2024-04-03, 19:46
Medlem
Lawlines avatar
Barnarbetare i rySSarnas krigsindustri, Nu går det bra.... Men varför förvånas alls helt normalt i diktaturens rySSland.

https://youtu.be/JoPGA3vWbH8?t=102
Citera
2024-04-03, 20:09
Medlem
joceks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Chasov yar pressas hårt, inte långt från att falla i ryssarnas händer.

Då hoppas vi gemensamt att UKR under sitt kontrollerade tillbakadragande tillfogar de ryska barrnamördarna maximal skada i manskap och material. UKRs taktik är fortfarande att "slå", dvs att få angriparen att ta så stor skada som möjligt.
Citera
2024-04-03, 20:11
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ja men jag litar ju mer på Tass. Jag har ju rätt till åsikt. Åsiktsfrihet råder i Sverige.
Ska läsa din länkade rapport, jag blir inte sur.

Det länkade är FN.
Kan du komma med något lika neutralt, ska jag läsa.

Och en annan sak.
Alla hjärntvättade Natotroll eller Ukrainatroll eller vad du vill kalla alla, de har också rätt till sin åsikt.
De flesta kommer med stöd från neutral källa.
Så visa lite respekt!
Citera
2024-04-03, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jocek
Då hoppas vi gemensamt att UKR under sitt kontrollerade tillbakadragande tillfogar de ryska barrnamördarna maximal skada i manskap och material. UKRs taktik är fortfarande att "slå", dvs att få angriparen att ta så stor skada som möjligt.
Kommer bli tufft, vi får se hur länge man håller stånd.
Citera
2024-04-03, 20:13
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
McBeth om ryska bots och rysk desinformation. McBeth går grundligt igenom en rysk desinformationstaktik, ett något mer avancerat upplägg än vad avskummen i tråden håller på med.

Russian Bots and ESPN - A New Disinformation Tactic
https://www.youtube.com/watch?v=MgSZPCr9Ptk
Citera
2024-04-03, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Nu är detta ett öppet forum.
Med fritt tänkande människor.
Som säger sin åsikt.

Detta är inte Ryssland och Putin.
Som styr och ställer vad man får eller ska säga, så länge man håller sig till topic.
Ja, respektera det då. Jag får tycka vad jag vill. Utan att bli kallad för ”troll”.
Just nu pågår hårda strider vid Chasov Yar. Förhoppningsvis befrias staden, så att man kan gå vidare till nästa tills Donbass befrias utav nazist regimen i Kiev. Vore bra om kriget snart avslutas, mest för Ukrainas skull. Konstigt att ingen ukrainare inte eliminerat juden Zelensky ännu?
Citera
2024-04-03, 20:34
Medlem
attogs avatar
Citat:
Är du fritt tänkande? Är det dvärgen i Moskva som ligger bakom nordstream 2?
Vad tror du händer med västra Ukraina efter kriget? Kliver polen in och tar över resterna med Ungern?

Självständighet till Ukraina.
Ryssland ut ur Ukraina.
Respekt för internationella gränser.
Citera
2024-04-03, 20:43
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
I Ryssland har Putin stöd. Både pga propagandan på hemmaplan, men också av historiska skäl.

Och det här med att man riskerar böter eller fängelsestraff om man kritiserar Putins krig, du tror inte det påverkar opinionen? Så med andra ord sagt, Putin har inget stöd, alla som kritiserar han faller ut från fönster, dör eller fängslas. Kvar är dom personer som inte törst säga någonting.
Citera
2024-04-03, 20:44
Medlem
attogs avatar
Citat:
Som tidigare sagt så kan du inte jämför konventionellt krig med gerilla krig. I Vietnam var det gerilla krig. Usa utförde folkmord på civila vietnameser. Eller hur?
Vad gäller demonstrationer i usa, ja det demonstrerades mot amerikansk krigsföring. I Ryssland har Putin stöd. Både pga propagandan på hemmaplan, men också av historiska skäl.

Folkmordet i Donbass.
Hur många gånger tog Ryssland upp detta i FN?
Citera
2024-04-03, 20:46
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Nu ställer jag samma fråga till dig, vem tror du sprängde nordstream 2 och varför misslyckades Ukrainas offensiv?

Första frågan du ställer har en egen tråd, du har redan saboterat denna tråd tillräckligt så det tänker jag inte svara på. Andra frågan kan besvaras med att planerna läckte ut samt att Ukraina inte fick det utlovade stödet i tid. Dom har lärt sig läxan nu. (Utlovat stöd kommer alltid, men det kan variera över tid om man går efter den officiella sidan som håller reda på stöd)
Citera
2024-04-03, 20:47
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Vi ser vilka länder som är emot. Fd kolonialmakter med ett par vasallstater. Vi pratar om ca15%.. av ”omvärlden”. ”Omvärlden har fördömt” ”omvärlden bla bla” aftonblaskan stil. Nej, Omvärlden är inte emot lilla dvärgen i Kreml. Det är det fallande anglosaxiska imperiet med ett gäng lydstater.
Är du stolt över att Sverige är en lydstat numer? 🙈
Nej Sverige är inte en lydstat. Du kan inte göra en så direkt jämförelse med länderna i gamla Warshavapakten.
Citera
2024-04-03, 20:49
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Ja, respektera det då. Jag får tycka vad jag vill. Utan att bli kallad för ”troll”.
Just nu pågår hårda strider vid Chasov Yar. Förhoppningsvis befrias staden, så att man kan gå vidare till nästa tills Donbass befrias utav nazist regimen i Kiev. Vore bra om kriget snart avslutas, mest för Ukrainas skull. Konstigt att ingen ukrainare inte eliminerat juden Zelensky ännu?
Det är konstigare att ingen dödat portfölj bajsaren i Kreml ännu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in