa btc på 69k
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in