2024-04-05, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
USA är alltid inblandade på ett eller annat vis, de är ju enda supermakten i världen, jag tror Pentagon har lekstuga nu i Ukraina. Bara en bråkdel av det som sker får vi reda på, knappast så att de behöver redovisa allt av material de testar, skänker.
Jag tror som du. Det finns antagligen flertalet skiftlag i USA (hundratals människor) som har lekstuga dygnet runt med ryssråttorna i Ukraina. Enbart satellitövervakningen / signalspaningen är guld värd, men jag antar att både Pentagon och CIA har mycket större medverkan än så.
Senast redigerad av Chillgren 2024-04-05 kl. 20:16.
Citera
2024-04-05, 20:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nej, vad hittar du i min kommentar att jag menar endast svt?

Här:

Citat:
Oberoende svt, jojo. Tror du på deras lögner och propaganda så kan du inte tänka själv.

Ser inget om någon annan news outlet.
Citera
2024-04-05, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Propaganda och lögner kan alla sprida. Slagfältet är facit och där ser vi vad som händer med Ukraina och allt väst skickar.

Ja vi ser att ryzzfan tar en halv åkerlapp till kopiösa förluster dag efter annan.
Vi ser även hur ryzka petroleumindustrin stympas vartefter.
Nu senast neutraliserade ryzzfan ett göng drönare med SU-xx och TU-xx.

Som sagt du har facit 👍
Citera
2024-04-05, 20:17
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Avledande manöver, varför tror du de lämnade så snabbt trots att det var innan Ukraina fick vapen från väst?

Var enda militäranalytiker värd namnet skrattar sig harmynta när Putin sa att tillbakadragandet runt Kyiv var en goodwill-gesture. Ryssarna trodde det skulle i princip bara vara att gå in i staden ungefär som när dom ockuperade Krym. Ryssen blev så sönderskjuten att dom fick äta sin egen avföring under soppatorsken i den ökända kolonen. Det går tillhistorieböckerna som en av de värsta misstagen i världshistorien på samma nivå som rysk-japanska krigen 1905 då hela ryska flottan förintades av japanerna.
Citera
2024-04-05, 20:20
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Jag tror som du. Det finns antagligen flertalet skiftlag i USA (hundratals människor) som har lekstuga dygnet runt med ryssråttorna i Ukraina. Enbart satellitövervakningen / signalspaningen är guld värd, men jag tror att Pentagon och även CIA har mycket större medverkan än så.
Ja Usa kommer aldrig att missa den här chansen att helt snöpa ryssen!
På detta sätt gör de det svårare för Kina att brösta upp sig då ryssen och deras vapen inte visat sig stå emot västlig teknologi.
Det är nog inte bara Indien och Turkiet som sagt upp kontrakten pga resultaten i Ukraina.

Kina har väl bara kopierat skiten de köpt från ryssen och måste nu själva utveckla grejerna.
Citera
2024-04-05, 20:22
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Ja vi ser att ryzzfan tar en halv åkerlapp till kopiösa förluster dag efter annan.
Vi ser även hur ryzka petroleumindustrin stympas vartefter.
Nu senast neutraliserade ryzzfan ett göng drönare med SU-xx och TU-xx.

Som sagt du har facit 👍
Ja det är inte kul att vara rysshora en dag som denna!

Hoppas på flera framgångsrika ukrainska drönarattacker i natt...
Citera
2024-04-05, 20:26
Medlem
Undanmanöver ja. Herregud vilka dårar det finns.

Ja, allt går enligt plan och det finns 560 000 man och 15000 tanks att sätta in så fort man får lust.
Citera
2024-04-05, 20:30
Medlem
attogs avatar
Citat:
Var enda militäranalytiker tillhör en åttondel av världen som kallas väst. Nåväl, kriget tar slut när Trump sitter i vita huset efter valet.

Någon gång kan du komma med en länk som stödjer det du säger.
Inte bara en massa löst snack.
Kom med en länk, så kan vi syna dina källors trovärdighet.
Citera
2024-04-05, 20:33
Avslutad
En rysk damm har brustit

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/damm-i-ryssland-har-kollapsat/

Mycket glädjande!
Citera
2024-04-05, 20:36
Medlem
A dam broke out in Russian Orsk - Russian media.

The city is being flooded, people are being evacuated.
If the dam breaks completely, the waters of the Ural River could flood more than 4,000 houses.
The side effects of spending all the money on war. A dam broke out in Russian Orsk - Russian media.
The city is being flooded, people are being evacuated.
If the dam breaks completely, the waters of the Ural River could flood more than 4,000 houses.

The side effects of spending all the money on war.

Alltfler tecken tyder på att Ryssland p.g.a. sitt pågående ekonomiska sammanbrott även får se sitt land falla samman. Infrastrukturen är om möjligt ett ännu större problem än tidigare genom att pengarna är slut.
https://x.com/gerashchenko_en/status/1776307118758383977?s=61&t=A0yG4NqpU0he5Hbg1RZBpw
Citera
2024-04-05, 20:42
Medlem
Nu rasar hela skiten

Citat:
En damm har fallit samman i ryska staden Orsk, nära gränsen till Kazakstan, rapporterar ryska statligt kontrollerade nyhetsbyrån Tass.
Citera
2024-04-05, 21:03
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Ja och hur ser du på det?

Att Ryssland har fått ett övertag.

Hur ser du själv på den senaste utvecklingen?

Jag är inget ryss-troll, men jag säller mig inte till klapp-mongo-kören som vägrar inse verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in