Citat:
Ursprungligen postat av
SergRhoshQlobban
det var en tillfällig omständighet att det var dumpen som peddot chattade med.
skulle du anmäla dumpen för förtal om dina texter från flashback publicerades med din adress och bild på din nuna?
enligt er pedofilapologeter så är ju flashback som facebook och öppet för allmänheten medans chattar som i fallen med dumpenchattarna är något annat och där tycker ni ingen får avslöja om pedon skriver att de vill knulla barn.
då borde ju du rimligen inse att det du skriver här på flashback skapar missaktning mot dig själv, vem ska du anmäla då.
som du ser finns ingen logik i detta åtal utan bara känsloargument om att det är synd om peddon.
vart har man sett dom tongångarna förr.....
Citat:
Ursprungligen postat av
SvenHelsing
Möjligtvis kan man göra det argumentet för vissa av gäddorna, men definitivt inte för de där det är Dumpen som tagit kontakt och varit drivande.
Det är ganska talande för din typ att du inte kan diskutera sakfrågan utan att anklaga alla som säger emot för att tycka synd om peddon. Apropå känsloargument...
- Rånaren hade AK5
- Nej, det var en pistol
- SLUTA FÖRSVARA RÅNARE!!!1
Det är inte vad som avses med en tillfällig omständighet, Serg*.
Citat:
Ursprungligen postat av
Romper
Så då kallde Ebba en våldtäktsman för en våldtäktsman och dömdes enligt dig, och dessutom dömdes för förtal?
Citat:
Ursprungligen postat av
vergissmeinnicht
Han lagfördes för förtal genom strafföreläggande. Hon dömdes inte.
Jag har inte satt mig i i det ärendet i detalj, så jag vet inte exakt vad det var hon skrev. Hon utpekade ett juridiskt ombud som brottslig. Jag har inte sett vare sig hennes exakta formulering eller det juridiska ombudets belastningsregister.
För övrigt vet jag inte hur du kom fram till att det skulle vara "enligt mig". Jag har endast försök bena ut för dig vem som skrivit vad i denna tråd, vem du citerat samt länkat till en artikel om EB:s strafföreläggande. Du verkar inte riktigt kunna hålla isär vem skrivit vad i tråden.
Hon erkände grovt förtal, skrev på ett strafföreläggande (vilket är likställt med fällande dom), och fick dagsböter.
(
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ebba-busch-erkanner-brott)
Citat:
Ursprungligen postat av
BrunO.Neger
Detta är ett civilrättsligt åtal, alltså ingen åklagare som åtalar. Tror inte det finns speciellt många personer som blivit uthängda av dumpen som orkar driva ett civilrättsligt åtal.
Det är inte civilrättsligt, det är fortfarande ett straffrättsligt förfarande. Däremot är det ett enskilt åtal och inte ett allmänt åtal.
EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av
SvenHelsing
Nej, det är inte ett civilrättsligt åtal. Det är straffrättsligt eftersom det ska prövas om Sara begått ett brott. Däremot är det ett enskilt åtal.
Citat:
Ursprungligen postat av
BrunO.Neger
Civilrätt är alltså de regler som gäller privatpersoners och/eller företags inbördes förhållanden.....
Såg inte vad SH skrivit förrän jag skrivit i stort sett samma sak, heh.
Det är inte så enkelt, BrunO.Neger. Civilrätt kan även vara mot staten (t.ex. vid en stämning), och ett brottmål kan vara mellan två enskilda (som i det här målet).
Det är ett brottmål. Det är inte en civilrättslig tvist.