2024-04-06, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Von.pigpelt
Ibland så blir jag bara så lycklig i själen av att logga in här och bli uppdaterad tusen tack för du tar dig tiden att palla re med detta 👍💯❤️

Jag hade betalat bra för att se henne live för en gång skull, och enbart för att få se henne läsa upp vad som står i dessa dokument 😂😂😂 hahaha
Även att se tingsrättens ansikten när videoklippen spelas upp på fröken dagcenter..
skönt att du visar en del av den riktiga världen SOM INTE BOR ONLINE vem du är. ÄNTLIGEN!

Det börjar krypa emot sitt slut för lilla dumbi JAAAAAAA YIIIIIPIIIIIIIEEEEEE (drottningens efterblivna läten.)
Och hon tror på fullaste allvar att hon skulle bli av med dom helt? Stackarn. 🤭
Tänka sig att åter igen straffar det sig att både vara stor i käften och finnas online överhuvudtaget bumban..
Säger det igen piller,poker,internet är förbjudet område för dig. Ajabaja !

Det är nu klandervärd skulle ha sparat sig och skickat swish så man fick höra hennes försvarstal angående det här. 👍👍😂😂

Detta var ju sjukt underbara nyheter så här på nattkvisten.
Nu ska jag in och spela poker för 2000kr bara för att hylla denna stund eller vad säger du bumbi ska vi köra på 3000? Annars är det väl inte lönt?
(Spelar inte.)

Du kommer snart bli varse vad det betyder att vara omyndigförklarad, oj jag menar ha en förvaltare som jobbar åt dig.
Hon försökte läsa upp det igår natt men som vanligt så förstod hon inte vad som stod.
2024-04-06, 06:34
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Det ska bli intressant Enligt sidan har Optio under alla 11 år inte avböjt ett enda uppdrag, blir Bumbi det första?

Alltså, saken är den att denna typ av professionella förvaltare/gode män är juridiskt tveksamma då Föräldrabalken talar om att "ställföreträdare" alltså förvaltare/god man till stor del ska jobba ideellt.

Jag vet däremot att dessa professionella blir allt vanligare med tanke på att det finns värre fall än Bumbi. Vanligt folk vill nämligen inte hålla på med sådant här frivilligt för den piss-ersättningen.
Skulle tro att Josefin som förvaltare hade typ 1000 kr i månaden före skatt i ersättning.
Låter det rimligt för att ha Bumbi efter sig dygnet runt?!
2024-04-06, 07:03
Medlem
Börjar luta åt att Bumbi undanhåller skatten på OF, in o anmäl gott folk!
2024-04-06, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avantgarde19
Börjar luta åt att Bumbi undanhåller skatten på OF, in o anmäl gott folk!
https://skatteverket.se/omoss/kontaktaoss/mejlaoss/tipsaommisstanktfusk.4.7afdf8a313d3421e9a9561.html
2024-04-06, 07:46
Medlem
Räknade lite på skattefusk/påföljd:
Räknar snällt nu,
OF 500k,
Lån (vilket kommer att ses som donationer eftersom att hon inte betalar tillbaka + donationer 100k = 600k.
600k÷42k (basbelopp enligt domstolar)= 12.5bb.
Gränsen för grovt skattebrott ligger vid 10bb alltså riskerar hon 6 års fängelse vilket det givetvis inte kommer att bli, men skulle inte förvåna mig om det blev 1 år utan bakpotatis.
2024-04-06, 08:01
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbe242
Rönne? Vad menas? Har noll koll.
Finns många ställen i Ängelholm med "Rönne", men antagligen syftas Rönneskolan, stans största gymnasium. Rönne kommer från att Rönne å rinner genom stan.
2024-04-06, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Finns många ställen i Ängelholm med "Rönne", men antagligen syftas Rönneskolan, stans största gymnasium. Rönne kommer från att Rönne å rinner genom stan.

Tack!
2024-04-06, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avantgarde19
Räknade lite på skattefusk/påföljd:
Räknar snällt nu,
OF 500k,
Lån (vilket kommer att ses som donationer eftersom att hon inte betalar tillbaka + donationer 100k = 600k.
600k÷42k (basbelopp enligt domstolar)= 12.5bb.
Gränsen för grovt skattebrott ligger vid 10bb alltså riskerar hon 6 års fängelse vilket det givetvis inte kommer att bli, men skulle inte förvåna mig om det blev 1 år utan bakpotatis.

"lånen/donationerna" borde ses som inkomst av tjänst, eftersom hon använder sina sociala medier till motprestationer. "Om ni inte swishar stänger jag av. Jag gör detta för er skull. Om ni vill se mig spela får ni swisha. Om ni vill se mig baka får ni swisha. Om ni vill se mig alls får ni swisha".
2024-04-06, 10:34
Medlem
https://streamable.com/hv1v0c

Här erkänner hon helt öppet att hon inte deklarerat sin OFinkomst. Synd att det inte går att skicka videofiler till skatteverket.
2024-04-06, 11:01
Medlem
mrDarcys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackie
https://streamable.com/hv1v0c

Här erkänner hon helt öppet att hon inte deklarerat sin OFinkomst. Synd att det inte går att skicka videofiler till skatteverket.
Hörde liven..hon tror skatteverket inte bryr sig så mkt om hon är lite sen. Hon ska bara säga att hon inte visste..så förstår dom och tar hänsyn!!
Alltså att denna person ens får gå lös bland oss andra är ett mysterium
2024-04-06, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrDarcy
Hörde liven..hon tror skatteverket inte bryr sig så mkt om hon är lite sen. Hon ska bara säga att hon inte visste..så förstår dom och tar hänsyn!!
Alltså att denna person ens får gå lös bland oss andra är ett mysterium

Skatteverket "bryr" sig ju inte om de inte ens fått uppgiften om 500k obeskattad inkomst. De måste ju först och främst få informationen om att den här människan tjänat svarta pengar.
2024-04-06, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffanloppan
Skatteverket "bryr" sig ju inte om de inte ens fått uppgiften om 500k obeskattad inkomst. De måste ju först och främst få informationen om att den här människan tjänat svarta pengar.

Det har de fått nu efter otaliga anmälningar ifrån folk. När de väl börja luska i det så kommer snaran dras åt för fröken Bumbi. Ska försöka maila skatteverket och se fall man kan skicka in detta videobevis på något annat sätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in